[JMF+LINUX] Unable to hande format ?

Pagina: 1
Acties:

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Ik ben een java application aan het maken dat mp3 bestanden moet kunnen afspelen. Eerst was ik er aan begonnen onder windows en daar werkte alles prefect maar onder linux krijg ik JMF maar niet aan de praat. Als ik de JMF API voor linux download en installeer ( *.bin file ) dan krijg ik een mapje in mijn homedir van JMF met de bin,lib en doc mapjes in. Nu heb ik mijn in eclipse de jmf.jar toegevoegd aan mijn classpath voor dat project. Het compilen lukt perfect maar @ runtime krijg ik volgende error als er een mp3 word afgespeeld

code:
1
2
3
Unable to handle format: mpeglayer3, 44100.0 Hz, 16-bit, Stereo, LittleEndian, Signed, 16000.0 frame rate, FrameSize=32768 bits
Failed to realize: com.sun.media.PlaybackEngine@2bb514
Error: Unable to realize com.sun.media.PlaybackEngine@2bb514

Aangezien hij er wel al die info kan uithalen veronderstel ik dat de API wel goed werkt maar dat hij gewoon geen juiste codec vind voor dit bestand. Ik heb het zelfde bestand geprobeerd onder windows en daar werkt het wel perfect dus het kan echt niet aan de file liggen.

Ik was wat aan het zoeken op google om dit probleem te verhelpen en ik had ergens gevonden dat je die *.so bestanden in de lib dir van JMF moest toevoegen aan je Library path onder linux. dus ik wijzig mijn /etc/ld.so.conf bestand en add het pad zodat mijn ld.so.conf er zo uit ziet ( ik draai slackware ) :

code:
1
2
3
4
5
/usr/local/lib
/usr/X11R6/lib
/usr/i486-slackware-linux/lib
/opt/kde/lib
/home/ti_uhl/JMF-2.1.1e/lib

na een ldconfig -v te doen krijg ik volgende output wat dus wil zeggen dat hij de libs heeft toegevoegd :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
...
/home/ti_uhl/JMF-2.1.1e/lib:
        libjmh263enc.so -> libjmh263enc.so
        libjmgsm.so -> libjmgsm.so
        libjmjpeg.so -> libjmjpeg.so
        libjmxlib.so -> libjmxlib.so
        libjmdaud.so -> libjmdaud.so
        libjmh261.so -> libjmh261.so
        libjmg723.so -> libjmg723.so
        libjmutil.so -> libjmutil.so
        libjmmpegv.so -> libjmmpegv.so
        libjmv4l.so -> libjmv4l.so
        libjmfjawt.so -> libjmfjawt.so
        libjmmpx.so -> libjmmpx.so
        libjmmpa.so -> libjmmpa.so
        libjmcvid.so -> libjmcvid.so
...

De library's zijn dus goed toegevoegd ... maar als ik nu mijn mp3 terug wil afspelen krijg ik nog altijd dezelfde error |:(

Heeft iemand enig idee hoe ik die JMF degelijk aan de praat krijg onder linux ?