Hoi,
Dit is mijn laatste strohalm en anders weet ik het niet meer. Ik speel veel Zero Hour (generals), ik heb met dit spel regelmatig blauwe schermen en sinds kort ook spontane reboots Overigens heb ik normaal gesproken geen BSOD's in XP.
Systeem;
XPpro
XP2500 barton
Abit nf7s versie 2.0
Pine FX5200 128MB (passief gekoeld door de fabrikant)
2x256ddr Kingston (333mhz)
1e hd 80GB/8mb Maxtor
2e hd 40GB/2mb Maxtor
1. Er is niets overgeklokt!
2. Alle drivers zijn up-to-date!
3. Laatste Bios versie!
4. Alle drivers en essentiele updates van microsoft geinstalleerd. En sinds kort ook .NET, maar heb dan ook mijn eerste spontane reboot gehad en kort daarvoor een BSOD waarbij een MEMORY.DMP file van 511MB werd aangemaakt tijdens BSOD (een relatie met onlangs geinstalleerde .NET?)
5. Geheugen getest met memtest & test van microsoft => geen fouten!
Kortom:
Volgens mij zijn er nu nog maar 2 opties voor mij... Of ik installeer XP opnieuw en hoop dat het hiermee voorbij is... Of ik moet een snellere/betere videokaart hebben want deze werkt niet of kan niet leveren waar ik om vraag... zie daar de BSOD's
Type BSOD's: (alle soorten en maten gehad)
- Irq less or not equal
- 0xc0000005 at videoprt.sys
- Page fault in nonpaged area
- STop 0x000000
Enig advies/hulp?
Bedankt!
Dit is mijn laatste strohalm en anders weet ik het niet meer. Ik speel veel Zero Hour (generals), ik heb met dit spel regelmatig blauwe schermen en sinds kort ook spontane reboots Overigens heb ik normaal gesproken geen BSOD's in XP.
Systeem;
XPpro
XP2500 barton
Abit nf7s versie 2.0
Pine FX5200 128MB (passief gekoeld door de fabrikant)
2x256ddr Kingston (333mhz)
1e hd 80GB/8mb Maxtor
2e hd 40GB/2mb Maxtor
1. Er is niets overgeklokt!
2. Alle drivers zijn up-to-date!
3. Laatste Bios versie!
4. Alle drivers en essentiele updates van microsoft geinstalleerd. En sinds kort ook .NET, maar heb dan ook mijn eerste spontane reboot gehad en kort daarvoor een BSOD waarbij een MEMORY.DMP file van 511MB werd aangemaakt tijdens BSOD (een relatie met onlangs geinstalleerde .NET?)
5. Geheugen getest met memtest & test van microsoft => geen fouten!
Kortom:
Volgens mij zijn er nu nog maar 2 opties voor mij... Of ik installeer XP opnieuw en hoop dat het hiermee voorbij is... Of ik moet een snellere/betere videokaart hebben want deze werkt niet of kan niet leveren waar ik om vraag... zie daar de BSOD's
Type BSOD's: (alle soorten en maten gehad)
- Irq less or not equal
- 0xc0000005 at videoprt.sys
- Page fault in nonpaged area
- STop 0x000000
Enig advies/hulp?
Bedankt!