Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Aerogate II] Waartoe dient het fannetje ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Coolermaster Aerogate II zit dat kleine fannetje. Op de website waar bovenstaande foto vandaan komt, vertelt men dat zo'n fan na verloop van tijd lawaaieriger wordt. Eruit halen doen ze daar dan ook.

Mijn vraag is dus, koelt dat fannetje iets vitaal ? Kan je het eruit halen zonder dat je het risico loopt dat het ding overhit ?

Alvast bedankt !

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Dat fannetje dient om een hardeschijf of iets dergelijks wat er achter hangt te koelen

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dat fannetje zorgt voor wat airflow in de kast via de bay. Als de airflow verder OK is, heb je het echt niet nodig.

JayGTeam (213177)

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
Idd, kun je er gewoon uithalen. Ik heb het zelf ook gedaan en op m´n chipset geslingerd (zat eerst geen fan op :X) maar ik hoor al wel dat ie wat meer herrie gaat maken... Wat ook vreemd is aan dat ding, dat is als je em op lage toeren laat draaien, hij dan vanzelf weer hader gaat draaien... (en nee, hij is niet temperatuur gestuurd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Papst (12 dbA) voor mijn harddisk hangen (temp = 21°), en dat vindt 'ie wel leuk. Eruit ermee dus :)

Verwijderd

dus je betaald iets, wat je eigenlijk helemaal niet wilt..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 13:02:
dus je betaald iets, wat je eigenlijk helemaal niet wilt..
Als je op dat fannetje doelt... Ik koop geen fancontroller om méér airflow te hebben.
Pagina: 1