Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Raar stroom lek.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude pc staan die ik als server wil gaan gebruiken, nog met zo'n ouderwetse voeding en zo erin.

Elke keer dat ik er een diskette in deed, starte de computer opnieuw op. Dus ik heb hem open gemaakt. Er zat een aard draadje onder de diskette.

Ik dacht dat het aan de voeding lag, dus heb dat draadje doorgenipt, en een andere voeding erin gedaan.

Toen ik de computer opstarte deed het diskettestation helemaal niets meer. (ongeldige schijf)
Ik dacht dat het toch aan dat draadje lag, dus ik wilde het (stom) met mijn blote hand eruit trekken. Nou toen kreeg ik me een schok.

Maar waaraan zou zo'n lek kunnen liggen. En hoe kan ik dit oplossen. Want het lijkt mij zelf toch wel flink gevaarlijk eerlijk gezegt.

Bvd,

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:09

w0w

Zittie wel in een geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 31 januari 2004 @ 14:54:
Zittie wel in een geaard stopcontact?
yup, volgens mij wel

Verwijderd

Wat voor voeding is het (AT/ATX)? Op de schakelaar van een AT staat idd 230V.
Post eens foto's ter verduidelijking waar je spanning op had staan. :?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:09

w0w

yup, volgens mij wel
Ja of nee :?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Volgens mij kun je beter je kast snel dicht doen en eerst iets over electriciteit gaan leren

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

lol! of er van die pinnetjes aan de zijkant van de stekkers zitten....

Verwijderd

http://www.radionics.demon.nl/pc_aarden/aarding.html

voor info over aarden

Op de pc-kast (zonder aarde) kan een spanning komen te staan tot zo'n 115 volt. Sommige mensen zijn hier gevoelig voor. Dit is echter nog niet gevaarlijk, daar de ontstoring condensators geen grote stromen doorlaten. Gaat zo'n condensator stuk, of ontstaat er kortsluiting, dan laat hij zonder enige weerstand de 230 volt door op de pc-kast. In een slechte omgeving kan dit dodelijk voor de mens zijn. Is de pc op een geaarde contactdoos aangesloten dan zal de aardlekschakelaar aanspreken en de spanning van de groep(en) afschakelen waar de pc op is aangesloten. Een geaarde pc zal over het algemeen dus minder last hebben van storing signalen die op het 230 volt net aanwezig zijn.
Pagina: 1