Toon posts:

problemen met internetdoorgifte via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis ADSL van KPN via Zonnet; een basic abbonoment. Hierbij heb ik een multi-pc modem gekocht (router modem in een) om het internet te delen. We hebben thuis 3 computers, een P3 500mhz, een AMD athlon XP 2000+ (@1800mhz) en een AMD athlon XP 2600+. Allemaal gebruiken ze windows XP. Maar het werkt alleen goed op de XP 2000+, en op de pentium 3 en de andere xp werkt het maar de halve tijd; de ene keer perfect, maar vaak ook helemaal niet. Ik snap hier niets van, wat moet ik er aan doen?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Maak eens van alle 3 de machines een ipconfig uitdraai en post die even hier.

code:
1
Start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig /all

Verwijderd

je moet de modem gewoon instellen als dhcp-server, en dan alle computer op auto ip

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 17:48:
je moet de modem gewoon instellen als dhcp-server, en dan alle computer op auto ip
Dhcp staat standaart aan in die modems, weet je zeker dat de netwerk kaart cq. kabel van die xp bak goed zijn.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

kun je hier een ipconfig/all (zie traxion) van een van de nietwerkende bakken neerzetten? alles wordt wat erg veel :P

Het meest waarschijnlijk is eig dat je een beetje brakke netwerkkaarten en/of geen autosensing router hebt, waardoor ze de snelheid niet echt aankunnen. Ga eens naar (rechtclick, eigenschappen) van je netwerkomgeving. Dan (rechtclick, eigenschappen) van je connectie. Selecteer 'configureren' (knopje), geavanceerd en dan 'mediatype' en/of 'duplex mode. Je moet hier de snelheid van de verbinding aanpassen naar 10mbit/half duplex. Als ie nu wel goed werkt kun je eens expirimenteren met andere waarden om toch nog een redelijke snelheid in je netwerk te houden.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
kheb da met die duplex mode geprobeerd, nu afwachten of internet het blijft doen:). owja, hoe kopier je iets uit cmd, want die ipconfig kon ik nie kopiere.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 18:34:
kheb da met die duplex mode geprobeerd, nu afwachten of internet het blijft doen:). owja, hoe kopier je iets uit cmd, want die ipconfig kon ik nie kopiere.
Schermprint maken of overtypen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 31 januari 2004 @ 18:38:
[...]

Schermprint maken of overtypen.
met je muis op de window balk van je CMD box gaan staan, rechtermuis klik, ga naar edit, en dan mark. Nu kun je cut pasten in de dos box en dit in een txt bestandje gieten of hier in een post.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 20:28 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 20:28:
[...]
met je muis op de window balk van je CMD box gaan staan, rechtermuis klik, ga naar edit, en dan mark. Nu kun je cut pasten in de dos box en dit in een txt bestandje gieten of hier in een post.
Bedankt, die kende ik ook nog niet (zoals uit mijn vorige post mag blijken).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Jongens, kunnen we helemaal niet meer DoSSen. :+

Als we nou gewoon is dit doen.

c:\ipconfig /all >ipconfig.txt

Ga hierna maar eens op c:\ipconfig.txt kijken.

En wat zien we dan. LOL alle gegevens in een net bestandje. 8)
Pagina: 1