Toon posts:

DC++ via Ethernetmodem en router

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sindskort heb ik een draadloos netwerk thuis, werkt allemaal perfect hoor.
Ik heb alleen problemen met dc++.

Ik wil graag in active mode met dc++ want dit werkt nl allemaal veel sneller.
Ik ben nu in passive mode en mijn download sucks :( maar mijn upload :) gaat wel voluit.

Ik heb ook een usb modem en die heb ik er ook even bij aangeknupt om te kijken of het aan dc++ lag maar dat was dus niet zo, met usb modem gaat het wel allemaal snel.

Even een opstelling netwerk:

Adsllijn ----> Ethernetmodem(eminent) ----> Wireless Router (medion) ----> Pc/laptop

wie kan mij hiermee helpen want ik krijg het niet voorelkaar.

Alvast bedankt

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

effe porten in DC++ porten instellen.

En forwarden in je router zowel udp als tcp .

[ Voor 51% gewijzigd door lSltAlKeR op 31-01-2004 16:17 ]

Speedtouch freak

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb wel eens wat met active mode geprobeerd, maar ik heb toen niet echt verschil gemerkt. Ik ben er eigenlijk nooit achter gekomen wat de voordelen van active mode zijn.

Gaat het zoals hierboven genoemd dan ineens veel sneller? En zijn er nog meer voordelen? Zoja, welke dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen of 412 tcp of 412 udp forwarden dus niet allebeide up 412 forwarden

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Dan moet je het doen met de kpn-forward tool. Is ergens op de kpnsite te downloaden nat-manager heet ie geloof ik.
Daarmee is het hier wel gelukt.

Suc6

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen modem van kpn maar een eminent modem heb ik los gekocht bij een hardware boer, dus dat progje werkt niet

Verwijderd

Je kan toch twee entries maken; één voor 412UDP en één voor 412TCP :?

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik dit doen dan??

Ik heb alles al geprobeerd.

Als je het weet vertel het dan even duidelijk in een ruk door en niet van schermpje naar schermpje.

Ik hoop dat iemand het weet want dat passive gedoe bij dc++ is ook maar niks

Verwijderd

ik merk geen verschil in snelheid hoor tussen passive of active! Volgens mij is het enige verschil dat je meer zoek resultaten krijgt omdat je ook kunt downloaden van anderen die wel passive zijn. passive<-->passive werkt namelijk niet.

Lees verder dit eens door: Het Grote Poortmappingsverhaal

Ik denk trouwens dat je eerst de TCP moet invoeren, dan apply of toevoegen en daarna de UDP

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 18:20 ]

Verwijderd

ik heb ditzelfde probleem als iemand een oplossing heeft zou ik het graag weten.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
bij eminent kun je dat in die web interface doen,

Als ik me niet vergis onder het kopje servers,

Je moet je poortje forwarden naar het ip adres van je pc. k ben niet helemaal zeker of het tcp of udp is en zover ik weet kun je dat helemaal niet aangeven bij die eminent routers.

Protoco, vanaf welke ip's,van welke poort, naar welk ip, naar welke poort

TCP ALL 411 192.100.0.2 411
UDP ALL 411 192.100.0.2 411
TCP ALL 412 192.100.0.2 412
UDP ALL 412 192.100.0.2 412

Werkt perfect zo, bij eminent hoef je alleen op te geven welke poort hij naar welk ip moet door sturen.

Dus poort 411 en 412 naar jouw interne IP adres, verder moet je in DC nog ff invullen wat je externe ip adres is (www.whatismyip.com) en bij elke verandering moet je DC herstarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sine op 27-02-2004 19:43 ]

Repareren doe je zo.

Pagina: 1