Hd locked.

Pagina: 1
Acties:

• djbokkeman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02-2023
Hallo ik heb dus een oude laptop gekregen van mijn vader en daar zat dus een system password op, dus ik heb toen het programma killcmos gebruikt maar dat heeft het eigenlijk ********. Nu elke keer als ik de computer aanzet ben ik verplicht password in te toetsen die ik en mijn vader niet weten. De Hd van de laptop is dus ook gelocked nou vroeg ik me dus af of er ook een manier is om een password uit de hd te trekken ? ik heb ook een Usb ding waar een laptop hd in kan, dus misschien kan ik die ervoor gebruiken ?

Alvast bedankt, DJ

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Oude laptop? Ik heb zelf een 486-25 (Toshiba T4400SX) en dit wachtwoord kun je instellen in het bios. Misschien het ding openschroeven en de batterij er uit rukken? Paar minuten wachten en weer proberen.

Anders je eigen manier proberen. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18

mr_petit

opperprutser

Hoi,
Welkom op GoT ;)

Zou je ten eerste eens kunnen posten wat voor laptop je hebt?
Er zijn nl. laptopmodellen waarbij het onmogelijk is om zelf het wachtwoord uit te halen. (dus ook stroom eraf of cmos tooltjes werken niet)

maareh.. hoe komt je pa aan een laptop waar hij het wachtwoord niet van weet?

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 01-02-2004 06:19 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Klippy

Still Game

KillCMOS zet gewoon de standaard instellingen terug.

Waarschijnlijk is je laptop dus standaard voorzien van een pass, dat is dus afhankelijk van het type.
Maar normaal moet je alleen pass intoetsen bij het ingaan van de BIOS en niet bij het booten.

Dus post maar eens wat voor laptop je hebt en zoek zelf alvast op google de standaard pass voor je laptop.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 16:16
Als de batterij eruit halen niet werkt, kun je proberen die er 24 uur uit te laten. Bij sommige moederborden duurt het namelijk zo lang voordat het BIOS gereset is.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Helaas...een HD wachtwoord is alleen te verwijderen met speciale apparatuur en daardoor heel erg kostbaar.
Ik heb er ook nog 1 liggen..ooit eens gekocht op een pc dumpdag...

Voor meer info -> http://www.geek.com/news/...2000/gee2000918002375.htm

Veel succes.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

bios flashen? misschien dat dat helpt

• oheng
Gutteguttegut schreef op 01 februari 2004 @ 05:48:
Helaas...een HD wachtwoord is alleen te verwijderen met speciale apparatuur en daardoor heel erg kostbaar.
Uiteraard, daarom heb ik 3 dagen geleden nog een HD wachtwoord gereset door simpel een jumper op het Intel moederbord om te zetten.... :/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek maar eens met google op cmospwd (dat is een progje). Daar ben ik zelfs Dell BIOS'en mee te lijf gegaan, zonder problemen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

oheng schreef op 02 februari 2004 @ 18:58:
[...]

Uiteraard, daarom heb ik 3 dagen geleden nog een HD wachtwoord gereset door simpel een jumper op het Intel moederbord om te zetten.... :/
Sure..en daarom zoeken zoveel menesen met een "echt" HD password al zo lang naar een oplossing.
Wat jij hebt gehad kan geen "echt" HD password zijn, en anders kom ik van daag naar je toe met mijn HD en mag jij het wachtwoord "resetten" met je moederbord.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• oheng
Ik zou zeggen:
- Probeer een van de volgende passworden: bios, BIOS, cmos, CMOS, <naam van fabrikant>, admin, sysadmin, root
- Probeer het BIOS van het moederbord te resetten, door de batterij er 24 uur uit te laten, zet desnoods het hele mobo en HDD luchtdicht verpakt in de vriezer
- Check het moederbord voor jumpers (waarschijnlijk niet aanwezig)
- Flash het BIOS van het moederbord
- Flash de firmware van de HDD (indien mogelijk!)
- Gebruik een EEPROM programmer tool, moet je wel weten om welke type EEPROM het gaat, ik had een goede programmmer, maar ik heb hem gedeleted :/

Als paardemiddel zou je kunnen proberen met een sterke magneet alle
informatie van de platters te halen (ALS het password zich op de platters bevindt, en niet in een ROM, wat meestal wel het geval is). Maar dit moet je alleen proberen als je op het punt staat de HDD weg te gooien.

