Toon posts:

[ASP] Zomaar een paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff 2 kleine vraagjes...

Als je alle records aan het eind van de pagina afsluit ipv dan je ze gelijk afsluit nadat je ze niet meer nodig hebt, heeft dat dan enig invloed op de snelheid waarmee het script word uitgevoerd of op de tijd dat hij met de database is verbonden?

En de 2e vraag, Als je een connecte open heb staan en je redirect naar een andere pagina via 'response.redirect' moet je dat voordat je redirect de database connecte afsluiten?

Verwijderd

Vraag 1
Ik vermoed dat dit niet zo heel veel zal uitmaken maar ik sluit altijd meteen de recordset en de connection zodra die niet meer nodig zijn

vraag2
Hele goeie vraag maar waarom zou je het niet doen ? Als ik even logisch nadenk sluit hij hem dan niet af

Verwijderd

Volgens mij maakt dat geen moer uit. Ik sluit altijd de connectie onderaan de pagina en gooi daarna de objecten gelijk weg maar dat ligt ook aan de manier van programmeren. Ik gebruik net als in vb allerlei subs dus is het prettiger om de conn. gewoon open te houden.
Wat betreft je redirect, jah daar heb eigenlijk nooit over nagedacht. Je connectie hoef je dan vlgs mij niet te sluiten maar je objecten verder wel vernietigen.
Er bestaat wel zoiets als POOLING. Je steld dat in IIS een connection pool op zodat je niet steeds verbindingen hoeft te maken. Bijvoorbeeld op je conn. zet je een timeout van 60 sec. en zodra een page een connectie nodig heeft kijk je of die nog open staat. Ik ga daar rap eens mee experimenteren. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 15:45 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je zelf een connectie handmatig sluit komt de connectie iets eerder beschikbaar voor de pool, dit kan iets in snelheid uitmaken maar in de praktijk zul je er waarschijnlijk niets van merken.

Een connectie wordt automatisch gesloten zodra de pagina uit scope gaat, dus ook bij een redirect.

(bovenstaande geld voor IIS5 of hoger)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

P_de_B schreef op 31 januari 2004 @ 15:52:
Als je zelf een connectie handmatig sluit komt de connectie iets eerder beschikbaar voor de pool, dit kan iets in snelheid uitmaken maar in de praktijk zul je er waarschijnlijk niets van merken.

Een connectie wordt automatisch gesloten zodra de pagina uit scope gaat, dus ook bij een redirect.

(bovenstaande geld voor IIS5 of hoger)
Maar dat wil niet zeggen dat je je daarom niet druk hoeft te maken over het sluiten van connecties.. :) Imho moet deze zo snel mogelijk z'n resources weer teruggeven aan de pool, zodat deze hergebruikt kunnen worden. idd zal je weinig verschil zien als je 2 users per dag krijgt; bij iets drukkere sites zal het zeker uitmaken.

Voor de topicstarter: Gooi er anders eens een stresstest overheen; verschil zal je dan zelf wel zien. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 31 januari 2004 @ 16:24:
[...]

idd zal je weinig verschil zien als je 2 users per dag krijgt; bij iets drukkere sites zal het zeker uitmaken.
Dat bedoelde ik te zeggen :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1