AMD 2500+ + Thermalright ALX-800 = 74C

Pagina: 1
Acties:

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Ik heb gister de Thermalright ALX800 binnengekregen, die mijn Thermaltake Volcano 11 moest vervangen.

Heb alles volgens de handleiding op www.thermalright.com gedaan. Ik druk de PC aan, ga gelijk naar de bios, en wat zie ik?, mijn CPU temp staat meteen al op 74C!.

Ik heb heatsink meerdere keren eraf en erop gezet. Ik heb gewoon de fan gebruikt die op de Thermaltake Volcano 11 zat gebruikt en wat casefans. Temperatuur blijft alleen bij het booten al zeer hoog.

Heb naar Freezing Hardware gemaild wat er aan de hand was, kreeg het volgende antwoord:
Hallo,

Dan lijkt de bevestiging goed zijn geweest en de klem ook niet defect. U zou de koeler nog verkeerd om op de socket geplaatst kunnen hebben, maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn geweest.

Helaas weet ik zo geen mogelijke oplossingen voor uw probleem, daar het lijkt dat alles zo gemonteerd is zoals het hoort. U zou de heatsink naar ons kunnen retourneren en wij zullen u dan het aankoopbedrag terugstorten op uw rekening.

Met vriendelijke groet,

Freezing Hardware
Ik mag dus alles terugsturen naar hun, maar mocht de heatsink het bij hun het gewoon wel doen, dan worden er verzendkosten in mijn rekening gebracht (in ieder geval de verzendkosten van hier naar Freezing hardware, en mocht alles het gewoon doen bij hun => van freezing hardware weer terug naar hier).

Ik heb de Thermalright ALX-800 eraf gehaald, en gewoon de Thermaltake Volcano 11 weer erop gezet, en draai nu 42C.

Dus, ik wil eerst weten of het aan mij(n pc) ligt. Iemand die weet wat ik kan proberen of hetzelfde heeft meegemaakt.

Systeemspecificaties

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Voel eens bij het booten gewoon aan de koeler, als deze 90 C is merk je het wel, anders is het je moederbord denk ik, maar waarom hij het wel bij je volcano doet zou ik niet weten 8)7

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 17:43:
Voel eens bij het booten gewoon aan de koeler, als deze 90 C is merk je het wel, anders is het je moederbord denk ik, maar waarom hij het wel bij je volcano doet zou ik niet weten 8)7
Deze is matig heet, maar ook al was de heatsink vet koel, en BIOS gaf 74C aan, dan zou ie in windows @ full stressed in de Bios >85C aangeven, en dan zou mijn PC uitvallen ivm met hiite beveiliging. waarom ie wel lage temp bij TT Volcano 11 geeft snap ik ook niet.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Na precies twee maanden heb ik maar eens weer die ALX-800 erbij gepakt...heb deze eerst ff een polijst beurt gegeven :). Deze is nu zo glad als een...uuh... :+ ..iig heeft deze nu een spiegeleffect :).

Heb trouwens de 4 "kussentjes" (die 4 3M watten-kussentjes die je onder de heatsink moest plaatsen) eraf gehaald. Ik snap ook niet waarom er op de heatsink zelf ook van die kussentjes moeten worden geplaatst, aangezien op de CPU zelf ook al is voorzien van kussentjes.

Ik denk dat mijn probleem destijds hierdoor kwam, dat de ruimte tussen mijn core en heatsink te groot was door die kussentjes. Ik heb deze dus verwijderd, weet iemand of ik nu gerust de heatsink op mijn CPU-socket kan zetten, zonder dat er iets kapot gaat? (volgens mij zitten die kussentjes er niet voor niets bij..)

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05
YellowNeck schreef op 31 maart 2004 @ 16:38:
Na precies twee maanden heb ik maar eens weer die ALX-800 erbij gepakt...heb deze eerst ff een polijst beurt gegeven :). Deze is nu zo glad als een...uuh... :+ ..iig heeft deze nu een spiegeleffect :).

Heb trouwens de 4 "kussentjes" (die 4 3M watten-kussentjes die je onder de heatsink moest plaatsen) eraf gehaald. Ik snap ook niet waarom er op de heatsink zelf ook van die kussentjes moeten worden geplaatst, aangezien op de CPU zelf ook al is voorzien van kussentjes.

