[Showcase] Ionize assorted

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/natuur/images/Sierkool.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/natuur/images/Rotganzen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/natuur/images/Dropzone.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/archit/images/Bolwerksmolen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/archit/images/Abandoned%20land.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/archit/images/Rieten%20dak.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/archit/images/Watertoren-Silhouet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/scene/images/Linda.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/scene/images/Cybercat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/luchten/images/Staalblauw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/luchten/images/Ochtendgloren.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/luchten/images/Koperen%20Damp.jpg

Alle gemaakt met een Fuji Finepix s602zoom, waarvan sommige met een Raynox 1,85x teleconverter. Ik zit nog in de experimenteerfase en wil graag erg goed leren te fotograferen. Tips zijn dus ZEER welkom, zeker wat compositie en onderwerpkeuze betreft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
11 is oud, heeft ooit meegedaan aan de Fotocontest, er was zelfs nog een discusie of de horizon scheef was of niet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jvvv schreef op 30 januari 2004 @ 23:06:
11 is oud, heeft ooit meegedaan aan de Fotocontest, er was zelfs nog een discusie of de horizon scheef was of niet........
dat klopt, maar ga je nog meer zeggen dan dat er een foto bij zit die je al eens hebt gezien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
jvvv schreef op 30 januari 2004 @ 23:06:
#8 is ook al eens langsgekomen, so what :?

Ik vind trouwens dat je al erg mooie foto's maakt ionize, volgens mij hoef je er dus niet véél beter in te worden ;)
Vooral foto 4, 8 en 11 zijn erg goed gelukt. Eigenlijk alleen foto 6 vind ik wat minder, omdat het lijkt alsof je zomaar wat gefotografeert hebt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Ja, die sigaret-foto is nu ook niet toppie...en de konijnendrol is een beetje zinloos.

Beest speelt met polsbandje van mijn A70

[ Voor 13% gewijzigd door jvvv op 31-01-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jvvv schreef op 30 januari 2004 @ 23:13:
Ja, die sigaret-foto is nu ook niet toppie...en de konijnendrol is een beetje zinloos.

[afbeelding]
Beest speelt met polsbandje van mijn A70
op de een of andere manier begrijp ik jou niet helemaal... Niet dat ik niet snap wat je zegt maar meer het doel van je reactie vind ik een beetje vreemd.. Eigenlijk had ik wat meer op reacties van Decembers soort gehoopt, daar heb je tenminste wat aan.

Geef dan iig aan waarom je mijn "sigarettenfoto" niet mooi vind. Persoonlijk vind ik het namelijk een van m'n mooiste foto's!

Verder vind ik het vrij ongepast om helemaal in het begin van een gericht topic een compleet offtopic eigen foto te plaatsen (wederom compleet doelloos). Als vergelijkingsmateriaal, OKE, maar dit?

Het zal wel aan mij liggen, maar doe me een lol, als je niet zinnig wilt reageren, doe dat dan a.u.b in een ander topic.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje om toch wat reacties te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionize.
ik vind je foto's goed, mooi kleurenspel
Maar om heel eerlijk te zijn vind ik ze een beetje cliché.
Ik zie hier veel foto's langskomen en zie heel erg vaak dezelfde foto's
Niet exact hetzelfde, maar horizonnetje hier molentje daar zonsondergangetje enz.
Nu springt het portret van meisje met sigaret er een beetje uit, omdat het zwartwit is waarschijnlijk, omdat het een persoon is die op je foto staat.
Dus zal ik proberen hier kritiek op te geven.
Het lijkt alsof ze een hele lange kop/hoofd heeft omdat de foto net achter het oor is geknipt.
Ik bedoel dus haar oor, dat staat er ook nog helemaal op.
ALs je dat iets minder had kunnen doen had het minder geleken
(tip = ga met je crop tool spelen dan leer je het zien.,nog makkelijker is twee lvormige zwarte hoeken waarmee je over het papier schuift, zo leer je je compositie verbeteren)
De hand zit niet lekker, het lijkt net een verlengstuk van haar neus en zo krijgt ze een beetje een apensnoet.
Te veel toegevoegde korrel.(met brightness/contrast?)
Dit is niet bedoeld om je foto's af te kraken, maar om opbouwende kritiek te geven.
Ja de beste tip is nog altijd "heb er plezier in".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Ok, ik vind ze bijna allemaal wel mooi, vooral de molen is erg goed, dat blauw is erg mooi.

