[XP] System32 error

Pagina: 1
Acties:

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-03 20:01
Hey,

Na het opstarten van XP op mijn andere pc krijg ik een aantal meldingen dat system32 niet kan worden gevonden en dan wordt de windows map in de verkenner geopend.
Ik heb geen virus op de cp (gehad).
Ook heb ik al gezocht naar bestaande topics over dit probleem maar kon niks vinden..
Systeemherstel heeft geen zin.
Weet iemand hoe ik dit oplos?
BVD!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 12:07

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 11:32
Hmmz kan je niet een plaatje posten van de exacte melding? Er zijn mensen hier die die dingen kunnen herkennen (ik niet) En staat er niet toevallig een nummer ofzo, en heb je daar naar ge googled? Als niets helpt dan heeft dat virus mayb je windows verneukt en kan je het beste opnieuw installeren

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Controleer even alle programma's die worden opgestart bij het aanmelden/opstarten.

Check de verwijzingen naar alle programma's die automatisch worden gestart:

Waarschijnlijk is het een programma waarbij de link naar het programma niet meer klopt of niet helemaal goed staat.

Bijvoorbeeld c:\Windows \system32\dvdplay.exe opent toch de map C:\Windows omdat er een spatie staat tussen "windows" en de backslash "\"

Gebruik eventueel MSCONFIG.EXE en schakel alle programma's uit in de mappen Opstarten, LocalMachine->RUN, CurrentUser->RUN

Schakel ze één voor één in en herstart de computer eventueel bij iedere wijziging.
Zo isoleer je het programma wat de fout veroorzaakt. Het kan namelijk ook zijn dat een programma wel goed opstart, maar een ander programma probeert te starten waarvan het pad niet goed staat ingesteld.