A7V8X-X mobo lampje brandt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik heb een asus a7v8x-x gekocht en en in mijn kast gezet en alles aangesloten, maar hij start niet, zelfs de lampje op de mobo gaat niet aan terwijl ik die grote stekker van de voeding op de mobo toch goed heb aangesloten. terwijl die lampje standaard op alle mobos gewoon aan hoort te gaan als er stroom is naar de mobo ook al is er verder niks aangesloten zoals de IDE, de powerswitch van de kast en etc.
nou heb ik aan een paar mensen gevraagd over of die lampje ook echt bij alle moederborden hoort te branden maar ik krijg nou te horen dat dit kan verschillen per merk en model. nou is dus mijn vraag hoort de lampje op de a7v8x-x te branden als ie stroom krijgt of is die van mij nou kapot?

Verwijderd

Bij Asus moederborden hoort dat volgens mij wel, bij mijn A7V266-E gebeurt dat in ieder geval wel. Maar de enigste manier om te testen of hij het doet, is toch hem aanzetten met alle apparaten erop aangesloten.

Een andere mogelijke oorzaak is, dat je hem test met het mobo aan de voeding maar dat hij te weinig stroom "hoeft" te leveren en daarom je voeding niet aangaat en je lampje dus ook niet brand.

Of alleen je lampje op je mobo is kapot, maar de rest kan het wel gewoon doen.
Probeert en gij zult het ondervinden.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 14:00 . Reden: Typfoutjes ]

Verwijderd

Vaag probleem. 8)7 Heb zelf al wat asusjes gehad, nog nooit gezien of gehoord van een dergelijk geval...

Met een ander moederbord indezelfe kast (dus met zelfde voeding) doet hij het wel?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
(jarig!)
Je zou hem even kunnen testen op een losse plank of die dan wat doet.

En een andere voeding proberen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Ik heb ook een ASUS A7V8X en het lichtje brand ook steeds.

Misschien is het lichtje op jouw moederbord gewoon stuk...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Werkt de voeding wel?

Zie voor tips de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• FlipFlink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 14:13:
Ik heb ook een ASUS A7V8X en het lichtje brand ook steeds.

Misschien is het lichtje op jouw moederbord gewoon stuk...
ja dat kan maar de hele computer start ook niet hoewel alles toch wel goed is aangesloten, ik ging dus nog wat romellen met alles en toen had ik per ongeluk de voedingblok op 115v gezet (ja dom ik weet het, ik was en moe en friemelde gewoon ergens aan) en toen deed de voeding boem :| , ik heb toen weer een andere voeding op aangesloten maar deze gewoon 230v en alle draadjes en dergelijke gecontroleerd of het goed is aangesloten en alles was juist maar deed ik de hele mikmak aan gaat deze voeding ook nog eens knallen. dus wat is nu eigenlijk de probleem? ik bedoel naar wat ik lees was de moederboord al kapot voor dat ik iets deed want anders zou die lampje gewoon branden of hoe zit het?

Verwijderd

Dan is jouw probleem niet beperkt tot het LED'je van je Mobo...

• FlipFlink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 14:47:
Dan is jouw probleem niet beperkt tot het LED'je van je Mobo...
als de led niet ging branden terwijl hij dat wel moest doen betekent dat de probleem bij me mobo ligt en dus gelijk vervangen

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Bij het omzetten van 230 naar 115 heb je iets meer dan alleen je PSU vernield... Nieuw mobo dan maar :'(

Verwijderd

Megapauper schreef op 31 januari 2004 @ 15:16:
Bij het omzetten van 230 naar 115 heb je iets meer dan alleen je PSU vernield... Nieuw mobo dan maar :'(
heb het wel eens geprobeerd hoor, even switchen en dan BOEM! }) , alles deed het nog... wel met een andere PSU natuurlijk ;)

Verwijderd

kijk ff in de handleiding waarvoor het ledje dient.
Meestal geeft dit ledje aan dat de 5Volt stand-by spanning aanwezig is.
Bij mijn A7N8X-X brand dit lampje altijd.

maar ik ben bang dat je mobo een flinke opdonder heeft gehad van die opgeblazen voeding.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 18:32 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Toevallig vanmiddag nog een A7v8x-x in elkaar geflanst en idd het lampje hoort te branden, zoals hij ook bij mij deed( zoals in het boekje vermeld)

offtopic:
Volgens Mevr Bauer deed je Computer het dus op halve kracht ;)

En met een boem in de voeding zal het gevolg zijn dat alles niet meer brand, tenzij je een andere voeding er in hangt.

