Toon posts:

Geen Mengpaneel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry weet geen goede passende titel.

maar ik was van plan een headsetje te kopen, maar nu heb ik géén mengpaneel maar aangezien ik dj ben bij een webradio is het natuurlijk top om liedjes voor te beluisteren, kan ik zonder mengpaneel toch voorbeluisteren zonder dat jmensen het horen op de webradio?

_/-\o_

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:41

lier

MikroTik nerd

En wat voor software gebruik je ?
Waarmee speel je af ?
Wat zijn alternatieven ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik mix met BPM Studio.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:41

lier

MikroTik nerd

En zit in dit pakket de mogelijkheid om meerdere kanalen aan te sturen (line-out en koptelefoon) ?
Hoe doe je het nu ?
Waarom geen mengpaneel ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:53

houthakker

Poehé

met BPM Studio kan dat wel, mits je een 4 of 6 kanaalsgeluidskaart hebt.

Specs

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als je een geluidskaart hebt met 2 stereo kanalen dan kan het. Zit er nog een antiek enkelvoudig stereo soundblastertje in, dan moet je een 2e geluidskaart proberen te regelen.

"que"en kan je software dan doen door het voorbeluisteren naar de 2e output te sturen, waar jij je koptelefoon op aansluit. De meeste software kan dit in ieder geval, lees daarvoor de handleiding maar door.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
houthakker schreef op 31 januari 2004 @ 14:58:
met BPM Studio kan dat wel, mits je een 4 of 6 kanaalsgeluidskaart hebt.
Hoe kan ik dat chekken? O+

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Creative AudioPCI

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Graaf de handleiding op en controleer. Kom op zeg, probeer zelf ook eens antwoord te vinden op je eigen vragen in plaats van te wachten tot het jou kant op komt.

(Maar goed, op de gok: waarschijnlijk is het een simpel kaartje met line-in, line-out, en mic-in, en dus kom je een line-out tekort.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan wel heel jammer

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Sick Nick

Drop the top!

Het zou dan op zich nog wel kunnen als je het niet erg vind om in mono uit te zenden op die webradio. Je zou dan een pakket als PCDJ kunnen gebruiken, die kan je de main output op links en de cue (je headsetje om voor te luisteren) op rechts. Dan gebruik je een splitter op je line out. Van daar een kabel naar je headset die dan mono geluid geeft en een kabeltje naar je line-in die dan mono opneemt en naar je webradio stuurt.

Niet echt een mooi oplossing maar wel goedkoop en effectief. Anders zou je gewoon een nieuwe geluidskaart moeten kopen met 2 of meer uitgangen. Een sblive 5.1 kost ook geen drol meer tegenwoordig.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
2e geluidskaart ondersteunen de betere pakketten ook :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. volgens mij is mijn huidige op het moederbord, maar het is dus geen probleem om er zo nog 1 bij te bouwen.
Pagina: 1