Ik denk dat mijn probleem destijds hierdoor kwam, dat de ruimte tussen mijn core en heatsink te groot was door die kussentjes. Ik heb deze dus verwijderd, weet iemand of ik nu gerust de heatsink op mijn CPU-socket kan zetten, zonder dat er iets kapot gaat? (volgens mij zitten die kussentjes er niet voor niets bij..)
Ik heb een thermalright sk-7, en ik heb die kussentjes niet gebruikt en mijn koeler dus zo op het socket gezet. Ondertussen zit ie er ook al weer een paar maandjes op dus ik zou zeggen dat het zonder problemen zou moeten kunnen. Die alx-800 moet een hele goeie koeler zijn, zou dus ook jammer zijn als je die niet zou gebruiken.

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 17:51
Misschien een stomme opmerking van mij.
De fan op je ALX-800 blaast die naar de juiste richting?
En heb je Arctic Silver pasta op je cpu gesmeerd?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
YellowNeck schreef op 31 maart 2004 @ 16:38:
Ik heb deze dus verwijderd, weet iemand of ik nu gerust de heatsink op mijn CPU-socket kan zetten, zonder dat er iets kapot gaat? (volgens mij zitten die kussentjes er niet voor niets bij..)
Ik heb die kussentjes ook van m'n ALX-800 gehaald, ze zijn m.i. nergens goed voor. En hij koelt prima :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Kussentjes kunnen er onderuit, is opzich niet nodig.

Ik heb deze koeler een tijdje geleden ook voor iemand geinstalleerd en toen bleek dat de clip niet optimaal was, ik kon de koeler nog gewoon een beetje draaien.
Ik heb er uiteinderlijk een andere clip opgezet (moest wel een stukje wegveilen van de clip anders paste die niet tot de bodem van de koeler, maar het resultaat was veel beter) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Race Eend op 31-03-2004 23:53 ]

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

papichulo schreef op 31 maart 2004 @ 20:17:
Arctic Silver is wel erg duur spul :P

Tandpasta doet het nog beter als koelpasta....

Ik gebruik zelf gewoon standaard koelpasta (van dat witte spul, siliconen vrij zink-rommeltje)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Adm.Spock schreef op 01 april 2004 @ 01:43:
[...]

Arctic Silver is wel erg duur spul :P

Tandpasta doet het nog beter als koelpasta....

Ik gebruik zelf gewoon standaard koelpasta (van dat witte spul, siliconen vrij zink-rommeltje)
Ik neem aan dat dit scarcastisch is bedoeld ? :P

Anders gaat ik eens ff een treedje tandpasta halen en verkopen als coolerpasta :+

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op 01 april 2004 @ 12:10:
[...]

Ik neem aan dat dit scarcastisch is bedoeld ? :P

Anders gaat ik eens ff een treedje tandpasta halen en verkopen als coolerpasta :+
Tandpasta werkt wel, alleen jammer dat het zo snel indroogt :) anders zou het inderdaad ideaal zijn als koelpasta

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:55

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

papichulo schreef op 31 maart 2004 @ 20:17:
Mwah.. misschien geen domme opmerking, maar mij lijkt het niet kunnen in de praktijk.

Stel de koeler zit er goed op.. alleen de fan zit verkeerd om.. dan is bij het booten je cpu niet gelijk al 74 graden hoor.. stel je voor.. dat je heatsink die temp heeft, dat duurt echt wel langer als in het BIOS komen hoor ;) hier kan ik mijn AMD XP 2500+ _bijna_ fanloos laten draaien.. maar na 5 minuten gaat hij toch over de 60 graden heen en is het koper "heet". Dus op zo'n korte tijd kan de HS van de TS niet zo warm worden ;)

www.google.nl

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Ok. het is gelukt. Heb de heatsink zonder kussentjes geassembleerd.
Nee koeler niet verkkeerd om geplaatst :P.

Ik heb nu een standaard casefannetje erop zitten met een niet al te hoge airflow. Mijn AMD 2500+ @ 2231Mhz Vcore: 1.725V wordt stressed 52C...(2 graden koeler dan mijn oude Thermaltake Volcano 11+ @ 3300RPM) dus niet echt een lekker temp. Dus zal binnekort keer fan vervangen door een Papst oid. :). Eigenlijk wel vage hoge temps, want heb verder 6 casefans en mijn kast is ook nog eens een ATC (Active Thermal Convective, dus neemt ook hitte op)

Artic silver eronder??? ik heb dat ding net gepolijst :+....dan heeft artic silver een averechts effect, het is pas nuttig onder een slecht/matig gepolijste heatsink.

Pagina: 1