Toon posts:

Irritante fluittoon van mijn 80gb IBM HHD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds gisteren komt er een irritante fluittoon uit mijn PC volgens mij van de HHD iemand wie dit ook is overkomen cq. oplossing

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Heel lullig, maar na ca 1 tot 1½ jaar gaan die HD's een hoge janktoon geven. Is niets aan te doen, heb er zelf 6 en de meeste maken tegenwoordig zo'n lawaai.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
is dit een ibm kwaal dan kan ik hem beter omruilen heb hem nog geen jaar

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 16:13
is het een 7k250 ?

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 11:41

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 12:12:
is dit een ibm kwaal dan kan ik hem beter omruilen heb hem nog geen jaar
Alleen bij een aanwijsbaar defect. Draai de Drive Diagnostics een keer zou ik zeggen, bij Hitachi vandaan te halen (eigenaar van de HDD divisie nu)

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
het is een IBM Deskstar 80gb 7200rpm U-ATA100
IC35L080AVVA07

Verwijderd

Bart-01 schreef op 31 januari 2004 @ 12:07:
Heel lullig, maar na ca 1 tot 1½ jaar gaan die HD's een hoge janktoon geven. Is niets aan te doen, heb er zelf 6 en de meeste maken tegenwoordig zo'n lawaai.
Ehm..juist. En het feit dat het bij jouw schijven voorkomt, is meteen bewijs voor een algemene regel van die aard? Ik heb zelf ook meerdere schijven waarvan sommige ouder dan drie jaar zijn, en geen enkele is in de loop der jaren anders gaan klinken dan toen hij gloednieuw was.

Ik heb ook een IBM Deskstar 60GXP bijna drie jaar gehad, en deze is ook nooit anders gaan klinken in de loop der jaren.

Verwijderd

kep twee 30GB IBM DTLA's en daar piep 1 ook behoorlijk van... de andere niet maar dat is nog een redelijk nieuwe schijf ( RMA gevalletje ).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 12:50 ]

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 12:22:
[...]

Ehm..juist. En het feit dat het bij jouw schijven voorkomt, is meteen bewijs voor een algemene regel van die aard? Ik heb zelf ook meerdere schijven waarvan sommige ouder dan drie jaar zijn, en geen enkele is in de loop der jaren anders gaan klinken dan toen hij gloednieuw was.

Ik heb ook een IBM Deskstar 60GXP bijna drie jaar gehad, en deze is ook nooit anders gaan klinken in de loop der jaren.
Als 4 van de 6 dit effect gaat vertonen (in verschillende computers) dan vind ik het iets meer dan toevallig (ook omdat de topicstarter het merkt).
Overigens is dit niet uniek voor IBM, WD's gaan na verloop van tijd ook meer geluid produceren (had ik in een Dell Optiplex 260 met een 40GB en een 80GB WD in een ander systeem).
Ik ben erg gericht op stille systemen en heb reeds een aantal zaken gedaan (kast isolatie, fans op 7 volt, waterkoeling) maar ik merk dat op een gegeven moment de HD luidruchtiger wordt (je merkt het vooral als je een nieuwe van hetzelfde type koopt).
Op dit moment ben ik erg te spreken over de Samsung 160GB 7k2 8mb cache en ik hoop dat hij zo stilt blijft als hij nu is.

Do as I say, don't do as I do.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
ik heb zelf ook een ibm hd, 80 gig ook

staat al 1.5 jaar 24/7 te draaien, hoor nog helemaal niks....dus het is niet echt een algemeen feit

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Pagina: 1