Toon posts:

Chaintech Apogee 7NJL1 systemfan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wist niet of het bij cooling moest of bij mobo's magoed... sorry als het fout is..

ik heb dus mobo 7njl1 en daar zit zo'n mooie systemfan op.. naar mijn weten is dat een koeler die pas bij een bepaalde temperatuur aan moet gaan.. bij mij draait ie altijd.. en inmiddels maakt hij irritant raas lawaai... zo zeurgeluid.. wordt er gek van..

moet deze koeler draaien? zo ja, wat moet ik doen of van dat lawaai af te komen

zo nee, hoe schakel ik dat ding uit (behalve stekker eruit roppen, want temp veranderd er niet van)

mobo zit op ongeveer 27-31 graden, processor op 41graden (amd2400+)

lijkt me niet zo warm..

kan iemand mij helpen..

alvast bedankt... gr shakuhachi

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 20:22
je kunt dat ding eens goed schoonmaken en eventueel wat olieën met wat naaimachine olie. als dit niet helpt kun je overwegen de fan te vervangen door een andere of door een goede heatsink erop te plaatsen ipv een fan :)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
het hoeft niet perse, ik heb ook een active koeler op men mobo zitten...inmiddels is die uitgelopen na ca. 10 maanden, 24/7 dan wel.

als ik hem toen uitzetten liep de temp erg hoog, zo 5 graden warmer...

toen hebben we silicoenspray er tussen gespoten, en nu zijn de temps 5 graden lager dan als ie wel koelde, en hij staat uit !!!

dus probeer dat ook is, mayb is die van jouw ook uitgelopen of heeft ie een smeerbeurtje nodig

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties...

ik ga hem proberen schoon te maken.. heb een airduster gekocht (spuitbus lucht) ga hem proberen eerst schoon te maken.. misschien stof (hopelijk)...

ik laat het jullie zsm weten...

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
He ik had dat moederbord ook en na enkele weken begon dat fannetje een pleurisherrie te maken, niet te kort! :( Ik heb 'm d'r gewoon vanaf gehaald en de chip wordt alleen nog gekoeld door dat koelblokje. Gaat ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door xabre16v op 31-01-2004 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat fannetje moet je eraf schroeven he.... want na schoonmaakbeurt is er geen temperatuur verschil... en dat domme geratel blijft... stom ding.. is er geen ander koelertje wat erin past?... ik heb nog wel een oude coolermaster van een pentium166.. :P

dat koelblokje zit er trouwens vast op... ik kan hem iets omhooghalen maar de veertjes trekken hem weer terug...

Verwijderd

Topicstarter
ok koelertje eraf gehaald.. geluid is weg.. temperatuur is wel 1 graad gestegen.. :|

topic mag slotje op..
Pagina: 1