Mijn schijfruime begint weer een zeldzaam goed te worden, dus ik wil weer een nieuwe hardeschijf aanschaffen. Nu zijn inmiddels de prijzen van SATA tov ATA niet echt hoger meer, en een controller heb je al voor 30 euro. Als ik voor 200gb ga, dan ben ik 40 euro meer kwijt voor SATA dan ATA, met het vooreel dat ik futureproof ben, en daar gaat het mij om.
Dat de prestatie verschillen zo laag zijn maakt me niet veel uit, maar mijn mobo heeft nog geen SATA, dus ik weet niet of het die extra investering waard is om maar vats een SATA schijf te hebben, na de search heb ik begrepen dat er ook SATA2 aan moet komen, is het dan zonde om SATA aan te schaffen op dit moment? Kan ik dan net zo goed gewoon een ATA schijf nemen, of houdt SATA het nog lang genoeg vol? (denk dan aan een jaar of 3 minimaal)
Dus, ben ik futureproof met SATA? Of niet meer dan met ATA?
Dat de prestatie verschillen zo laag zijn maakt me niet veel uit, maar mijn mobo heeft nog geen SATA, dus ik weet niet of het die extra investering waard is om maar vats een SATA schijf te hebben, na de search heb ik begrepen dat er ook SATA2 aan moet komen, is het dan zonde om SATA aan te schaffen op dit moment? Kan ik dan net zo goed gewoon een ATA schijf nemen, of houdt SATA het nog lang genoeg vol? (denk dan aan een jaar of 3 minimaal)
Dus, ben ik futureproof met SATA? Of niet meer dan met ATA?
PSN: DutchTrickle PVoutput