XVid DVD-rips komen opeens niet meer op goede grootte uit

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:24

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik rip regelmatig een bepaalde serie DVD's om ze af te kunnen spelen op een PC zonder DVD-drive.

Normaal gesproken gaat dat altijd goed, de rips komen keer op keer uit op de bestandsgrootte die ik wil, zodat één aflevering precies op een 700mb CD past.

Vannacht heb ik de eerste vier afleveringen van een nieuw seizoen van deze serie geripped. Resultaat: alle vier afleveringen hebben een flink verschillende bestandsgrootte.

In GordianKnot heb ik alle instellingen nog hetzelfde staan als voorheen, met als enige uitzondering dat er nu geen deinterlacing meer nodig was omdat de DVD's progressive waren ipv interlaced.

Heeft iemand enig idee waarom de bestandsgroottes nu opeens zo flink wisselen? Zou dat aan het niet meer deinterlacen kunnen liggen?

Ik gebruik GordianKnot 0.28.7.2 met VirtualdubMod 1.50.10.1, XVid 24062003-1_ALPHA_Release (Koepi's build). Two passes, lanczos sharp resize filter. Voorheen dus met een kernel deinterlace die nu niet meer nodig was.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Vannacht heb ik de eerste vier afleveringen van een nieuw seizoen van deze serie geripped. Resultaat: alle vier afleveringen hebben een flink verschillende bestandsgrootte.
[...]
Heeft iemand enig idee waarom de bestandsgroottes nu opeens zo flink wisselen?
Mijn mindreading skills laten het vandaag een beetje afweten :) Wat rip je en wat zijn de bestandsgroote fluctuaties?

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:24

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Cavorka schreef op 31 januari 2004 @ 11:12:
[...]

Mijn mindreading skills laten het vandaag een beetje afweten :) Wat rip je en wat zijn de bestandsgroote fluctuaties?
Star Trek: Deep Space Nine.

Normaal gesproken komt het video-gedeelte altijd uit op 700mb minus de audiotrack en subs, dat komt in het geval van seizoen zes neer op zo'n 560 megabyte voor het videogedeelte. Maar bij de ene aflevering kreeg ik nu opeens 350, bij een ander 480, een ander 520 en eentje op 540.

Voorheen kwam ik echt in 99% van de gevallen mooi uit op de grootte waarop ik had gemikt. Nu opeens vier afleveringen compleet verkeerd...

Ik heb vanmiddag, voordat ik naar m'n werk ging, m'n PC even opnieuw aan het werk gezet om uit te sluiten dat deze rare verschillen worden veroorzaakt door het niet meer nodig zijn van deinterlacing. Als ik vanavond thuis ben zal ik kijken hoe deze testrips zijn verlopen, ik heb daar dus wel een deinterlace-filter overheen laten halen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe