[Compaq] Deskpro 2000 bios setup geeft rare melding

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:20

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een Compaq Deskpro 2000 voor een collega draaiend aan het krijgen.

Nu was het bios er afgeformateerd, dus dat had ik er weer netjes opgezet.

Ik wilde toen dus "Computer setup" in de bios runnen, en toen kreeg ik de fijne melding "Setup not applicable for this type machine"

Iemand dit ook al eens gehad, en veel belangrijker, hoe kan ik m'n bios setup wel runnen.

XBL: theArthurrrr

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Ik denk dat je het verkeerde BIOS erin hebt geflasht. Probeer nog eens op de site waar je het BIOS vandaan hebt te kijken of je daar wel de goede vind. Je moet hierbij letten op het merk en typenummer van het moederbord, en eventueel de pcb revisie (zo heb je bijvoorbeeld van ECS de k7s5a en de k7s5a pro 5.0). Als je de goeie file hebt gevonden gewoon opnieuw flashen. Je hebt overigens wel geluk gehad dat je pc uberhaupt nog opstart...

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
DHuuf schreef op 31 januari 2004 @ 17:00:
Ik denk dat je het verkeerde BIOS erin hebt geflasht. Probeer nog eens op de site waar je het BIOS vandaan hebt te kijken of je daar wel de goede vind. Je moet hierbij letten op het merk en typenummer van het moederbord, en eventueel de pcb revisie (zo heb je bijvoorbeeld van ECS de k7s5a en de k7s5a pro 5.0). Als je de goeie file hebt gevonden gewoon opnieuw flashen. Je hebt overigens wel geluk gehad dat je pc uberhaupt nog opstart...
hij heeft een compaq :Y)

je moet gewoon de juiste disk downloaden van de hp/compaq site, mischien heb je de verkeerde disks aangemaakt

voor DHuuf: die deskpro's werken met een 'bios partitie' welke op de hdd staat (tenminste de gui interface) de settings worden wel in een bios bewaard maar zonder die GUI kan je er niks mee

A wise man's life is based around fuck you

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op de harde schijf moet een kleine partitie aangemaakt worden van geloof ik 8 MB voor alle partitie's en deze MOET als eerste erop gezet worden en dan kan alles aangemaakt worden. Op de harde schijf staat namelijk op die partitie het opstartsysteem van MS-Dos 6.22 en de daarbij verkleinde soort van Windows 3.1 uitgekleed en wel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Bedankt allen, maar ik heb de hoop maar opgegeven.

Ik heb idd netjes die bios partitie aangemaakt en de goede bios erop gezet, en nog steeds kan ik die setup niet draaien.
Ik kan dus m'n pci en isa sloten niet activeren.
Jammer, want ik weet precies wat ik moet doen, maar het werkt niet.

Verwijderd

Computer setup not applicable for this type machine
Customer recieves this message after in F10 setup and trying to run computer setup or diags. can also cause hangs or lockup in setup. This can be caused by using an upgrade processor. I have only seen it happen on P54C units. could possibly affect 486 upgrades as well. Shouldn't be an issue with P II or higher.

Resoloution:
insert a genuine Intel p54c proc in computer.

OF

When attempting to run F10 Setup or diskette based Setup, an error message "Setup not applicable for this type machine" will occur when an Overdrive MMX processor is installed in the Deskpro 2000. The Overdrive MMX processor will function without going into Setup. Upgrade the ROM to version 9/10/97 (SP4677) or later and upgrade the Setup version to 1.23 (SP4711) or later.

Greetz MolAnO

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:54:
Computer setup not applicable for this type machine
Customer recieves this message after in F10 setup and trying to run computer setup or diags. can also cause hangs or lockup in setup. This can be caused by using an upgrade processor. I have only seen it happen on P54C units. could possibly affect 486 upgrades as well. Shouldn't be an issue with P II or higher.

Resoloution:
insert a genuine Intel p54c proc in computer.

OF

When attempting to run F10 Setup or diskette based Setup, an error message "Setup not applicable for this type machine" will occur when an Overdrive MMX processor is installed in the Deskpro 2000. The Overdrive MMX processor will function without going into Setup. Upgrade the ROM to version 9/10/97 (SP4677) or later and upgrade the Setup version to 1.23 (SP4711) or later.

Greetz MolAnO
Hee bedankt, maar ik ga natuurlijk geen andere proc in dat ding duwen (heb ik niet eens meer).
De rompaq en de setup zijn al de laatste die op de compaq site staan.
Ik laat die collega van me morgen lekker z'n oude zooi ophalen, dan ben ik er vanaf. Op zich baal ik ervan dat het me niet echt gelukt is om dat ding fatsoenlijk aan de gang te krijgen, de geluidskaart that is.

Pagina: 1