[Win2k3] Hoe 2 TS Sessies

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zit met het volgende :

Windows 2003 Standard edition als DC met de nodige services.

6 Clients (Winxp pro en Windows 2000)

Nu is het zo dat de server af en toe word gebruikt door meerdere "admins". Via remote administration en dan -> remote desktop. Gaat prima. Maar als ze hier op de locatie zelf willen in loggen hebben we een probleem namelijk omdat :

ik zelf nog wat applicaties heb draaien die niet als service werken, met andere woorden moet er een user ingelogd zijn en ook zo blijven. Voor de duidelijkheid normaal gezien werden de applicaties ingeschakeld/aangepast/ingesteld en werd de pc vergrendeld. Probleem is dan, dat er geen andere gebruikers (print operators bijvoorbeeld) lokaal inkunnen loggen. Dus niet via een remote sessie, maar echt achter de server gaan zitten en inloggen.

Wat ik geprobeerd heb is om een remote sessie te openen via een andere pc/internet (om zo de applicaties te starten)en dan deze gewoon af te sluiten. Zonder af te melden of wat dan ook. Maar als ik dan met een admin account inlog op de server zelf en via taakbeheer kijk wat voor sessies er draaien zie ik alleen mezelf, blijkt dus dat hij automatisch afmeld.

Zijn hier bepaalde methodes voor om twee sessies te laten draaien? Ik ging uit van terminal services, maar dat vereist weer die license server. Word weer prijzig dus. Mijn vraag aan jullie is er een methode om het via remote desktop te doen, of via een andere 3rd party software?

PS: via de search heb ik dit gevonden, echter werkt dat niet?
Je zou het wel remote kunnen doen
Stel je logt remote in als Administrator, je sluit het venster (zonder uit te loggen), je logt remote in als blabla, sluit het venster (zonder uit te loggen).
Nu kan je tss die 2 users switchen op je remote pc maar hoe het lokaal gaat dat weet ik niet (het lijkt ook niet te gaan, iig niet bij mij thuis).

Ik heb net even geprobeerd lokaal dit te doen:
pc locken en dan trg unlocken met een andere admin account, dit lukt niet want dan sluit je je vorige sessie...

Jij moet dit eens proberen, moet wel lukken denk ik!
Vanop een andere pc in je netwerk (ik veronderstel dat win2k3 niet standalone draait) log je remote in onder een of andere account.
Op je server zelf ga je naar run en druk je mstsc /console en neem je die bepaalde sessie die je hebt aangemaakt op die remote pc over, ik denk dat dit moet lukken...

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 31-01-2004 13:53 ]

Mijn V&A

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

mutsje

Certified Prutser

kijk eens bij je taskmanager dan processen dan vinkje bij Show processes from all users. Nu zul je zien dat de andere processen wel degelijk lopen.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk.. stom van me :). Alles werkt nu perfect. Slotje mag er wat mij betreft op :)

Mijn V&A

Verwijderd

He, power(e)d by => spelling check of loopt ie niet lekker :P