Toon posts:

[Win2k Server] Server boot niet meer na deploy SP4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Big trouble ! Mijn mailserver boot niet meer nadat een collega er SP4 op geinstalleerd heeft. Deze blijft hangen op "Applying personal settings" na eerst 2 uur op "applying computer settings" te hebben gestaan. Blijkbaar werd SP4 niet gearchived zodat ik hem er in safe mode niet kan afhalen. Hoe krijg ik er nu die verdomde SP4 af of er een nieuwe service pack weer op ?

Ik ben ten einde raad.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
al je niet hebt gearchived krijg je hem er niet meer af, je kan geen sp3 meer installeren iig

waarom in hemelsnaam niet gearchived? op servers moet dit sowieso

naja het kwaad is al geschied

wat staat er in de eventlogs als je in safemode opstart? mischien staan hier zaakjes in waarmee enigzins duidelijk wordt waarom het zo lang duurt, en mischien kunnen we dit gezamelijk wel oplossen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Wel hij geeft een hoop errors op Tcp/ip en netbios en zo ... maar wat ook vreemd is ... als ik in safe mode with networking wil opstarten ... dan blijft hij ook hangen.
dus de oorzaak van het probleem moet daar ergens liggen

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 10:46:
Wel hij geeft een hoop errors op Tcp/ip en netbios en zo ... maar wat ook vreemd is ... als ik in safe mode with networking wil opstarten ... dan blijft hij ook hangen.
post deze errors eens

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 10:46:
Ik heb deze error (als ik zo het verhaal lees) ook ooit eens meegemaakt. :( 't enige wat ik toen kon doen is met een geslipstreamde install cd (sp3) een herstelactie uitvoeren (wat gelukkig werkte). Enige nadeel was toen, dat sp4 er echt niet meer op ging (het komt de stabiliteit van je machine ook niet echt ten goede..) iig succes :)

[ Voor 3% gewijzigd door tommie-boy op 31-01-2004 11:03 ]

Humor moet je serieus nemen

• Zwelgje
tommie-boy schreef op 31 januari 2004 @ 11:02:
[...]

Ik heb deze error (als ik zo het verhaal lees) ook ooit eens meegemaakt. :( 't enige wat ik toen kon doen is met een geslipstreamde install cd (sp3) een herstelactie uitvoeren (wat gelukkig werkte). Enige nadeel was toen, dat sp4 er echt niet meer op ging (het komt de stabiliteit van je machine ook niet echt ten goede..) iig succes :)
toch heb ik met het installeren van sp4 op productiemachines nog geen noemenswaardige problemen gehad

ik moet wel zeggen dat je uiteraard wel problemen kan verwachten als je als beheerder allerlei frutselsoftware gaat lopen installeren op je server... dan vraag je natuurlijk ook om problemen

frutselssoftware is dus van die software om bandbreedte te kneipen (vaak freeware spul) die op lowlevel iets met de drivers van windows doet, tja dan moet je niet vreemd opkijken als je server na een upgrade niet meer werkt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

mutsje

Certified Prutser

After installing SP4 server doesn't start up anymore problemen verzamelen heeft zo zijn voordelen denk ik.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
zwelgje schreef op 31 januari 2004 @ 11:07:
[...]

toch heb ik met het installeren van sp4 op productiemachines nog geen noemenswaardige problemen gehad

ik moet wel zeggen dat je uiteraard wel problemen kan verwachten als je als beheerder allerlei frutselsoftware gaat lopen installeren op je server... dan vraag je natuurlijk ook om problemen

frutselssoftware is dus van die software om bandbreedte te kneipen (vaak freeware spul) die op lowlevel iets met de drivers van windows doet, tja dan moet je niet vreemd opkijken als je server na een upgrade niet meer werkt
Deze server had als 'frutselsoftware' :Y) MS sql server 2000 erop staan. Verder niets geen poeha. Ik denk dat de link van mutsje niet eens zo gek is ;)

Humor moet je serieus nemen

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik dacht dat er hier in de startpost toch goed duidelijk werd gemaakt dat er niet gearchiveerd is... :>

^ Wat hij zegt.

• Zwelgje
1x heb ik bij een klant eens een keer een probleem gehad (nadat deze ZELF sp4 had geinstalleerd in een vlaag van overmoed :X ) dat ik in safemode zonder networking kon booten en toen in safemode sp4 heb geherinstalleerd.

daarna rebooten in normale mode en nogmaals sp4 erop, dat loste het toen op

(server zat in een eindeloze reboot loop na install van sp4)

maar goed dat telt niet mee met mijn sp4 install acties aangezien de klant zelf aan het installeren is geslagen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee maar hij geeft volgende error ...

iissp4
"Failed to remove ism.dll - Service pack 4 Setup will abort"

Verwijderd

Topicstarter
Aan al degenen die het interesseren ...

Hier is hoe ik het heb opgelost ...

Ik heb mijn systeem herstart in safe mode (hij bleef trouwens ook hangen in safe mode met netwerk). Dan heb ik er de windows 2K advanced server erbij gehaald en een upgrade gedaan. Dat zorgde ervoor dat ik weer normaal kon inloggen maar mijn Exchange-server werkte niet meer . Dus ... opnieuw Service Pack 3 erover en dan was hij weer toegankelijk.
Blijkbaar moet je dan een ander tooltje loslaten op je windows. namelijk SMTPreinstall ... een tooltje dat te vinden is op de Exchange 2000 SP2 - cd.
Dat is nodig omdat SMTP wordt geinstalleerd voor IIS en niet voor Exchange bij een reinstall van windows.
Pagina: 1