Gooien statische IP-adresjes roet in 't eten?

Pagina: 1
Acties:

• Peanuts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05-2024
Op dag 1 van m'n router-geschiedenis was ik nog zo blij omdat alles
zo gladjes liep maar nu lijkt er stroop met zand in m'n verbinding te
zitten.

Emule's upload dropt eens in de 8 minuten naar 0.0 kb/s zodat de
download blijft steken op een gemiddelde van 4 kb/s. Da's een beetje
weinig voor een 2048/1024 verbinding van Demon DSL. Hij verliest trouwens ook vaak de verbinding met een server.

Webpagina's laden traag of helemaal niet.

En aan de LAN-kant loopt het ook nie echt gesmeerd. Gebruikers ineens
niet meer zichtbaar, etc etc.

Deze harde spullen heb ik in huis:
Zyxel Prestige 650 r31 DSL-modem (Bridge-mode) krijgt IP van ISP
(Demon) via DHCP

D-Link DI-604 Router-Switch Vaste IP-adressen toegekend, daarnaast
DHCP enabled. (MAC adres gekloond van NIC)

Voor Emule Poorten TCP 4662 en 4711, en UDP 4672 geforward naar
zelfde interne poorten in "virtual server".

Hardware Firewall staat helemaal uit

Software Firewall enabled maar heb ik om uit te proberen ook
uitgezet. Maakt niks uit.

Inmiddels heb ik (het verkrijgen van IP-adres via) DHCP maar weer enabled. Hierdoor draai IE en OE en het LAN weer goed. Alleen geen emule, soulseek, etc. vanwege het gebrek aan statische IP's c.q. portforwarding op de router.

Vragen lijst:

1) Als je statische IP-adressen gebruikt aan de LAN kant van de
router, moet je dan binnen windows "Automatisch IP toe laten wijzen"
uitzetten en de IP adressen met Subnet en Gateway aanzetten? Ja toch?

2) Als het antwoord op vraag 1 "ja" is moet je dan ook de DNS
serveradressen van jouw ISP invoeren?

3) Als het antwoord op vraag 2 "ja" is hoe kom je dan aan die
DNS-adressen. Ik heb heel de site van Demon afgespeurd, maar,... eh niks
te vinden. Zonder die DNS zooi krijg ik nada verbinding.

4) Hoe komt het dat Emule's upload eens in de paar minuten steeds
zakt naar 0 kb/s?

5) Moeten DSL-modem en router en Clients in de zelfde IP-range staan?
Bij mij valt het modem namelijk buiten de boot met 192.168.1.xxx.
Router en clients hebben i.p.v. de 1 een 0.

[ Voor 4% gewijzigd door Peanuts op 31-01-2004 12:57 ]

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
(heb niet veel tijd, maar zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn zo laat
1)jij bedoelt dus je clients (want de router zelf heelf hoop ik aan de lan kant een statisch adres.)ja een ip adres, in dezelfde range als je router lan-kant, subnet masker, ook zelfde als router -lan -kant, en dns.

2) als je router geen dns heeft (waarschijnlijk niet) idd dns van provider gebruiken, deze kun je achterhalen door, in je router staat het hopelijk bij status of iets, waar ook staat wat voor ip adres hij heeft (internet zijde router) en welk subnet, als je deze niet kunt vinden in je router: staat ie hopelijk toch ergens op de site, of andere users lief aankijken die ook demon gebruiken en anders ergens een free dns-server opzoeken)

3)beantwoord, in je router kijken, of anders toch zoeken op site, of anders free-d.n.s zoeken)

4)geen id
5)lijkt mij dat daar een probleem zit, stel die gelijk in, dus zet de router op 0 of liever eigenlijk die clients in op 1.
Dus router (lan-kant) 192.168.1.x(1) subnet waarschijnlijk 255.255.255.0
clients 192.168.0.x(10) subnet waarschijnlijk iig hetzelfde als router 255.255.255.0

de gateway, moet altijd op ip-adres lan-zijde van router staan
succes, en bedankt voor de duidelijke openingspost :-)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
ff toevoeging, zoeken op demon site:
demon site---helpdesk----Service Information - Connection facilities ----faq's----server adresses faq--->

What are the DNS settings?
Primary - 158.152.1.58
Secondary - 158.152.1.43

:P soms kijk je heel snel over dingen heen, toch gestruktureerd zoeken :*)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Mac adres van nic gekloond op je zyxel ?
Voor zover ik weet horen mac adressen uniek te zijn.
Kans bestaat nu dat je twee identieke macadressen in je lan hebt.

Niet handig imho.

Zyxel zijn eigen mac adres weer terug geven, en demon dat macadres doorgeven.

Verder Dns: Als je dat zelf niet draait (je router dus) dan kun je de adressen van demon gebruiken. Kon ze inderdaad op de website ook zo snel niet vinden, maar minimaal 1 apparaat moet deze weten, check je modem bijv.

(zijn al boven water lees ik :) )

port forwarding met dhcp samen kan tot maffe situaties lijden.
Dhcp is per definitie dynamisch, en als je pc een ander ip adres heeft dan je portforwarding ingesteld staat dan gaat het niet zoals jij wil.

Je kunt ook een combinatie van dhcp en statisch gebruiken.
Dhcp voor de pc's die geen p2p zooi draaien, en statisch met portmapping voor de machines die dat wel nodig hebben. Let er dan wel op dat je statische adressen niet binnen je dhcp pool vallen. En stel de dns adressen net zo in als een dhcp machine krijgt.

* aZuL2001 moet beter lezen |:(

[ Voor 40% gewijzigd door aZuL2001 op 31-01-2004 02:02 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Peanuts
Loran schreef op 31 januari 2004 @ 01:27:
(heb niet veel tijd, maar zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn zo laat
1)jij bedoelt dus je clients (want de router zelf heelf hoop ik aan de lan kant een statisch adres.)ja een ip adres, in dezelfde range als je router lan-kant, subnet masker, ook zelfde als router -lan -kant, en dns.

2) als je router geen dns heeft (waarschijnlijk niet) idd dns van provider gebruiken, deze kun je achterhalen door, in je router staat het hopelijk bij status of iets, waar ook staat wat voor ip adres hij heeft (internet zijde router) en welk subnet, als je deze niet kunt vinden in je router: staat ie hopelijk toch ergens op de site, of andere users lief aankijken die ook demon gebruiken en anders ergens een free dns-server opzoeken)

3)beantwoord, in je router kijken, of anders toch zoeken op site, of anders free-d.n.s zoeken)

4)geen id
5)lijkt mij dat daar een probleem zit, stel die gelijk in, dus zet de router op 0 of liever eigenlijk die clients in op 1.
Dus router (lan-kant) 192.168.1.x(1) subnet waarschijnlijk 255.255.255.0
clients 192.168.0.x(10) subnet waarschijnlijk iig hetzelfde als router 255.255.255.0

de gateway, moet altijd op ip-adres lan-zijde van router staan
succes, en bedankt voor de duidelijke openingspost :-)
Heeee,... bedankt! Ik snap alleen antwoord 5) niet. Ik bedoelde de "1" of "0" achter de "168". Mijn router en mijn clients hebben een "0" (zitten dus in dezelfde range), maar mijn (bridged) modem een "1". Misschien is dat helemaal geen probleem, maar ik vroeg het me af. Jij stelt eigenlijk dat router en clients niet in dezelfde range hoeven te zitten, toch?

• aZuL2001
Peanuts schreef op 31 januari 2004 @ 01:46:
[...]

Heeee,... bedankt! Ik snap alleen antwoord 5) niet. Ik bedoelde de "1" of "0" achter de "168". Mijn router en mijn clients hebben een "0" (zitten dus in dezelfde range), maar mijn (bridged) modem een "1". Misschien is dat helemaal geen probleem, maar ik vroeg het me af. Jij stelt eigenlijk dat router en clients niet in dezelfde range hoeven te zitten, toch?
Werkt het ?

Afblijven :)

Door een 0 en een 1 te gebruiken maak je er andere netwerken van.
En een router koppelt die weer aan elkaar. (bridge ook btw, maar daar waren ze oorspronkelijk niet voor gemaakt)

Die heeft ook aan beide kanten een ander ipadres, zit in andere netwerken, en koppelt die. Door die verschillende adressen weet hij waar het vandaan komt en naar toe moet.

In 192.168.x.y is voor x alles van 1 t/m 254 toegestaan. Ik gebruik daar meestal het huisnummer van de bewoner voor, iedereen heeft al 192.168.0.z :)

Maar staat er geen faq over tcpip en thuisnetwerkjes hier ?
Staat dat ook vast in.

[ Voor 12% gewijzigd door aZuL2001 op 31-01-2004 01:59 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Peanuts
Loran schreef op 31 januari 2004 @ 01:36:
ff toevoeging, zoeken op demon site:
demon site---helpdesk----Service Information - Connection facilities ----faq's----server adresses faq--->

What are the DNS settings?
Primary - 158.152.1.58
Secondary - 158.152.1.43

:P soms kijk je heel snel over dingen heen, toch gestruktureerd zoeken :*)
Hee Loran,

Ik heb net eens ipconfig /all nog eens bekeken en daar kom ik 2 DNS-server adressen tegen die beginnen met 194.xxx.xx.xxx. Weer anders dan de door jou gevonden adressen van de website van Demon. Hoe kom je daar nou, want ik probeer vanalles maar vind niks. Geen: service information, connection fac.... etc. Waar zat jij? Ik ga die maar eens proberen, denk ik.

Bedankt!

• Peanuts
aZuL2001 schreef op 31 januari 2004 @ 01:46:
Mac adres van nic gekloond op je zyxel ?
Nee, niet naar m'n Zeikcel maar naar m'n D-Link routertje.
Voor zover ik weet horen mac adressen uniek te zijn.
Kans bestaat nu dat je twee identieke macadressen in je lan hebt.

Niet handig imho.

Zyxel zijn eigen mac adres weer terug geven, en demon dat macadres doorgeven.
Ik denk wel zeker, voor zover ik het niet weet, dat ik hier geen fout heb gemaakt. ;) Mac gekloond naar router- verbinding gemaakt met demon en Mac-adres geregistreerd, klaar.
Verder Dns: Als je dat zelf niet draait (je router dus) dan kun je de adressen van demon gebruiken. Kon ze inderdaad op de website ook zo snel niet vinden, maar minimaal 1 apparaat moet deze weten, check je modem bijv.

(zijn al boven water lees ik :) )
Ja maar dat zijn weer andere dan ik tevoorschijn tover met ipconfig.
port forwarding met dhcp samen kan tot maffe situaties lijden.
Dhcp is per definitie dynamisch, en als je pc een ander ip adres heeft dan je portforwarding ingesteld staat dan gaat het niet zoals jij wil.
Dus maarniemeerdoen?
Je kunt ook een combinatie van dhcp en statisch gebruiken.
Dhcp voor de pc's die geen p2p zooi draaien, en statisch met portmapping voor de machines die dat wel nodig hebben. Let er dan wel op dat je statische adressen niet binnen je dhcp pool vallen. En stel de dns adressen net zo in als een dhcp machine krijgt.
Daar heb ik een fout gemaakt. Mijn vaste IP's vielen binne de range van de dynamische Ip's. Dank voor den tip.
* aZuL2001 moet beter lezen |:(

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:12
Peanuts schreef op 31 januari 2004 @ 02:02:
[...]
Ik heb net eens ipconfig /all nog eens bekeken en daar kom ik 2 DNS-server adressen tegen die beginnen met 194.xxx.xx.xxx. Weer anders dan de door jou gevonden adressen van de website van Demon. Hoe kom je daar nou, want ik probeer vanalles maar vind niks. Geen: service information, connection fac.... etc. Waar zat jij? Ik ga die maar eens proberen, denk ik.
Ik krijg al een jaar 194.159.73.135 en 194.159.73.136 toegewezen via dhcp van demon zonder problemen. Dat zijn ook dns servers van demon.

Ik heb deze twee dns servers ook in mijn dhcp configuratie opgenomen voor mijn lan zonder problemen. Als dat jou probleem was vind ik het wel merkwaardig.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Peanuts
Gondor schreef op 31 januari 2004 @ 12:15:
[...]

Ik krijg al een jaar 194.159.73.135 en 194.159.73.136 toegewezen via dhcp van demon zonder problemen. Dat zijn ook dns servers van demon.

Ik heb deze twee dns servers ook in mijn dhcp configuratie opgenomen voor mijn lan zonder problemen. Als dat jou probleem was vind ik het wel merkwaardig.
Ik denk niet dat die adressen een probleem zijn. Ik kon ze alleen niet vinden op de website van Demon daarom ging ik eens kijken of ze zichtbaar waren met ipconfig /all terwijl ik een DHCP configuratie had. Ja dus.
Ik heb inmiddels een stabiel draaiend netwerkje met een statische IP en de gevonden DNS-serveradressen voor mijn machine. Toch heeft het geen nut voor Emule gehad. Deze blijft uploads, downloads en verbindingen droppen. Misschien gaat het gewoon niet lekker met dit routertje.

• aZuL2001
Peanuts schreef op 31 januari 2004 @ 02:14:
[...]

Nee, niet naar m'n Zeikcel maar naar m'n D-Link routertje.
[...]

Ik denk wel zeker, voor zover ik het niet weet, dat ik hier geen fout heb gemaakt. ;) Mac gekloond naar router- verbinding gemaakt met demon en Mac-adres geregistreerd, klaar.
Je hebt de essentie van het klonen van macadressen niet opgepikt.
Die horen uniek te zijn, en het is verstandiger om er voor te zorgen dat er geen twee identieke in je eigen netwerkje zitten.

Abort, Retry, Quake ???

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:12
Als je router tegelijkertijd niet je modem is kan je het probleem systeem rechtstreeks aan sluiten op je modem en dan kijken of het probleem nog bestaat. Op deze manier weet je zeker dat de router het probleem is of niet.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Peanuts
aZuL2001 schreef op 31 januari 2004 @ 12:38:
[...]

Je hebt de essentie van het klonen van macadressen niet opgepikt.
Die horen uniek te zijn, en het is verstandiger om er voor te zorgen dat er geen twee identieke in je eigen netwerkje zitten.
Ik heb met een bepaalde reden het adres van de NIC van mijn PC naar de router gekloond. Het leek het me handig om in geval van twijfel over de kwaliteit van je verbinding de router even uit de keten te halen zonder dat de toegang tot de ISP geblokkeerd wordt omdat je dan ineens een ander MAC-adres zou hebben. <Tja, ik schrijf nie zo snel ;) >
Maar als het waar is wat je zegt, waarom wordt op zowat iedere router de mogelijkheid van klonen gegeven? En,...hoe maak je er dan wel op een goeie manier gebruik van?

[ Voor 3% gewijzigd door Peanuts op 31-01-2004 12:53 ]

• Peanuts
aZuL2001 schreef op 31 januari 2004 @ 01:55:
[...]

Werkt het ?

Afblijven :)
Nog nie afblijven, dus. ;)
Door een 0 en een 1 te gebruiken maak je er andere netwerken van.
En een router koppelt die weer aan elkaar. (bridge ook btw, maar daar waren ze oorspronkelijk niet voor gemaakt)

Die heeft ook aan beide kanten een ander ipadres, zit in andere netwerken, en koppelt die. Door die verschillende adressen weet hij waar het vandaan komt en naar toe moet.
Dan heb ik het toch goed gedaan. Er is dus wat IP-range betreft geen probleem want het modem heeft aan de LAN-kant IP 192.168.1.1 en wordt via een router (IP 192.168.0.1) aan mijn LAN gekoppeld met de range 192.168.0.xxx (x=2 tm 254)
In 192.168.x.y is voor x alles van 1 t/m 254 toegestaan. Ik gebruik daar meestal het huisnummer van de bewoner voor, iedereen heeft al 192.168.0.z :)
Het maakt toch nie uit of iedereen een 192.168.0.xxx IP-range aan de LAN-kant heeft?
Maar staat er geen faq over tcpip en thuisnetwerkjes hier ?
Staat dat ook vast in.
Ja wel gelezen, maar niet tegengekomen wat ik zocht. Het was trouwens een hele oude waar nog niet gesproken wordt over een hardware router.

• aZuL2001
Peanuts schreef op 31 januari 2004 @ 13:41:

Dan heb ik het toch goed gedaan. Er is dus wat IP-range betreft geen probleem want het modem heeft aan de LAN-kant IP 192.168.1.1 en wordt via een router (IP 192.168.0.1) aan mijn LAN gekoppeld met de range 192.168.0.xxx (x=2 tm 254)
[...]
Het maakt toch nie uit of iedereen een 192.168.0.xxx IP-range aan de LAN-kant heeft?
Niet helemaal.
Onderstaande adressen zijn een voorbeeld.

Internet --- Adslmodem --- router --- lan

internet : heeft demon zijn adressen voor en jij hebt er een vast toegewezen gekregen. boeit niet zozeer welke dat is nu.

Adslmodem : De alcatel modems die ik zie hebben aan de lan kant een adres in de 10.0.0.x range. Meestal 10.0.0.138. Hoewel dit een klasse A range is wordt die hier als klasse C gebruikt. Maar dat boeit nu ook ff niet.
Meestal staat dhcp aan de lan kant aan.

Router : die vraagt via dhcp om een adres en de rest van de settings, krijgt dan een 10.0.0.x adres aan de internet kant. Omdat zo'n ding nu eenmaal wil routeren, krijgt de lan kant een ander adres. Vaak is dat een 192.168.y.x adres.
De router draait meestal ook dhcp, zodat je lan automagisch ook een adres in de 192.168.y.x range krijgt.

Als jij je router aan beide kanten een adres gegeven hebt in de 192.168.y.x reeks waar de y aan beide kanten gelijk is, dan had je geen router hoeven te kopen.
Dat is dan namelijk één netwerkje, en is je enige beveiliging je adsl modem.
Kortom, als hetmij zou lukken om voorbij je adsl modem te komen, dan ben ik op je hele netwerkje binnen. En je router is dan maar een apparaat wat niets meer doet dan bijv 4 extra aansluitingen faciliteren.

Hoe gaat het nu wel goed ?
Zorg dat je tussen je adslmodem en je router een ander netwerk kiest dan je op je lan wenst te gebruiken. Alleen dan kan je router ook routeren, en kan je lan genieten van de beveiligingsfeatures die je router kan bieden.

(bovenstaande gaat er gemakshalve van uit dat je niet met het subnetmasker aan het klooien bent, maar dit gewoon laat staan op 255.255.255.0. Zoniet dan wordt het een heel ander feest }) )

Wat het klonen van macadressen betreft: ik weet dat het kan op die manier. Alleen daar is het niet voor bedoeld. Je kunt ook met de auto van je vader boodschappen gaan doen en niet uitstappen maar de auto de supermarkt inrijden.

De optie om macadressen te klonen werd in het verleden gebruikt als bepaalde software aan het macadres van de server gekoppeld werd. Als je dan je server wilde vervangen of je nic ging kapot, dan kon je vaak niet anders dan macadres klonen. Maar twee dezelfde macadressen horen niet voor te komen. Zo is het wereldwijd afgesproken en ontworpen. Net zo goed als twee identieke ip adressen in één netwerk porblemen gaat geven.

Hebben ooit een soortgelijk geintje gehad op het werk. Binnen twee uur was het gehele netwerk (150 pc's, 20 servers, 15 printers) aan het afsterven. Wat bleek, een bepaalde machine, die verder bijna niets te doen had, dacht dat hij moest reageren op ARP requests. Dus als een pc(client) om een adres van een server vroeg, zei de boosdoener dat ie het antwoord wist, kwam erachter dat ie het niet wist, en dropte de pakketjes (veegde het onder het vloerkleed zeg maar).

Binnen die twee uur viel pc na pc 'uit' omdat ze geen antwoord kregen zoals ze moesten hebben.

Voor zover ik weet had dat ook met macadressen te maken. Vandaar mijn waarschuwing en afkeuring wat het klonen van macadressen betreft.

[ Voor 25% gewijzigd door aZuL2001 op 31-01-2004 22:05 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Peanuts
aZuL2001 schreef op 31 januari 2004 @ 21:42:
[...]

Als jij je router aan beide kanten een adres gegeven hebt in de 192.168.y.x reeks waar de y aan beide kanten gelijk is, dan had je geen router hoeven te kopen.
Dat is dan namelijk één netwerkje, en is je enige beveiliging je adsl modem.
Kortom, als hetmij zou lukken om voorbij je adsl modem te komen, dan ben ik op je hele netwerkje binnen. En je router is dan maar een apparaat wat niets meer doet dan bijv 4 extra aansluitingen faciliteren.
Ik ben net het bericht wat ik voor je gemaakt had aan't bekijken. Ik ga terug om nog iets te veranderen.....Poefff. Weg bericht. Shit! Dit is al de tweede keer. Gisteren gebeurde het ook al.
Maar goed. Wat is er lost in cyberspace?
Aangezien de y-tjes aan weerszijde van mijn router van elkaar verschillen is mijn configuratie toch OK? Behalve wat je schrijft over het klonen van MAC-adressen dan. Een zeer helder verhaal. Toch vreemd dat hele volksstammen het klonen van MAC-adressen propageren. :? Mijn enige reden is het debuggen: Speelt de router een rol bij problemen of niet.

Nog bedankt voor de DHCP/IP tips van gisteren. Ik heb nu een goed werkend netwerkje met een strakke verbinding naar buiten. Zelfs Emule loopt als geen trein (aangepast gezegde i.v.m. ontwikkelingen op gebied van openbaar vervoer). Ik haal nu een gemiddelde downloadsnelheid van 22 kb/s. Het gekke is dat hij vannacht na de IP modificatie nog niet goed liep (nog steeds deuken in de upload en nauwelijks download), maar vandaag des te beter. Ik weet niet wat het heeft gefixed maar gefixed is het! :)

• Peanuts
En toen ging het weer mis. Ik heb eigenlijk weer last van dezelfde toestanden als waar ik dit topic mee begonnen ben.

Ik heb het vermoeden dat de windows 2000 machine, die ook aan het netwerkje hangt, steeds weer roet in het eten gooit. Emule heeft ook weer last van de upload deuken in het grafiekje.
Afbeeldingslocatie: http://www.noorderlicht.demon.nl/images/emule.gif
Misschien is het dat ik bij de windows 2000 client iets over het hoofd zie. Ik had 'm eerst DHCP geconfigureerd. Dat werkte niet. We zagen elkaar niet in de LAN, laat staan dat hij buiten kon spelen. Toen heb ik 'm een statisch IP adres gegeven en mijn router hiervoor juist ingesteld. Nog niks. Toen weer terug naar DHCP, alles herstart (ook de router een harde uit-en-aan gegeven) en hij heeft weer verbinding met mij en naar buiten. Maar sindsdien is het weer "sjeise mit der emule" en is heel het netwerkje weer gammel (b.v. met IE naar de routerinstellingen gaan is weer erg traag, als het al geladen wordt; webpagina's laden over het algemeen niet meer zo vlotjes.)

Wat zie ik over het hoofd? Waar moet ik op letten als ik een windows 2000 client een statisch IP-adres geef?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Het klonen van mac adressen is vaak nodig bij kabelproviders, omdat zij anders kunnen zien dat jij een router gebruikt (dit is meestal verboden).
Als jij de wan mac adres van je router hetzelfde instelt als die van de netkaart waar jou zeikcel modem op was aangesloten, dan maakt dat voor het netwerk niks uit.
trouwens, de wan en de lan mac adressen van je router zijn toch verschillende adressen?

mijn router heeft als een ander wan mac adres dan zijn lan mac adres.

[ Voor 23% gewijzigd door Romke op 01-02-2004 14:06 . Reden: foutje... moet kunnen baas ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Peanuts schreef op 01 februari 2004 @ 13:47:

Wat zie ik over het hoofd? Waar moet ik op letten als ik een windows 2000 client een statisch IP-adres geef?
bij een win 2000 machine hoef je nergens meer op te letten dan bij een 9x/XP machine.
het ziet er alleen een beetje anders uit

[ Voor 46% gewijzigd door Romke op 01-02-2004 14:09 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Peanuts
anti-XP schreef op 01 februari 2004 @ 13:48:
Het klonen van mac adressen is vaak nodig bij kabelproviders, omdat zij anders kunnen zien dat jij een router gebruikt (dit is meestal verboden).
Bij mijn ISP niet hoor.
Als jij de wan mac adres van je router hetzelfde instelt als die van de netkaart waar jou zeikcel modem op was aangesloten, dan maakt dat voor het netwerk niks uit.
Heb ik gedaan. Maar ik begin toch te twijfelen aan dat geMAC-ker. Gisteren vertelde aZuL2001 dat je beter geen dubbele MAC's in een netwerk kan gebruiken.
trouwens, de wan en de lan mac adressen van je router zijn toch verschillende adressen? mijn router heeft als een ander wan mac adres dan zijn lan mac adres.
Als ik me niet vergis, correct me if I'm wrong, heeft een apparaatje maar 1 MAC adres. Ja toch. Niet dan?
Pagina: 1