Maarja, beetje moeilijk om te vertellen hoe en wat als ik niet weet om welke laptop het gaat.... :/

• djbokkeman
Ik heb het probleem kunnen oplossen door kortsluting te maken bij de cmos chip. Het was mijn laatste kans en wonder boven wonder is het gelukt haha! :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

djbokkeman schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:52:
Ik heb het probleem kunnen oplossen door kortsluting te maken bij de cmos chip. Het was mijn laatste kans en wonder boven wonder is het gelukt haha! :)
Tsja, dat heet dus gewoon een BIOS-reset...had je volgens mij ook wel gewoon kunnen vinden met de search ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

ook de hdd zelf kan gelocked zijn..

Ik heb wel eens mijn originele xbox hdd aan de pc gehangen, kwam niet door de POST heen, moest een passwd opgeven..

Later heb ik deze unlocked met de Evox installer, deze heeft een simpele unlock functie..

• djbokkeman
Neeh geen bios reset. er zit geen reset op de bios. Ik heb na heel veel googlen gevonden dat het kon helpen als kortsluiting maakte. Maar het staat zeker niet in de handleiding of op dit forum waar je dat moest doen. De ibm is nogal goed beveiligd en kan niet door middel van jumpers reset worden. Dus heb ik er een schroevendraaier opgezet. (op de puntjes van de chip)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:09

makje

Professioneel prutser

djbokkeman schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:27:
Neeh geen bios reset. er zit geen reset op de bios. Ik heb na heel veel googlen gevonden dat het kon helpen als kortsluiting maakte. Maar het staat zeker niet in de handleiding of op dit forum waar je dat moest doen. De ibm is nogal goed beveiligd en kan niet door middel van jumpers reset worden. Dus heb ik er een schroevendraaier opgezet. (op de puntjes van de chip)
Bij mijn Asus A7V333 moest ik ook de BIOS resetten via het kortsluiten van 2 contactpuntjes met een schroevendraaier. Een jumper doet precies hetzelfde: de 2 puntjes contact laten maken, alleen het is wat handiger en gebruikersvriendelijker dan met een schroevendraaier te gaan prutsen :)

9800x3d

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gelijk aan BIOS resetten :) Of je het nou met jumpers of een schroevendraaier doet, het resultaat is hetzelfde. De jumpers verbinden de beide pinnen ook met elkaar.

edit:
Jeuj, ben ik eindelijk eens te traag :D

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 01-02-2005 14:30 ]

• djbokkeman
Dit was een laptop. ibm 600e om precies te zijn. Je kon alleen speciale tsop flasher kopen om er iet aan te doen. als laatste poging ben ik met schroevendraaier over alle pootjes geweest toen de computers aan stond. opeens skipte hij over naar de tijd en kon laptop weer gewoon booten. Volgens alle sites die ik heb bezocht is er geen jumper.

pop blijft namelijk in de tsop zitten. of je nou stroom eraf haalt of de jumpers aantikt. password blijft hetzelfde. (ibm 600e)

[ Voor 17% gewijzigd door djbokkeman op 01-02-2005 16:06 ]

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik ben zelf een keer langs iemand geweest met dat probleem en er is gewoon een simpele backdoor die voor 90% van de modellen werkt. Niks open schroeven of dergelijke maar hij tikte iets in en hopla . Het ging om een IBM Laptop.
Pagina: 1