Toon posts:

Pc houdt het voor gezien.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de FAQ doorgelezen ivm hangende / niet opstartende pc's. hielp me niet vooruit.
ook nog draadje gevonden met allerlei "beeps" die pc maakt als hij errors geeft, stond mijn probleem ook niet tussen.

ik pc 's avonds, sluit gewoon af...
wil volgende dag opstarten, druk op Aan knopje, fans beginnen te draaien voor 1 sec. (3fans + mobo enz), na die 1e seconde gaat er een langer beepje. en dan stopt het hele zooitje.

ik heb pc dan maar een nachtje rust gegund, maar nu doet hij het nog steeds niet.
Dan gaan kijken of er miss vuil enz tussen de koeling zat. alles mooi proper gemaakt... nog altijd niets.

dus:
Aan knopje
fans werken 1sec
dan "langere +-1sec" beep
dan gedaan.

-radeloos en verloren-

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:40
Heb je opgestart met alleen het moederbord, processor, geheugen en het scherm+toetsenbord?

Heb je de voeding/geheugen/processor al eens vervangen door een ander exemplaar (denk dat het aan je voeding ligt)?

Kan je wat meer info posten over je systeem?

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu ben ik iets vergeten te melden. de dag VOOR hij ophield dan kreeg ik over mijn scherm plots van die horizontale strepen (net zoals je op televisie ziet als ze een monitor filmen)

pc:
ahtlon xp2000
512mb
ATI R8500 grafische kaart
Soltek moederbord (sl75drv)
Windows XP

Heb inderdaad proberen op te starten met:
monitor, toetsenbord en muis dat was het, de rest (usb) eruit getrokken.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Als je nou ook even zegt wat je allemaal geporbeerd hebt uit de faq, dan voorkom je dat mensen dat gaan vragen. (heb je je je bios gecleared, heb je et zo min mogelijk dingen opgestart enz.)
Alleen zeggen: "Ik heb de faq gelezen" is wel erg gemakkelijk

Daarnaast zijn de specs en het OS natuurlijk ook wel erg handig.

[ Voor 7% gewijzigd door Herr Muller op 31-01-2004 12:44 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 13:50

Deem

Ontcijfer mij!

Kijk eens op de site van je moederbord of in de handleiding, daar staan vaak die errorbeebs verklaard.

Als je ergens nog een ander VGA kaartje hebt liggen, probeer die dan eens. Of stop die wat er nu inzit in een ander systeem om te kijken of ie kapot is.

[ Voor 46% gewijzigd door Deem op 31-01-2004 12:48 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 12:42:
[...]
Heb inderdaad proberen op te starten met:
monitor, toetsenbord en muis dat was het, de rest (usb) eruit getrokken.
De bedoeling is dat je ook binnenin onder meer de schijven ontkoppelt (staat vast wel in de faq).

Horizontale strepen en ander raar grafisch gedoe hebben 9/10 keren te maken met je grafische kart (staat ook in de faq). Verander die eens en kijk wat het verschil is.

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het is gemakkelijk gezegd dat ik de FAQ heb gelezen, maar het is nog gemakkelijker gezegd, verander je mobo, verander cpu, verander grafische kaart...
ik heb geen dubbel materiaal liggen!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 13:04:
Inderdaad het is gemakkelijk gezegd dat ik de FAQ heb gelezen, maar het is nog gemakkelijker gezegd, verander je mobo, verander cpu, verander grafische kaart...
Maar wat heb je dan wel gedaan ?

Do as I say, don't do as I do.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Op welke pc type je dit dan ?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Dan kun je nog wel je HDD's + overbodige PCI kaarten eruit trekken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
zit nu op laptop.

wat ik wel gedaan heb is, van de hardware afgebleven. voor ik nog iets verknoei.

op de soltek website valt er weinig over die beep te vinden.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
ruk die kaart er uit ,ga naar de winkel
laat hem daar testen en als ie dood is ,kun je gelijk een nieuwe kopen

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

maakt die pc nergens kortsluiting? Check had ik ook een keer gehad, bleek dat het 12 V lijntje uit een molex was

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 13:12:
zit nu op laptop.

wat ik wel gedaan heb is, van de hardware afgebleven. voor ik nog iets verknoei.

op de soltek website valt er weinig over die beep te vinden.
Ok, denk dat je dit probleem alleen kan oplossen door dingen uit te sluiten. alles 1 voor 1 te testen (ja, is pokkewerk). Probeer dus eerst met zo weinig mogelijk hardware te starten. dus geen PCI sloten erin, harddisks en diskdrive van mobo af.
Start ie nog nie op, dan kan het aan de volgende dingen nog liggen. Je moederbord, je VGA kaart, je voeding, je CPU/koeling en je geheugen. Je geheugen kan je testen met memtest86+ (http://www.memtest.org/#downiso)(bedenk me net dat dit voor jou op dit moment onmogelijk is :9 )
Kijk ook eens of alle fans nog draaien inclusief je VGA koeler.

Start ie wel, dan ligt het probleem aan een van die dingen je je uitgetrokken hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 31-01-2004 13:21 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
hoe kan ie nu zijn geheugen testen als dat ding niks doet? :?

hij heeft het over strepen in beeld en 9/10 videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
na een middag werk en denken, ga ik hem binnendoen bij een pc winkel... dit gaat me te ver.

ik laat jullie zeker weten wat het probleem was!!! misschien dat ik zo iemand anders kan helpen moest het nogmaals voorkomen
Pagina: 1