Toon posts:

[XP]BSOD wat nog te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit is mijn laatste strohalm en anders weet ik het niet meer. Ik speel veel Zero Hour (generals), ik heb met dit spel regelmatig blauwe schermen en sinds kort ook spontane reboots Overigens heb ik normaal gesproken geen BSOD's in XP.

Systeem;
XPpro
XP2500 barton
Abit nf7s versie 2.0
Pine FX5200 128MB (passief gekoeld door de fabrikant)
2x256ddr Kingston (333mhz)
1e hd 80GB/8mb Maxtor
2e hd 40GB/2mb Maxtor

1. Er is niets overgeklokt!
2. Alle drivers zijn up-to-date!
3. Laatste Bios versie!
4. Alle drivers en essentiele updates van microsoft geinstalleerd. En sinds kort ook .NET, maar heb dan ook mijn eerste spontane reboot gehad en kort daarvoor een BSOD waarbij een MEMORY.DMP file van 511MB werd aangemaakt tijdens BSOD (een relatie met onlangs geinstalleerde .NET?)
5. Geheugen getest met memtest & test van microsoft => geen fouten!

Kortom:

Volgens mij zijn er nu nog maar 2 opties voor mij... Of ik installeer XP opnieuw en hoop dat het hiermee voorbij is... Of ik moet een snellere/betere videokaart hebben want deze werkt niet of kan niet leveren waar ik om vraag... zie daar de BSOD's

Type BSOD's: (alle soorten en maten gehad)

- Irq less or not equal
- 0xc0000005 at videoprt.sys
- Page fault in nonpaged area
- STop 0x000000

Enig advies/hulp?

Bedankt!

Verwijderd

Wat is het merk/wattage van je voeding?

Edit:
Tof zo'n crossposter..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 12:08:
Wat is het merk/wattage van je voeding?
Door Manolo666 - Saturday 31 January 2004 13:04

Ik heb ook een nieuwe kast; Aopen 600B... 350Watt voeding... lijkt mij voldoende...

Volgens Hardware doctor is de temp van CPU nu 44.5 graden en als ik speel zo'n 47 a 48 graden... de kast is nu 29 graden en als ik speel max 32 graden...
Ik kan niet echt controleren of deze gegevens ook daadwerkelijk kloppen, maar ik ga ervan uit dat dit zo is want dit progje komt van ABIT zelf

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

BSOD door FX 5200?/

Eén topic is wel voldoende ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.