Toon posts:

Sweex wanadoo probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds enkele dagen heb ik internet van wanadoo, om de computers (alle windows 2000) te delen heb ik daarbij een router van Sweex gekocht.

Nu doet zich het volgende probleem voor: ik kan maar met 1 pc tegelijk het internet op.. nu heb ik al geprobeerd om van sweex.com de handleiding te downloaden, dit wil echter niet lukken.

In andere topics las ik al dat de instellingen van de router op PPPoE moest staan, als ik deze selecteer dan kom ik helemaal niet meer op het internet. Moet je nog wel blijven inloggen op wanadoo? of hoef je alleen maar je browser te openen?

Alvast bedankt,

Jorik

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

Internet & Telefonie > Netwerk Troubleshooting

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat voor modem heb je, een motorola of com21 ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Heb een motorola modem, een deel van het probleem heb ik al weten te achterhalen, ik probeerde via wanadoo steeds in te loggen, nu heb ik begrepen dat dit niet de bedoeling is. Echter ga ik me nu heel sterk afvragen of mijn modem de wanadoo modem wel ondersteund.......
Ook de instellingen van de router kom ik net echt uit.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
Dan zul je de nieuwere sweex moeten hebben, daarbij heb je in het wan menu wel een optie voor l2tp
Bij de oudere heb je dat niet, daarmee zul je moeten wachten tot casema gaat bridgen. Er is al een pagina bij casema die zegt dat dit werkt voor motorola's. Ik kan het niet voor je checken ik zit gelukkig met een com21. Check dit forum:
Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg, heb dus een Sweex router die L2TP niet ondersteund. Nou maar hopen dat ik hem nog kan ruilen.

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:13
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 17:58:
Bedankt voor de uitleg, heb dus een Sweex router die L2TP niet ondersteund. Nou maar hopen dat ik hem nog kan ruilen.
als je hem nog hebt Jorikabarth...
verbinding maken met Casema internet via deze router (zonder l2tp) ondersteuning is niet mogelijk..

wat je wel kunt doen als je een Motorola modem hebt is bellen met de helpdesk en vragen of ze je over zetten op DHCP..., houd het HFC - MAC ID dat onder- of achterop de modem staat bij de hand en vertel niet dat je Windows 2000 hebt want dat wordt niet door Casema ondersteund(qua instellingen, dat wil niet zeggen dat het niet met Casema kan werken)

Vrijwel alle routers werken goed met DHCP dus aan u de keuze..

m.v.g. helpdeskmedewerker

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:10

quexy

/quit

idd

en je moet sowieso geen sweex router kopen.. (of je moet heel veel firmware updates willen uitvoeren)

[ Voor 23% gewijzigd door quexy op 21-02-2004 01:46 ]

Verwijderd

quexy schreef op 21 februari 2004 @ 01:45:
idd

en je moet sowieso geen sweex router kopen.. (of je moet heel veel firmware updates willen uitvoeren)
Onderbouwing is weer ver te zoeken :/ Laat het in het vervolg als je niets te melden hebt.
Pagina: 1