Canon XM2 Camera wéér kapot

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Vorige jaar (10-02-03) hebben wij een Canon XM2 camera gekocht bij een grote audio, video zaak in Almere. Na anderhalf maand ging de camera opeens blokjes in het beeld vertonen en had het DV bandje die wij in de camera hadden zitten kapot (waar belangrijke opnames opstonden).

Ik ben toen met mijn camera naar een Canon dealer bij mij in de buurt geweest en die adviseerde mij een schoonmaak bandje te gebruiken, pats 25 euro was ik lichter en ik ging thuis het schoonmaak bandje proberen. Na hebt gebruik van dat bandje deed de camera helemaal niks meer. Dus ik weer naar die winkel en gelijk de hele camera en alle toebehoren meegenomen. Daar heb ik hem ter reapratie aangeboden.

Na 1 maand (canon zegt dat het 15 dagen duurd dat repareren) krijg ik de camera weer retour, ik moet ff 25 euro administartiekosten etc betalen en kon de camera weer naar huis nemen. Daar deed hij het goed. 2 dagen later wil ik een bestaande opname bekijken via de camera, hoor ik opeens geen geluid, ik alles nakijken maar alle instellingen stonden goed. Af en toe komt er een beetje geluid uit de luidspreker van de camera. Goed daar kan ik nog mee leven...

2 maand later wil ik opnames maken van een plaatselijke gymnastiekuitvoering, krijg ik telkens de melding in beeld "Remove tape". Ik denk wat gaan we nu weer krijgen met dat &%^$$ ding. Het bandje moet er dan uit en ik moet hem er dan opnieuwe instoppen. Dat bandje komt er uit maar het compartiment loopt dat vast en ik kan het bandje er dus niet zomaar uitkrijgen.
Vanalles geprobeerd maar hij bleef de melding geven. Uiteindelijk maar een oude hi8 camera gebruikt. Paar dagen later wilde ik de camera proberen, en doet hij het weer goed. Dus ik vrolijk filmen. 2 weken later opeens weer die melding "Remove tape" op het moment dat ik de opnames naar mijn pc wil sturen voor bewerking. Toen was ik het zat, ik naar mijn dealer bij mij in de buurt, die zegt ach je moet ff een nieuwe DV bandje proberen. Dus ik zo'n bandje kopen (ze hadden ze niet los dus moest ik ze per 3 kopen, weer 23 euro lichter). thuis gekomen hielp het allemaal geen donder. Ik weer naar hun toe, zeggen ze van uhhh ja een schoonmaak bandje geprobeerd? Ik had de mijnde al lang weggegooid, zo goed als ik was van vertrouwen heb ik maar weer zo'n bandje gekocht, maar helpen ho maar!

Vandaag ben ik naar Almera gereden om een nieuwe te eisen (anderhalf uur rijden). Na lang door de regen lopen kom ik bij die winkel aan, blijken ze aan het verbouwen te zijn en halverwege februarie weer open te gaan. Ik was echt helemaal pissed en ben weer terug gereden naar huis. Daar proberen Canon te bereiken, zijn die knakkers niet geopend op zaterdag.

Ik heb over 2 weken opnames voor een sportverkiezing, wat goed en netjes aangepakt moet worden? Canon doet altijd moeilijk als het gaat over garantie, dat heb ik ervaren bij de vorige reparatie. En zei de vorige keer dat ik ff een Star Garantie nogwat pakket moeten nemen dan krijg ik een vervangende camera, wanneer mijn oude stuk is. In de kleine lettertjes staat dat ze dat maar 1 keer doen.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Zodat ik wel op tijd mijn camera terugkrijg....?

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 22:19
als je camera dingen doet die het niet mag doen, bv blokjes geven ipv deftig beeld, en dit is binnen de garantie periode, moeten zij die toch gewoon repareren zonder extra kosten??? Ikzelf heb dezelfde camera, wel nooit problemen mee gehad.

Je zal zoiezo nooit zeker zijn als je die camera nu binnensteekt dat ze binnen 2 weken zal gerepareerd zijn, dus ik zou ten eerste, zwaar gaan zagen bij canon. Die camera is al een duudere camera, (werkt normaal gezien goed), en dus mogen zij ook effe een effort doen om je tevreden te stellen. Vertel je verhaal, eis reparatie zonder kosten (binnen de garantie), en blijf zagen, bellen, enz.

Ondertussen zorg je dat je een 2de reservecamera hebt, ikzelf heb ook nog een oude hi8pro schouderbeestje liggen, voor het geval dat....

Gewoon blijven zagen bij canon, anders zou ik het niet meer weten.