Wat is verder de samenstelling van je PC, want een 350 watt kan dan wel eens het verschil maken.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• FlipFlink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 17:11:
[...]

heb het wel eens geprobeerd hoor, even switchen en dan BOEM! }) , alles deed het nog... wel met een andere PSU natuurlijk ;)
dat dacht ik dus ook maar toen ik een andere 300watts voeding die gewoon werkte op 230volt werkte erin zette knalde het ding ook, dus...:?
moet de mobo nog steeds vervangen worden ofniet? want ik ben bang als ik weer een andere voeding erop aansluit, dat ik dan weer een kostbare psu opoffer

• FlipFlink
  • Niet online
Flame17 schreef op 31 januari 2004 @ 18:58:
Toevallig vanmiddag nog een A7v8x-x in elkaar geflanst en idd het lampje hoort te branden, zoals hij ook bij mij deed( zoals in het boekje vermeld)

offtopic:
Volgens Mevr Bauer deed je Computer het dus op halve kracht ;)

En met een boem in de voeding zal het gevolg zijn dat alles niet meer brand, tenzij je een andere voeding er in hangt.

Wat is verder de samenstelling van je PC, want een 350 watt kan dan wel eens het verschil maken.
mijn beide pogingen waren met 300watts voedingen.
verder heb ik der in hangen:
amd xp 2600+
512ddr pc3200 400
een maxtor dmax 120gig
dvd spelertje van samsung
radeon 9600se 128mb
creative live player
netwerk kaartje

maar dit maakt volgens mij toch niet echt veel uit hoewel ik er wel heb gelezen dat a7v8x-x soms moeilijk doen met bepaalde videokaarten, dat de lampje niet brandt en de computer niet aan gaat

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

De PC die ik in elkaar heb gezet is met een 350 watt, enige verschil is een AMD 2800+, ik zou dus wel om problemen te voorkomen een 350 watt minimaal nemen.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• FlipFlink
  • Niet online
Flame17 schreef op 01 februari 2004 @ 15:59:
De PC die ik in elkaar heb gezet is met een 350 watt, enige verschil is een AMD 2800+, ik zou dus wel om problemen te voorkomen een 350 watt minimaal nemen.
en stel ik doe dat en hij knalt ook net als mijn andere 2 300watts?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Als ik jou was en er waren al 2 voedingen geploft, zou ik het bordje onder me arm nemen en terug gaan naar de winkel waar hij vandaan komt....

En daarna pas een 350 watt er in zetten.....

Maar het antwoord op je vraag is dus: Ja, het lampje moet branden bij je A7V8X-X

Verwijderd

FlipFlink schreef op 01 februari 2004 @ 19:47:
[...]

en stel ik doe dat en hij knalt ook net als mijn andere 2 300watts?
Zou je het monteren van een systeem niet aan iemand anders overlaten?!

Djeez...

• FlipFlink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 20:42:
[...]

Zou je het monteren van een systeem niet aan iemand anders overlaten?!

Djeez...
zou je misschien zulke onzin ergens anders uitpoepen

djeez

ik heb wel vaker computers geassembleerd en met succes als je twijfelt maar dit is de eerste computer waarmee ik problemen heb gehad, de enigste verkeerde actie wat ik had gedaan was om het op 115volt te zetten daarmee hoef je me niet meer lastig te vallen, als je me niet kan helpen zeg dan niks

• FlipFlink
  • Niet online
trouwens, is dat kans groot dat behalve de mobo ook andere componenten door dit kapot zijn gegaan?

• FlipFlink
  • Niet online
probleem is opgelost, ik heb een paar schroefjes los gedraaid en toen deed alles het :?
Pagina: 1