Ik ben een script aan het maken dat ik mijn vinyl in een database kan zetten met eventueel een plaatje. Ik heb nu een simpele MySQL database waar ik onder andere Titel, artiest, Label etc in op sla.
Nu wil ik ook plaatjes kunnen uploaden zodat deze in het overzicht getoont worden. Maar ik een plaatje HOEFT niet. Dus ik zou graag willen afvangen of het veld waar ik een image mee selecteer
leeg is of niet. Ik voeg namelijk de filename in in de database. Als er geen image geselecteerd is moet er iets van "none" ofzo in komen te staan.
Tot slot het script waar ik nu mee opsla in de database(addvinyl.php):
De manier waarop ik het nu dus doe, is dat ik er vanuit ga dat er een plaatje ingestopt word. Maar hoe zorg ik er nou voor dat als er geen plaatje geselecteerd is dat het woordje "none" oid in de database komt te staan?
Nu wil ik ook plaatjes kunnen uploaden zodat deze in het overzicht getoont worden. Maar ik een plaatje HOEFT niet. Dus ik zou graag willen afvangen of het veld waar ik een image mee selecteer
code:
1
| <input type="file" name="file"> |
leeg is of niet. Ik voeg namelijk de filename in in de database. Als er geen image geselecteerd is moet er iets van "none" ofzo in komen te staan.
Tot slot het script waar ik nu mee opsla in de database(addvinyl.php):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| include ('dbconnect.php'); $label = isset($_POST['label']) ? $_POST['label'] : ''; $labelnmr = isset($_POST['labelnmr']) ? $_POST['labelnmr'] : ''; $artiest = isset($_POST['artiest']) ? $_POST['artiest'] : ''; $titel = isset($_POST['titel']) ? $_POST['titel'] : ''; $nummers = isset($_POST['nummers']) ? $_POST['nummers'] : ''; $path = "images"; // deze moet 777 privileges hebben chmod 777. if($HTTP_POST_FILES["file"]) copy($HTTP_POST_FILES["file"]["tmp_name"],"$path/".$HTTP_POST_FILES["file"]["name"].""); $query = "INSERT INTO platen (artiest, label, labelnmr, titel, nummers, image) VALUES ('". addslashes($artiest) . "', '". addslashes($label) . "', '". addslashes($labelnmr) . "', '". addslashes($titel) . "', '". addslashes($nummers) . "', '".$HTTP_POST_FILES["file"]["name"]."')"; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); header ('location:addvinyl.php'); |
De manier waarop ik het nu dus doe, is dat ik er vanuit ga dat er een plaatje ingestopt word. Maar hoe zorg ik er nou voor dat als er geen plaatje geselecteerd is dat het woordje "none" oid in de database komt te staan?