Toon posts:

Windows 2k upgraden naar xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de hoofdcomputer upgraden van 2000 naar xp, ik weet dat ik op me hoofdcomputer/'server' beter 2000 kan draaien, maar voor 2000 moet ik software van mijn provider installeren en daarvoor loopt internet delen niet zo lekker.
Bij xp hoef ik die software van me provider niet te installeren.

Ik heb van beiden een legale cd en van beide de hele versies.

Met de search kwam ik er niet helemaal uit, dus is dit makkelijk mogelijk om te upgraden naar xp?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:13
Over het algemeen is upgraden van OS een afrader.
Gewoon het nieuwe OS kaal installeren.
Dat is i.i.g. mijn mening...

Verwijderd

als je legale upgrade cd hebt wel ja ;) full version niet ;)

Verwijderd

zetje01 schreef op 31 januari 2004 @ 15:07:
Over het algemeen is upgraden van OS een afrader.
Gewoon het nieuwe OS kaal installeren.
Dat is i.i.g. mijn mening...
Eens! Windows nooit* upgraden, maar vers installeren. Scheelt je een hoop ellende en een hoop vervuiling!

*nooit; lees: tenzij je er een heel goede reden voor hebt.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:06:
Ik wil de hoofdcomputer upgraden van 2000 naar xp, ik weet dat ik op me hoofdcomputer/'server' beter 2000 kan draaien, maar voor 2000 moet ik software van mijn provider installeren en daarvoor loopt internet delen niet zo lekker.
Bij xp hoef ik die software van me provider niet te installeren.

Ik heb van beiden een legale cd en van beide de hele versies.

Met de search kwam ik er niet helemaal uit, dus is dit makkelijk mogelijk om te upgraden naar xp?
hoofdcomputer?, verklaar dit even :D, als je je 2000 server gaat 'upgraden' naar xp dan wil ik er graag bij zijn :X _/-\o_

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 23:15
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:07:
als je legale upgrade cd hebt wel ja ;) full version niet ;)
Ook met een "full version" CD (dus niet de upgrade cd) kun je oudere besturingssystemen upgraden.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een upgrade kan in principe zonder problemen uitgevoerd worden. Weet niet precies welke versie van Windows 2000 je hebt, maar denk dat je Professional hebt. Dit is de desktop versie, welke in principe probleemloos is te upgraden. Als je Windows hebt geinstalleerd van een geslipstreamde cd met een willekeurig SP, dan kan dit eventueel problemen geven.

Wat je kan doen om vantevoren te checken of je upgrade een succes kan worden, is even checken of de hardware en XP elkander ondersteunen. Microsoft geeft hiervoor per OS een 'Harware Compatibility List' uit, waarover op de Windows XP website meer te vinden is.
Ook kan je 'winnt32' uitvoeren met de '/CheckUpgradeOnly' switch om de compatibiliteit checken. Let wel, upgrade van 2k server naar xp wordt een clean install.

Zo uit m'n hoofd kon je ook niet upgraden naar 'Home edition'

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 01-02-2004 01:43 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet upgraden blijft de boodschap :9~

Ben trouwens benieuwd over welke software van de provider dat je het hebt?
Misschien een driver voor PPPoE, zoals bij Wanadoo?

Dat werkt heel goed met internet delen, als je het als service hebt ingesteld. Je kunt ook kijken naar alternatieve PPPoE software, al heb ik even geen linkje.
Als het daarom gaat kun je ook overwegen om een simpel routertje (evt. met switch) te kopen. Die liggen nu echt voor een paar tientjes in de winkel. Ben je helemaal mooi klaar.

Verwijderd

Topicstarter
akimosan schreef op 01 februari 2004 @ 02:07:
Niet upgraden blijft de boodschap :9~

Ben trouwens benieuwd over welke software van de provider dat je het hebt?
Misschien een driver voor PPPoE, zoals bij Wanadoo?

Dat werkt heel goed met internet delen, als je het als service hebt ingesteld. Je kunt ook kijken naar alternatieve PPPoE software, al heb ik even geen linkje.
Als het daarom gaat kun je ook overwegen om een simpel routertje (evt. met switch) te kopen. Die liggen nu echt voor een paar tientjes in de winkel. Ben je helemaal mooi klaar.
idd PPPoE.

in deze topic staat mijn probleem: Na modem change doen sommige sites het niet meer?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 18:42 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij de PPPoE software die Wanadoo leverde zat een programma waarmee je profielen kon maken. Kijk even in de installatiemap van de PPPoE software en in het configuratiescherm.

Ook kon je met dat programma instellen dat de PPPoE verbinding als een service gestart moet worden. Daarmee heb je dan het voordeel dat je verbinding actief is zodra je de computer start en niet pas na login of wanneer er verbinding met Internet gezocht wordt.

Instellen als een normale verbinding zou ook moeten kunnen met RASPPPOE

Dit heb ik ook in Na modem change doen sommige sites het niet meer? gepost.
En mijn optie van een hardware routertje aanschaffen of een oud beestje optuigen met Smoothwall of ClarkConnect kan natuurlijk ook. Die ondersteunen ook PPPoE en dan kun je gelijk meerdere PC's eraan hangen.

Edit: had de tags bij URL verkeerd gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door akimosan op 03-02-2004 04:43 ]

Verwijderd

Je kunt ook alleen upgraden naar gelijkwaardige produkten:
- van 2000 Professional naar Xp Professional,
- van 2000 Server naar 2003 Server,
- van 2000 Advanced Server naar 2003 Server Enterprise Edition,
- Er is geen upgrade-pad van 2000 naar Xp Home Edition (omdat er geen consumentenversie van 2000 bestaat).

Dus als jij 2000 Professional hebt en een cd van Xp Home, kun je niets anders dan een kale installatie beginnen.

En zoals gezegd: ook met een volledige installatie-cd kun je upgrades uitvoeren. Het enige verschil tussen installatie-cd's en upgrade-cd's is de check of je wel een geldig OS hebt om vanaf up te graden (hetzij op je HD, hetzij op een cd als er op je HD niks gevonden is).
Pagina: 1