Enkelt geluid van DVD afspelen?

Pagina: 1
Acties:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 21:28
Iemand enig idee hoe, ik heb wel wat rond gezocht met de search maar krijg in 99% van de gevallen informatie over tv-out rommel enzo.

Ik wil gewoon op mijn pc, een dvd afspelen maar ik wil het beeld niet streamen maar enkelt het geluid streamen, er zal vast een soort instelling zijn ofzo onder een bepaalde player, maar die kan ik niet vinden, iemand die mij uit de brand kan helpen? (Minimalizeren is geen optie want ik wil op de achtergrond gewoon een game kunnen draaien bijvoorbeeld) :p

Heb een dozijn aan players maar kan bij geen van alles iets vinden behalve voor de audio. ;(

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

VLC kan streamen. Misschien die eens proberen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Mathizsias
deepspace schreef op 30 januari 2004 @ 23:15:
VLC kan streamen. Misschien die eens proberen.
Werkt helaas zo te zien niet :<

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:24

Wildfire

Joy to the world!

Is het rippen van de audiotrack geen optie? Je kunt het desnoods zelfs gewoon als AC3 laten staan op je PC, als je AC3Filter hebt geïnstalleerd kun je het gewoon afspelen in bv. Windows Mediaplayer of ZoomPlayer.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mathizsias
Wildfire schreef op 30 januari 2004 @ 23:25:
Is het rippen van de audiotrack geen optie? Je kunt het desnoods zelfs gewoon als AC3 laten staan op je PC, als je AC3Filter hebt geïnstalleerd kun je het gewoon afspelen in bv. Windows Mediaplayer of ZoomPlayer.
Kan, maar hoe? Ik heb ac3 installed... ;(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Met [search=DVD audio rippen] zou het moeten lukken :)

The devil is in the details.

• Mathizsias
Ik wil niet zozeer de audio rippen want dat kost me alleen maar ruimte, wat ik op het moment ook niet zoveel heb, omdat het Tiesto is zal ik een uitzondering maken, toch ben ik benieuwd of er een manier is om de video stream uit te zetten en de audio stream gewoon aan te laten, zijn zijn niet voor niets apart ripbaar toch dan moet je ook de een uit kunnen zetten en de ander aan.. (Talen switchen bijvoorbeeld)

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Dat kan toch met DVDDecrypter? Dat is een gratis programmatje wat je kunt downloaden.. Ik heb het toen gedaan om de audio van een dvd op een cd te branden.. Daarvoor moet je eerst de dvd op de harde schijf zetten, rippen, en daarna het audio- en videokanaal scheiden. Volgens mij hou je dan vervolgens een WAV bestand over, en daar kan je vervolgens alles mee doen wat je wilt :)

Ik heb het wel gedaan, maar weet niet meer precies hoe.. Ik heb voor het branden op cd de volgende programma's gebruikt, ik weet alleen niet meer in welke volgorde en waarvoor: DVDDecrypter, Besure/Besweet en DVD2AVI. Alles gratis gedownload, gebruik kazaa of google om te vinden..

Misschien dat iemand anders je nog kan vertellen hoe en waarvoor je deze programma's moet gebruiken...

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je kan met VLC ook het video spoor deactiveren (in de menubalk onder video)
dan speelt ie alleen audio af

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Tidus schreef op 30 januari 2004 @ 23:36:
Ik wil niet zozeer de audio rippen want dat kost me alleen maar ruimte, wat ik op het moment ook niet zoveel heb, omdat het Tiesto is zal ik een uitzondering maken, toch ben ik benieuwd of er een manier is om de video stream uit te zetten en de audio stream gewoon aan te laten, zijn zijn niet voor niets apart ripbaar toch dan moet je ook de een uit kunnen zetten en de ander aan.. (Talen switchen bijvoorbeeld)
volgens mij kan dat normaal gesproken niet, omdat het 1 'bestand' is.. Een formaat wat bestaat uit zowel video als audio.. (althans, dat heb ik me wel eens laten vertellen..) Wil je alleen de audio, dan zal je volgens mij echt de audio moeten rippen, en bijvoorbeeld omzetten naar mp3 als het toch alleen maar is om op de computer te beluisteren..

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Mr.Nobody
  • Niet online
zo ik heb nu een dvd draaien en hoor alleen het geluid, dus het kan wel :)

• Mathizsias
Mr.Nobody schreef op 30 januari 2004 @ 23:42:
zo ik heb nu een dvd draaien en hoor alleen het geluid, dus het kan wel :)
Met je ogen dicht gedaan zeker? ;)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Tidus schreef op 30 januari 2004 @ 23:44:
[...]

Met je ogen dicht gedaan zeker? ;)
Mjah, of het scherm geminimaliseerd ofzo B)

• Mr.Nobody
  • Niet online
LOL, echt niet :)

VLC kan dat gewoon:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/vlc.jpg

• Mathizsias
Mr.Nobody schreef op 30 januari 2004 @ 23:51:
LOL, echt niet :)

VLC kan dat gewoon:
[afbeelding]
Oops, ik had perongeluk drive D: als default DVD-Drive ingesteld, wat dus niet het geval was. Ik heb het nu aan de praat vie VLC, thanks a lot all, ben in ieder geval wat wijzer geworden. :p

• Mr.Nobody
  • Niet online
dat is blijkbaar standaard, want bij mij doet ie dat ook steeds :/
gelukkig gebruik ik vlc niet voor dvd normaal gesproken :)

Pagina: 1