[FreeBSD] Wine / starcraft

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Sinds een paar dagen voor het eerst een niet-windows OS geinstalleerd. Gaat tot nu toe allemaal best aardig. Gnome draait, geluid doet het, ik kan mp3's vanaf m'n (nog) windows-server spelen, etc, etc.

Zojuist wine (20030508) geinstalleerd vanuit de ports. Als ik de verhalen over wine zo lees, dan moet dat allemaal best goed werken, maar bij mij wil het niet zo goed.

Hij moppert het volgende:
$ wine d://install.exe
fixme:cdrom:CDROM_GetIdeInterface not implemented for BSD
fixme:reg:GetSystemInfo not yet supported on this system
err:module:BUILTIN32_dlopen failed to load .so lib for builtin .dll: Cannot open "/usr/local/lib/wine/.dll.so"
Als ik google op "failed to load .so lib for builtin .dll" dan wordt er vanalles gevonden, maar dan "failed to load .so lib for builtin huppeldepup.dll". En dan ontbreekt blijkbaar huppeldepup.dll.so in /usr/local/lib/wine Maar een .dll zonder naam lijkt mij vreemd.

Iemand ideeen? Moet ik een nieuwere versie van wine hebben? Moet ik als root inloggen? Help? :'(

Siditamentis astuentis pactum.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
$ wine d://install.exe
fixme:cdrom:CDROM_GetIdeInterface not implemented for BSD
fixme:reg:GetSystemInfo not yet supported on this system
Dat lijkt me een geval van 'pech'. Volgens mij staat daar duidelijk dat de cd-rom interface van wine nog niet werkt in freebsd.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
blaataaps schreef op 30 januari 2004 @ 23:59:
[...]

Dat lijkt me een geval van 'pech'. Volgens mij staat daar duidelijk dat de cd-rom interface van wine nog niet werkt in freebsd.
Ik weet niet.. een eigen delphi progje van mij start wel. En daarmee kan ik prima een bestand van /dev/acd1 lezen (ok.. het progje denkt dat ie met D:\ te maken heeft) Ik denk dus niet dat het daaraan ligt. Bovendien heb ik ook al een keer de hele cd op de virtuele c:\ gezet, dat maakt niets uit.

Siditamentis astuentis pactum.