[WOL] Asus P4B533 WOL connector

Pagina: 1
Acties:

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Allereerst een quote van Kwartet uit Het grote Asus P4B533(C/E/V) ervaringen topic
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 20:22:
Eindelijk o.a. mijn bestelde P4B533 mobo ontvangen! :9~ Bij het installeren kon ik echter iets niet vinden:
Ik ga een netwerk aanleggen mbv Sitecom fast 10-100Mbps PCI ethernet cards. Deze beschikken over de functie Wake On Lan (WOL). Hiervoor is een drie aderig kabeltje meegeleverd. Maar op het mobo kan ik niet vinden waar ik hem op aan moet sluiten. Iemand een idee?
Op deze vraag is nooit een antwoord gegeven in dit topic. Vandaar dat ik er een nieuw topic over open.

Ik heb de manuals (PDF-jes) van de Asus site doorgelezen en gekeken of ik iets over een WOl connector kon vinden. WOL is wel supported in de bios maar een connector kan ik nergens op het bord vinden. Ook heb ik gezocht naar naar afbeeldingen van zowel Asus als users waarop misschien deze connector te zien is. Helaas zonder geluk.

Als ik af ga op de layout van de P4B533-E zou de WOL connector naast de interne audio/cd-audio aansluiting moeten zitten tussen het 2e en 3e PCI-slot....maar helaas.

Ik heb ook al een paar keer gelezen dat veel nieuwe bordjes WOL zonder kabeltje (en dus zonder connector) ondersteunen. Als ik echter een magic packet stuur naar het MAC-adres van mijn NIC gebeurt er niets. Ja het MAC-adres is correct ;) .Ook in windows is de optie "Dit apparaat toestaan om de computer uit stand-by te halen." bij de NIC-properties aangevinkt.

Kan iemand me met zekerheid zeggen waar die connector op dit bord zit, aangezien WOL wel supported is zou er ook een connector op moeten zitten. Of hoe ik WOL op een andere manier aan de praat kan krijgen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42

Lief Adje

Love is in the air

ik geloof dat vanaf pci versie 2,1 zo'n kabeltje niet meer nodig is :), gaat nu via het pci-slot :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Lief_Adje schreef op 31 januari 2004 @ 16:48:
ik geloof dat vanaf pci versie 2,1 zo'n kabeltje niet meer nodig is :), gaat nu via het pci-slot :)
Zoiets had ik ook al gelezen idd maar waarom zit er op de P4B533-E dan wel zo'n connector... :?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Niemand die me hiermee kan helpen?

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:34

HellBeast

Oh My GoT!

schop, ik heb hetzelfde probleem. Iemand een idee?

Beauty is in the eye of the beerholder