Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] HDD MOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn hdd gemod met een ruitje er voor ik vroeg me af wat jullie er van vonden.

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/micdis/computer%201.jpg
een plaatje beetje van boven

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/micdis/computer%202.jpg

het zijn een beetje brakke pics maar ik ond het wel netjes gewoorden het is een 421 mb HDD :D

ik heb ook nog een filmpje van hem in werking
http://ww.members.lycos.nl/micdis/filmpje%201.MOV

Micha en Stroedel

de plexiglas plaat is heel creatief van een versterker.

hij was vrij snel inelkaar geflanst dus het ziet er niet zo flex uit maar we vonden het effect vooral de movie wel cool. Hij is dus nog werkend, er staat MOHAA op :D
Edit: De plaatjes zijn na Teakduke opgeschoond en de mod is wat netter gemaakt, ziet er allemaal wat beter uit

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 02:17 . Reden: ontcapst ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:39
ikzelf vind het niet zo heel mooi, maar wel origineel!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Echt mooi is het niet misschien, maar wel zeer orgineel :)
Goed werk hoor! :)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 10:24

Flexx

This side up

Misschien nog een ccfl erbij zodat je hem in het donker ook kan zien.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
ziet er stoer uit, werkend ? (heb geloof ik nog niemand met window werkend gezien)
200 toppie ook als hij niet werkt

edit (filmpie......werkend)

[ Voor 12% gewijzigd door vierkant228 op 31-01-2004 00:29 ]

Verwijderd

Wat zie ik? een Quantum bigfoot? Het is al een wonder dat deze nog draait! met of zonder window mod :S

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mooi gedaan en je hebt geluk dat die het nog doet :)

misschien dat je je kast zelf nog wat mooier kleurtje kan geven zodat die hd er wat mooier uit komt.

[ Voor 70% gewijzigd door tweakduke op 31-01-2004 00:54 ]

Tweakers Discord

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Niet echt mooi als je het mij vraagt, maar iig wel orgineel!
Heb je nu geen last van extra herrie?

/me Acid gaat nu toch maar eens zijn bed opzoeken.... :z

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:15
ik heb dr ook een harddisk met window in ;)
het is een 1 GB seagate scsi schijfje en hij werkt nog perfect:D
heb dr nu een deel van mn liedjes opstaan.
(srry voor btj brakke pic)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/cm12.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

eerst wil ik de complitementen geven over de kast, dei sweex carrys zie ik niet zo ultra vaak.. ik heb er ook een maar dan grijs. Die hard disk is echt vet! alleen past het niet in het geheel. Bij die pc daaronder zit hij er veel mooier in.

Verwijderd

Erg mooi allemaal (Die van daniel is ietsje beter afgewerkt, maarja)

Ik wou alleen ff vragen hoe jullie het ding stofvrij houden tijdens het inbouwen.
Ik las laatst in een ander topic dat het hielp om je douche 2 uur te laten lopen maar ik weet niet of dat ook echt helpt.

Verwijderd

Filmpje ziet er geil uit :9~

• DP Kunst
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 13:11:
Erg mooi allemaal (Die van daniel is ietsje beter afgewerkt, maarja)

Ik wou alleen ff vragen hoe jullie het ding stofvrij houden tijdens het inbouwen.
Ik las laatst in een ander topic dat het hielp om je douche 2 uur te laten lopen maar ik weet niet of dat ook echt helpt.
je moet eerst de schroefjes loshalen, maar de kap er nog niet af. dan neem je een antistatische zak van bijv een moederbord (die is lekker groot). dan maak je het plexi plaatje op maat met gaatjes en al erin. dan veeg je ff al het stof eraf en dan snel de zak in en op je harddisk legge. dan kun je m eruit halen en weer dichtschroeven.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Lijkt het nou zo of zitten er allemaal vingerafdrukken op het plexi :S ?

Maar mooi dat hij nog werkt

Verwijderd

Topicstarter
de finger afdrukken zie je normaal niet komt door flitser en dat stof vrij valt bij een zon kleine opslag capacitijt wel mee alleen de grotere scijven moet je mee opassen

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

hehe wel origineel al zou ik het zelf niet doen.
En al die mensen die het heel raar vinden dat het nog werkt, die moeten maar eens even gaan kijken op i-net (niet verplicht !!). Kleine schijven overleven het vaak wel als je tenminste goed te werk gaat :>.

Verwijderd

ik denk dat je het beter kan doen door het pexiglas plaatje strak tegen het oude plaatje aan te houden, en dan maar schuiven totdat die nieuwe erboven ligt.

zo komt er gegarandeert nooit vuil bij,denk ik...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:37:
ik denk dat je het beter kan doen door het pexiglas plaatje strak tegen het oude plaatje aan te houden, en dan maar schuiven totdat die nieuwe erboven ligt.

zo komt er gegarandeert nooit vuil bij,denk ik...
Het enige vuil dat er dan nog bij kan komen, is schaafsel (van het plexi dat "schuurt" langs de rand van de HDD-bekasting)

Verwijderd

Vind hem niet zo mooi, staat een beetje rommelig, ik houd meer van strak, maar hij is wel origineel :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 13:13 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:23
Ik vind't wel strakjes :D * Wormaap denkt plotseling aan de 500mb HD die hij zelf nog heeft liggen...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 00:51:
Wat zie ik? een Quantum bigfoot? Het is al een wonder dat deze nog draait! met of zonder window mod :S
lol quantum bigfoot is 5.25" harddisk die gaat nooit passen op zijn kant in 5.25"bay. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dysan op 01-02-2004 13:35 ]

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Verwijderd

Mogen we mischien wat pics zien van de binnenkant en hoe je hem zo bevestigt hebt daar kan ik nog niet helemaal bij maar het ziet er IDD gelikt uit maybe kast spuiten zodat hij er wat mooier bij staat.

Verwijderd

Topicstarter
de hdd zit vast doordat hij aangesloten zit op de molex die gaat precies in een gleuf aan de zijkant van de kast net achter de voorkant omdat dit zegmaar EXACT past zit hij al vrij stevig alleen wil ik aan de ander kant nog iets anders hebben om hem te bevestigen. Ik had hjem zo bevestigd omdat ik niet zeker wist of ie op die plek zou blijven ik kan hem er nu zo uit klikken. Dinsdag volgt een foto\

• Exyge
  • Laatst online: 25-11 18:23
Hoeveel kans van slagen zou deze mod hebben op een schijf met grotere capaciteit? Dan bedoel ik vanaf 40 GB en meer. Ik kan namelijk gebuik maken van een cleanroom met een stofklasse 6.000, en professionele reinigingsapparatuur.

Ik vind dit erg mooi maar ik heb geen geld overschot :) Dus wil ik de succesfactor weten als er gebruik wordt gemaakt van een cleanroom.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Exyge schreef op 02 februari 2004 @ 12:42:
Hoeveel kans van slagen zou deze mod hebben op een schijf met grotere capaciteit? Dan bedoel ik vanaf 40 GB en meer. Ik kan namelijk gebuik maken van een cleanroom met een stofklasse 6.000, en professionele reinigingsapparatuur.

Ik vind dit erg mooi maar ik heb geen geld overschot :) Dus wil ik de succesfactor weten als er gebruik wordt gemaakt van een cleanroom.
Dan zou het waarschijnlijk wel lukken... Zorg iig dat ook het plexiglas plaatje stofvrij is en al op maat is voordat ie de cleanroom in gaat.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Exyge
  • Laatst online: 25-11 18:23
Het plexu zou ik de clearoom gereinigd kunnen worden, er worden in de cleanroom producten gereinigd en verpakt welke de cleanroom omgeving verlaten. Misschien eerst maar eens proberen op een wat ouder schijfje van 6 gb.

Verwijderd

Topicstarter
het scheelt heel erg veel hoe groot de schijf is bij de grotere schijven kun je ook nog problemen krijgen met verschillende krachten ofzow er is ergens een topic op god waar ze al een tijdje bezig zijn met hdd modden enige dat ik weet dat record van plexie erop zetten ergens op 80 gig licht hoger kun je echt niet gaan omdat deze schijven te complex in elkaar zitten. iedergeval met een 600 mb is het een makkie en ik denk dat 40 gig met een cleanroom ook wel moet kunnen. Wel moet je erg opassen want er kan in der orginele boven plaat een profiel zitten waarbij sommige bewegende delen van de hdd meer ruimte word gegeven als je daarna vrolijk een plexi erop zet zal alles plat gedrukt woorden (niet egt relaxt). Bij de nieuwere schijven valt dit geloof ik wel mee. Ook handig is een soort afsluit rubber te maken die je tussen je plexi en je hdd stopt langs de randen want plexi alleen gaat niet lukken.

• DP Kunst
voor die afdichting kun je eventueel ook een btj siliconekit gebruiken. moet je wel zo'n klein tubetje hebbe.

