Toon posts:

mavica cdrw niet leesbaar door NTsystemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakersleden,

Ik zit met het volgende probleem:
In het bedrijf waar in werk zijn meerdere mavica fotocamera's besteld. Bij deze camera's zaten 8 cm cdrw cdtjes geleverd. Na het nemen van enkele foto's poogde een medewerker deze te openen op zijn NT workstation.

Het bleek echter dat in alle NT workstations dat er een crc error kwam,data error(cycling redundandy check). De foto's zijn in UDF formaat op de cdrw geplaatst.

Is er een manier om deze te omzeilen, het is namelijk op elk NT systeem het geval.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 00:01:
Beste tweakersleden,

Ik zit met het volgende probleem:
In het bedrijf waar in werk zijn meerdere mavica fotocamera's besteld. Bij deze camera's zaten 8 cm cdrw cdtjes geleverd. Na het nemen van enkele foto's poogde een medewerker deze te openen op zijn NT workstation.

Het bleek echter dat in alle NT workstations dat er een crc error kwam,data error(cycling redundandy check). De foto's zijn in UDF formaat op de cdrw geplaatst.

Is er een manier om deze te omzeilen, het is namelijk op elk NT systeem het geval.
Heb je alle updates binnengehaald? Zijn de drivers multiread?? Noem even wat specs enzo..

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Marc H

- - Is wakker - -

NT ondersteund standaard het UDF formaat niet. Installeer een UDF reader.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Topicstarter
Owke we gaan al de goede richting op. De UDF reader (5.1) heb ik al eens geinstalleerd maar deze werkte jammergenoeg niet. Aangezien ik totaal geen kennis heb met de betrekking van deze verschillende formaten zou ik ook niet kunnen zeggen waar dit aan ligt.

Het zijn oude Dell system (gxi, gxa) met een NEC cdromdrive.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als ik het goed heb ligt een cyclic redundancy check-fout aan de cd/dvd-rom drive. Met sommige cdr's heb ik er last van in mijn ene(Pioneer DVD) drive en in mijn andere (Philips CD-rw) niet.
Als alle systemen met dezelfde cd-romdrive zijn uitgerust kan het best wel daaraan liggen denk ik.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Dus dit valt niet zomaar op te lossen :?
Zou wel lullig zijn aangezien sony verzekerd dat de optische media compatible is met bijna alle systemen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:01
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 17:33:
Dus dit valt niet zomaar op te lossen :?
Zou wel lullig zijn aangezien sony verzekerd dat de optische media compatible is met bijna alle systemen.
;)
Probeer de cd's eens in een ander soort drive.

Verwijderd

Topicstarter
Jammergenoeg heb ik niet alle specs bij de hand maar ik heb de cdrws al getest op meerdere desktops.
- Hij functioneerd bij de meeste NT systemen niet, sommige dus wel.
- Hij functioneerd bij de meeste nieuwe XP systemen wel, sommige dus niet.

• pp_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11-2021

pp_

Bij WinME werkt hij ook niet heb ik al ervaren.

Verwijderd

Topicstarter
De conclusie die ik eigenlijk hieruit wou trekken is dat het niet aan het OS ligt maar aan de cdrom drives. Maar of dit een juiste conclusie is weet ik niet...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik hoop eigenlijk nogh op een bruikbaar antwoord op mijn vraag..... :/
Pagina: 1