Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PowerMac G4 naar PC Kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Allereerst ik ben een Apple gebruiker.
Ik heb een G4 Quicksilver en ben hier erg gelukkig mee.. Echter heb ik een schurft hekel aan de kast waar deze G4 in zit.. Omdat de uitbereidings mogelijkheden niet al te royaal zijn:

3x HDD
1x CD-ROM (of DVD, gewoon 5,25)
1x ZIP (3,5" maar mag niet heet worden)

Ik heb dus drie 5,25" devices en dat gaat dus nooit lukken in deze kast.. Verder wordt hij erg warm, maar dit is omdat de CPU passief gekoeld is.. d.w.z. er zitten koelribben op maar er wordt door een extreem grote case fan lucht door die ribben geblazen.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het ombouwen van zo'n Apple in een standaard (wel mooie natuurlijk) PC kast.

Ik dacht zelf aan een super gekoelde Alluminium kast.

Groet,
Kasper

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Niet dat ik weet. Wel andersom, oa. ResetTim, Dark Blue en een mongool die laatst op de Frontpage stond en z'n Dual G5 had verkracht :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb er geen ervaring mee, maar iets zegt me dat dit gewoon moet lukken.
Je moet alleen even kijken of de formfactor van een apple hetzelfde is als de ATX standaard. Dit is niet heel moeilijk, de appleplank heb je al en de ATX formfactors zijn overal te vinden.

Je voeding kun je ook gewoon omzetten (volgens mij zijn die dingen even groot namelijk, maar ook hier geld dat ze simpel op te meten zijn).
Verder zijn de drives gewoon standaard dus dat gaat iig in je nieuwe case passen.
sdomburg schreef op 31 januari 2004 @ 00:22:
Niet dat ik weet. Wel andersom, oa. ResetTim, Dark Blue en een mongool die laatst op de Frontpage stond en z'n Dual G5 had verkracht :'(
verkracht? ze hebben alleen het binnenste van die kast eens flink geupgrade... ;)

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 31-01-2004 00:26 ]

• Reinier Jonker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08-2023
Hier staan een aantal vergelijkbare conversies:
http://www.xlr8yourmac.com/systems.html#g4

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb al met zon G4 case gewerkt :) :P

me topic waarin ik een p4 in een g4 bouw :)
[rml][ CiP] The ultimate P4 in een Apple G4 case met waterkoeling[/rml]

waar je ook nog naar op zoek gaan is het volgend rakje..
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/appleg4mod/p4_in_g4_79.jpg
dit is dus een rackje waar je een 2de hdd boven de ander kan doen.. dit kan natuurlijk je natuurlijk ook zelf maken door aan de zijkant van de hdd 4 kleine strookjes alu te monteren en dan een hdd erboven te schroeven.. hoe langer die alu strookjes hoe meer hdd's
verder zou je er natuurlijk boven de dvdspeler nog een hdd kunnen plaatsen..

ennuh Terw_Dan ik denk dat sdomburg wil zeggen is dat er 1 jongen was die zijn g5 verkracht en ikke dus niet ;)

iig mail / icq me gerust.. misschien kom ik nog op ideetjes :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:57

houthakker

Poehé

mmm, zeg die G4 kast die je over houd, ik durf het bijna niet te vragen maar eh? Mag ik hem, heb er weel een vergoeding voor over. (mail in m'n profiel).

Specs

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57
Je bent me voor
Maar als er geboden gaat worden kan de verkoper dan even ietslaten weten :D

Mvgr Tim Cooijmans

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
P.s. Let er wel op dat dit geen ik-wil-graag-je-G4-kast-overnemen topic, anders gaat ie op slot :)

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57
Nee nee :+
Maar ik denk dat je één kast toch niet aan 20 mensen kunt verkopen :9

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Zonde man, je kunt die 5/1/4 apparaten ook gewoon in een extern firewire kastje bouwen.
Ik heb zelf een plextor writer in een ADS kastje gebouwd, die zijn stapelbaar en zet ik alleen aan als ik hem nodig heb.
Bijkomend voordeel; ik prik hem zo over naar m'n pc.

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

sdomburg schreef op 31 januari 2004 @ 00:22:
Dat was overigens best een beetje fake btw :) De HW was er wel uitgehaald, maar hij had em verder niet gemold, was maar heel ff om z'n vriend te pesten die Mac-lover is :)

LinkedIn
Instagram

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
ReemF schreef op 31 januari 2004 @ 16:15:
[...]

Dat was overigens best een beetje fake btw :) De HW was er wel uitgehaald, maar hij had em verder niet gemold, was maar heel ff om z'n vriend te pesten die Mac-lover is :)
offtopic:
Gelukkig, dan kan ik weer rustig slapen :)
Pagina: 1