Verwijderd

volgens mij zat er bij grotere schijven (> 40gig per platter) in die bovenklep ook nog een dingetje waar de as van de schijf in vast klikte zodat die minder ging trillen, en als je dan die klep vervangt door een plexi plaatje raakt die schijf dus uit balans waardoor hij onleesbaar wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar so far ik weet hebben die rond de 40 gig dat niet. Maar ik zou er nooit aan beginnen wrm een 40 gig als je ook gewoon een oude kan gebruiken ze bewegen altijd wel heen en weer en zo ver ik weet is het alleen voor de show (bij mij dan)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik vind het er wel goed uitzien, ik hoop voor je dat ie het nog lang volhoud

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 00:51:
Lol :D Da's geen bigfoot, dan had je geen bays meer over gehad. :P

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Exyge schreef op 02 februari 2004 @ 12:42:

In zo'n cleanroom moet dit wel lukken :)

Is overigens laatst ook zo'n mod voorbij gekomen op een 80Gb (dacht ik), uitgevoerd in de badkamer (stof ligt dan op de grond ipv in de lucht) en die is uiteindelijk toch mislukt.
edit: gevonden: Plexi-glas 'deksel' op de HDD.. HOE? (mislukt)

[ Voor 18% gewijzigd door Kawaii op 03-02-2004 20:02 ]

• World Citizen
  • Laatst online: 19:46

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb net 2 dezelfde 6gb maxtor hd kunnen regelen. en dan doe ik het net als al een keer eerder was gezegt 1 hd open schroeven en in de container mikken behalven de bovenkant. dan die bovenkant gan modden. en nals alles klaar is snel de andere open (in douche) en dan de nieuwe cover erop.

Pic's on the way

FreeReef.nl

• ReallyStupidGuy
  • Laatst online: 16:52
[quote]Aetje schreef op 02 februari 2004 @ 12:47:
[...]
offtopic:
Dan zou het waarschijnlijk wel lukken... Zorg iig dat ook het plexiglas plaatje stofvrij is en al op maat is voordat ie de cleanroom in gaat.[/quote]

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar heb weleens gehoord dat het probleem niet perse het stof hoeft te zijn. Bij de grotere hd's komt ook de uitlijning heel precies.

Die chieftec is heel mooi gedaan! Past ook echt bij de kast enzo!
Eerste mod is ook heel leuk, maar ik zou zelf proberen om de schijf toch nog een ander plaatsje te geven.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben ook begonnen,

ik kom net de duche uit 8)7 WARM, heb de douche 17 min aan laten staan (wou 15 min maar was tijd vergeten |:(
Ik heb de kap eraf gehaal en met"PROTEX vershoudfolie de HD afgedekt.

MOOOOI hij is echt mooi het zijn zilvere schijven ahhhhhh ohhhhh nice :+
ik ga vanavond nog als ik klaar ben met werken (23:00) de kap dremelen en morgen sta ik een uurtje of 2 eerder op (6:00) en dan maak ik het plexi er nog in. Dan ff fot's maken en om ongeveer 10:00 zullen jullie ze hier kunnen bewonderen. :9~

er komt trouwens een raampje in de kap niet een hele plastic kap

spec's
Western Digital Caviar 36400
6448.6 mb
5400 rpm

[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 04-02-2004 18:23 ]

FreeReef.nl

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die harde schijf die je gebruikt hebt, is dat een oude Quantum (geen bigfoot dus :P) Die serie die voor de Trailblazer kwam, hoe heet die ook alweer..... Pro nog wat ofzo.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik moet de pic's van mijn HD even uitstellen. want de vloeibare rubber die ik had gebruikt om het lucht dicht af te sluiten is nog niet droog dus kan ik de randjes nog niet mooi afwerken, en we willen natuurlijk geen halve bak Mod's hier. sry ze komen asap

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
je kan om de kiertjes dicht te maken ook gebruik maken van gaffa >:) ofzow rubber lijkt me ook wel cool denk alleen dat het effect van boven iets minder mooi wordt maar tape is ook niet zo mooi dus je moet helemaal doen wat je zelf wilt als het maar goed afsluit. ik w8 nog op je plaatjes

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Prutz0r schreef op 04 februari 2004 @ 19:40:
Die harde schijf die je gebruikt hebt, is dat een oude Quantum (geen bigfoot dus :P) Die serie die voor de Trailblazer kwam, hoe heet die ook alweer..... Pro nog wat ofzo.
Quantum Fireball?

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nee die kwam erna, volgens mij was het Lightening.

Pagina: 1