Toon posts:

Windows XP Home SP1 naar Xp Proffessional SP0 updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om windows XP home edition SP1 naar windows XP Proffessional te upgraden? Maar dan de proffessional versie zonder SP's, SP0 dus zeg maar. En dan met behoud van alle instellingen en user groups+mail enzo??

Zo nee, is er een andere mogelijkheid voor om dat makkelijk te doen?

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Gewoon vanuit je home edition de xp pro installatie starten. :? Of zie ik iets over het hoofd?

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Wat zeker werkt: XP pro cd slipstreamen met SP1, dan upgraden.
Dan ga je van SP1 naar SP1 dus geen probleem...
WOS Howto's en Guides en gaat hetzelfde als bij Windows 2000 :)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 23:15
Ik heb het volgens mij al een keer op die manier gedaan, en het kon gewoon.
Maar je kunt het gewoon proberen, denk ik, dan merk je vanzelf of het "wil" of niet.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voer vanaf de commandline het bestand 'winnt32.exe' uit, uit de i386 map, met als parameter '/CheckUpgradeOnly'. Windows analyseert vlug je huidige installatie en geeft eventuele knelpunten neer.

Na een upgrade moet zoiezo de hele riedel aan updates opnieuw geinstalleerd worden, maar mijn ervaring is dat een upgrade zonder problemen verloopt. Soms geeft het upgraden van een geslipstreamde cd problemen. dit is echter enkel gebaseerd op eigen ervaring met meerdere (enkele door MS samengestelde) slipstream-cd's.

Check ook deze link even: http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx

Je had de antwoorden op deze vragen heel eenvoudig kunnen vinden door even te zoeken op Google, de Windows XP Homepage of de search van dit forum. Lees ook even de voorwaarden voor het openen van een topic in Windows Operated Systems - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters