Toon posts:

Onvoldoende Geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb is even gezocht hier op het forum maar ik heb nergens een oplossing voor mijn probleem gevonden..

Ik gebruik Win98, 1,6 gHz, 256 mb ram. Wanneer ik een tijdje gebruik heb gemaakt van internet, dan gaat mijn computer steeds trager lopen en websites slechter weergeven tot hij op een gegeven ogenblik de melding 'er is onvoldoende geheugen beschikbaar, sluit één of meer windows-toepassingen en probeer het opnieuw.' Daarna werkt niets meer en is opnieuw opstarten de enige oplossing.

Een lek in internet explorer, daar dacht ik gelijk aan. Herstellen had geen zin en het bleek dat ik met mozilla firebird dezelfde problemen had. De problemen begonnen nadat ik een creative webcam had geinstalleerd. Het werkte niet met msn, en dus heb ik mijn mcAfee firewall geupdate. De webcam-software heb ik er inmiddels weer afgehaald maar de problemen blijven nog steeds.

Iemand een idee wat het probleem is?

Alvast bedankt.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 21:17
Probeer je wisselbestand eens groter t e maken , bijvoorveel 1000mb ik denk dat dat al een hoop scheelt.

Je kan ook eens een schone install van windows 98 doen en dan gelijk windows update er over halen.

Of download Ad-ware eens en draai dat prog eens , misschien staat er wel spy-ware op je comp

[ Voor 49% gewijzigd door Galaxis op 31-01-2004 16:42 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Mag ik vragen wat voor harde schijf je gebruikt en hoe je je partities hebt ingedeeld ? :)

[ Voor 27% gewijzigd door Rone op 31-01-2004 16:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op 31 januari 2004 @ 16:40:
Probeer je wisselbestand eens groter t e maken , bijvoorveel 1000mb ik denk dat dat al een hoop scheelt.
Ik heb niet zo heel heel erg veel verstand er van helaas.. maar dat is toch het virtueel geheugen?? Ik zal dat eens proberen, maar ik hoorde dat de problemen dan later vanzelf terug komen. Maar het is inderdaad het proberen waard
Galaxis schreef op 31 januari 2004 @ 16:40:
Of download Ad-ware eens en draai dat prog eens , misschien staat er wel spy-ware op je comp
Programma heb ik en hij vindt inderdaad een aantal registry keys. Maar nogmaals, ik heb er niet veel verstand van en weet niet echt of ik dit zomaar kan verwijderen. Heb al eens eerder problemen gehad dat er fouten in mijn registry zaten, die heb ik toen laten repareren bij een computer-reparatie bedrijf.
r00n187 schreef op 31 januari 2004 @ 16:45:
Mag ik vragen wat voor harde schijf je gebruikt en hoe je je partities hebt ingedeeld ? :)
Ik weet niet wat voor harde schijf ik heb :? , maar ik weet wel dat ik 40 gb heb waarvan nog 16 gb vrij.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 16:49:
[...]

Ik weet niet wat voor harde schijf ik heb :? , maar ik weet wel dat ik 40 gb heb waarvan nog 16 gb vrij.
Windows 98 vindt het niet leuk als het geïnstalleerd is op een partitie groter dan 10GB.
Dan krijg je een heel gedoe met clustergrootte van je harde schijf.

Wat ik dan wel vreemd vind is dat je dit probleem nog maar net hebt en niet al sinds de installatie. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal niet zitten rotzooien met mijn computer, heb hem nog nooit open gehad. Hij is nu 2,5 jaar oud en ik heb het probleem nu een week of twee.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 16:58:
Ik heb helemaal niet zitten rotzooien met mijn computer, heb hem nog nooit open gehad.
Dat zegt ook niemand :)

Maar goed, zoals je op de Microsoft Knowledge Base kunt zien, is het een bekend probleem.

Met de search kun je ook genoeg info vinden met betrekking tot dit probleem.
73 resultaten

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik een ad aware scan uitgevoerd. Deze vindt 408 items waarvan veel registry keys.. is het echt helemaal veilig om dit allemaal in quarantaine te zetten? of zouden er dan problemen kunnen komen?

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:08
Ik zou het wel doen. Zelf gooi ik altijd alles weg wat ad-aware vindt, maar dat zijn er gelukkig geen 408 per keer.

Verwijderd

Topicstarter
r00n187 schreef op 31 januari 2004 @ 17:03:
[...]

Dat zegt ook niemand :)

Maar goed, zoals je op de Microsoft Knowledge Base kunt zien, is het een bekend probleem.
Nee ik heb een heel ander probleem en ook andere berichten. Defragmenteren heb ik trouwens wel geprobeerd maar had geen resultaat.
r00n187 schreef op 31 januari 2004 @ 17:03:
[...]

Met de search kun je ook genoeg info vinden met betrekking tot dit probleem.
73 resultaten
Bijna allemaal al doorgekeken voor ik dit topic startte, maar nergens een oplossing gevonden (zoals ik al zei in mijn eerste post).

Verwijderd

Topicstarter
loenen schreef op 31 januari 2004 @ 17:09:
Ik zou het wel doen. Zelf gooi ik altijd alles weg wat ad-aware vindt, maar dat zijn er gelukkig geen 408 per keer.
Ik doe die scan ook pas voor het eerst..

kan ik hier trouwens editten??

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 17:13:
[...]

Ik doe die scan ook pas voor het eerst..

kan ik hier trouwens editten??
Dat kan met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop bovenaan je eigen post :)

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry...

Ik had 'blijf ingelogd' niet aan staan en dus stond dat icoontje er ook niet. Ik ga voor de zekerheid nog wat belangrijke bestanden die ik nodig heb ff op een cd'tje zetten en dan met ad aware die rotzooi er af gooien en het virtueel geheugen vergroten.

Dankje wel voor dit moment en als ik er verder niet uitkom dan horen jullie nog van me :9

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met zulke hardware zou je eigenlijk gewoon over moeten stappen op Windows XP. Onder Windows 98 had ik ook continue problemen met resources en niet werkende internet verbindingen.

Verwijderd

ik had dit soort problemen ook (PC werd steeds trager naarmate hij langer aanstond). Uiteindelijk ben ik overgestapt naar Windows XP en heb er nu helemaal geen last meer van.

Verwijderd

Dit soort meldingen zijn bijna altijd het gevolg van Spyware.

Ik kreeg laatst een pc onder handen met Windows 98, waar ik met ctrl-alt-del niet eens taakbeheer kreeg, maar een melding, dat er onvoldoende geheugen was om het uit te voeren.
Er stond maar liefst 40+ keer hetzelfde programmaatje open :(
Na afsluiten van een stuk of 10 dingen kreeg ik taakbeheer en schrok me rot van wat daar allemaal instond ;(

Pas na afsluiten van een hoop zooi en verwijdering uit het register kon ik (redelijk) fatsoenlijk opstarten en Ad-Aware draaien. Resultaat: meer dan 500 items gevonden :D

PC draai nu weer als een zonnetje :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 00:19 ]

Verwijderd

sorry, maar ik moet even wat kwijt hier, ik val nl. over de toon waarop sommige van jullie antwoord geven.
jammer dat er weinig begrip wordt getoond voor mensen die niet veel verstand hebben van pc's maar wel een vraag durven te stellen.
leuk dat je er wat vanaf weet, maar is het dan nodig om anderen die dat niet hebben belachelijk te maken?
toon liever wat respect, want ze vragen het niet niets voor niets op deze site.
degene die de vraag stellen hebben nl. wel respect voor jullie.
afzeiken is out!!

ladyX :+

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:45:
sorry, maar ik moet even wat kwijt hier, ik val nl. over de toon waarop sommige van jullie antwoord geven.
jammer dat er weinig begrip wordt getoond voor mensen die niet veel verstand hebben van pc's maar wel een vraag durven te stellen.
leuk dat je er wat vanaf weet, maar is het dan nodig om anderen die dat niet hebben belachelijk te maken?
afzeiken is out!!

ik kan niet anders zeggen dan _/-\o_

wordt idd tijd dat hier is opgelet gaat worden.
een n00b vraag kan je verwachten maar ga die persoon er dan niet op aanvallen.
Iedereen is hier ooit als newbie begonnen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 01:19

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

offtopic:
daar ben ik het ook 100% mee eens.
mensen komen hier om iets te vragen wat ze niet weten, en hopen dat ze hulp krijgen en niet een beetje worden afgezeikt omdat ze het niet weten.
iedereen begint als n00b, zo is het nu eenmaal.
dit topic is geen zoveelste, ik krijg een "please insert disc" error dus vind ik dat er best normaal gereageerd mag worden.

p.s. ik doel absoluut niet op iedereen, degene die dit aangaat weten wel wie er bedoeld word. :)

• dion_b
  • Laatst online: 08:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:45:
afzeiken is out!!

Hubert schreef op 01 februari 2004 @ 00:54:
[...]

ik kan niet anders zeggen dan _/-\o_

wordt idd tijd dat hier is opgelet gaat worden.
een n00b vraag kan je verwachten maar ga die persoon er dan niet op aanvallen.
Iedereen is hier ooit als newbie begonnen :)
q3a_manchurian schreef op 01 februari 2004 @ 01:04:
offtopic:
daar ben ik het ook 100% mee eens.
mensen komen hier om iets te vragen wat ze niet weten, en hopen dat ze hulp krijgen en niet een beetje worden afgezeikt omdat ze het niet weten.
iedereen begint als n00b, zo is het nu eenmaal.
dit topic is geen zoveelste, ik krijg een "please insert disc" error dus vind ik dat er best normaal gereageerd mag worden.

p.s. ik doel absoluut niet op iedereen, degene die dit aangaat weten wel wie er bedoeld word. :)
Ik denk dat 'diegene' dat absoluut niet weten, gezien iedere reply in deze topic van geduld, respect en behulpzaamheid getuigt. Jullie hebben absoluut gelijk dat er goed gelet moet worden op het begrip voor mensen met wat minder kennis, maar dan zou ik bij uitstek deze topic aan willen voeren voor een voorbeeld van hoe het wel moet.

mr_ski opende het topic met een probleem, zat in eerste instantie in de verkeerde richting te denken, maar is met behulp van tips van enkele anderen gekomen tot inzicht in het probleem en is ermee aan de slag gegaan. Zo hoort het toch gewoon :?

In ieder geval zou ik deze discussie in dit topic willen afsluiten, als jullie behoefte hebben om verder te discussieren over dergelijke zaken hebben we er een specifieke subforum voor: Lieve Adjes

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ben er nog niet toe gekomen om alles te doen, want ik heb toetsweek en dat is de laatste voor mijn examens dus niet echt tijd. Bedankt voor alle reacties in ieder geval. Wilde nog even toevoegen dat ik met het spelen van spelletjes er helemaal geen last van heb. Sim City 4 draait normaal toch wat moeizaam maar daar merk ik eigenlijk geen verschil met vroeger. Als ik btw op crtl-alt-del druk staan er geen vreemde programma's in mijn lijst.

• dion_b
  • Laatst online: 08:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 19:22:
ben er nog niet toe gekomen om alles te doen, want ik heb toetsweek en dat is de laatste voor mijn examens dus niet echt tijd. Bedankt voor alle reacties in ieder geval. Wilde nog even toevoegen dat ik met het spelen van spelletjes er helemaal geen last van heb. Sim City 4 draait normaal toch wat moeizaam maar daar merk ik eigenlijk geen verschil met vroeger. Als ik btw op crtl-alt-del druk staan er geen vreemde programma's in mijn lijst.
Dit bevestigt het vermoeden dat het hier gaat om spyware die zich in je browser genesteld heeft. Genoeg in ieder geval dat ik deze topic naar Software Algemeen ga moven, want het is ondertussen duidelijk dat het niet aan je hardware ligt.

Move PMG -> SA

Oslik, blyat! Oslik!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Na dit topic gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat spyware zeer waarschijnlijk de oorzaak is van je probleem.

De oplossing hiervoor (is reeds genoemd) is ad-aware erop los laten, en alles wat hij vindt laten verwijderen. Suc6 :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 01 februari 2004 @ 20:34:
Na dit topic gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat spyware zeer waarschijnlijk de oorzaak is van je probleem.

De oplossing hiervoor (is reeds genoemd) is ad-aware erop los laten, en alles wat hij vindt laten verwijderen. Suc6 :)
Helaas is Ad-Aware geen wondermiddel, zoals ik vanmiddag ontdekte.
Ik heb een hoop spyware weg moeten halen op een pc, waarbij ik gebruik heb gemaakt van Ad-Aware, PestPatrol en HijackThis. Als eerste heb ik Stinger laten scannen.

Geen van allen kon alles oplossen, maar tesamen kregen ze wel alles weg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn mcAfee firewall uitgeschakeld bij opstarten. (deinstalleren levert reigstry-problemen op, heb ik wel is eerder gehad) en ZoneAlarm Firewall geinstalleerd. Alle problemen zijn voorbij. Hoe het nu allemaal precies kan weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik toch komend weekend met AdAware nog ff ga schoon maken. Ondanks dat de gouden tip er niet bij zat toch bedankt voor alle steun.
Pagina: 1