Alleen die kat-foto past er totaal niet tussen -> Ik vind de foto zelfs niet mooi. (en hij is niet scherp ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee maar dj daniel, moet een foto scherp zijn om mooi te zijn?
Ik dacht van niet.
Ik kan een hele hoop onscherpe maar toch mooie foto's laten zien.
En vaak is die onscherpte ook bedoeld.( al denk ik bij die kat niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
9 is van te dichtbij, de rest zegt me niet zoveel qua onderwerp. :)
Niet dat het geen mooie foto's zijn, maar deze hebben we eerder gezien ajbwib ;)

Oftewel: probeer eens wat anders te schieten met je cam

O ja, 8 vind ik de beste die ertussen zit. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Willem op 03-02-2004 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:57
Tja, wat valt er nog voor mij te zeggen op zulks moois :9~

Goed, dan toch mijn mening, hopelijk heb je er wat aan ;) :

Foto 4: jammer van het net-niet sillout, denk dat dat net wat extra's had gegeven, alhoewel de foto nu ook een juweeltje is met het licht vanachter de molen en die witte streep evenwijdig aan de wieken. Toeval?
Foto 9: ik krijg hierbij het gevoel dat je achter je buro zat, de kat aandacht kwam zoeken en je er maar een foto van hebt gemaakt. Hij springt er uit wmb als enige niet 'gemaakte' foto. Op zich leuk, maar dat is nu net waar je goed in bent: mooie contrasten en lichteffecten, en dan ineens zoiets! Misschien de volgende keer een andere achtergrond en een wat andere lichtwerking (minder difuus licht bijvoorbeeld) gebruiken?
Foto 10: Tegen de zon in genomen, dus een beetje stating the obvious, maar ik vind hem te donker: had nog even 5 minuten gewacht tot de zon wat verder onder was en je krijgt een veel boeiender kleurpatroon, beetje zoals bij #11 en #12. Nu is de foto erg kil en kleurloos, niet je stijl IMHO :)

#8 is verder gewoon ook echt mooi, ik vind die grofkorreligheid juist wel wat hebben, then again, wie ben ik. De expressie op haar gezicht, het net iets te felle licht op haar wijsvinger, al met al ademt de foto een beetje oude groezelige sfeer uit, heerlijk! Zelf net een rolletje analoge zwart-wit opnames weggebracht, als die er net zo mooi uitkomen... (kan ik ze nog niet laten zien door m'n brakke scanner, maar dat terzijde ;))

Hoop dat je er wat aan hebt, en vooral, keep shooting!

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:32

wiewatwaar

whatever

Oke, dan. Opmerkingen, aanwijzingen en kritiek. Niet boos worden, Het is slechts mijn mening en ik heb ook de wijsheid niet in pacht.
#1 Beetje contrastarm en de tweede plant doet de vorm van de eerste niet goed uitkomen. Je had hem beter vanuit een andere hoek genomen.
#2 Netjes, wel wat saai zo met het onderwerp in het midden. Probeer de uitsnede eens te veranderen.
#3 Je camera heeft een macrostand. Ja, nou en? Vraag je zelf eens af wat je onderwerp is.
#4 De condensstreep op de achtergrond leidt alleen maar af en wederom is de plaatsing van je onderwerp saai. Probeer de uitsnede eens te veranderen.
#5 Horizon staat scheef en in het midden. Kan je niet kiezen? Gaat het om de lucht of de hut. Met een lager standpunt en dichterbij was de hut er beter uit gekomen.
#6 Waar gaat deze foto om? Is het de structuur van het riet, de lucht of een vlakverdeling?
#7 Zelfde als boven. Kies eerst je onderwerp en bepaal dan wat er komt en vooral, wat niet.
#8 Leuk, mooie foto. Je kijkt vanzelf met het onderwerp mee naar de punt. Had iets scherper gemogen.
#9 Je onderwerp, en vooral het oog van de kat, is niet scherp. Bovendien doet de monitor te veel aandacht afleiden doordat deze de enige stevoge kleur heeft.
#10 Weinig mis mee maar niet bijzonder.
#11 Een spectaculaire zonsondergang is altijd mooi maar moest dat stuk flat erbij? Waren er geen mooiere vormen te vinden om er wat diepte aan toe te voegen.
#12 Mooie tinten, Vlakverdeling OK. Ik word persoonlijk die condensstrepen een beetje zat maar daar valt weinig aan te doen.
Algemeen gesproken, lang niet slecht.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
W00T thanks! kijk daar heb ik wat aan. _/-\o_

Zeker wat compositie betreft heb je gelijk, ik ben er mee aant oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie fotos hoor kan ik nog een puntje aan zuigen ....

Ik had ook ff een vraagje, Ik heb ook een s602z en maak vooral veel fotos van
ONK wegraces met motoren (Open Nederlands Kampioenschapen).
En ik ben eigenlijk toe aan een teleconverter.
Nu las ik dat jij een Raynox 1,85x hebt, heb je tips waar ik deze het best kan bestellen dan wel wat een normale prijs is voor het setje Raynox 1,85x + adapterring.

m.v.g.
M_MASTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die Raynox is leuk voor het extra stukje zoombereik maar is kwalitatief niet de beste. De meeste foto's ermee gemaakt zijn prima hoor begrijp me niet verkeerd maar zeker aan de randen treed een hoop CA op (purple fringing). Het schijnt dat de originele TC van Fuji daar minder last van heeft omdat de kwaliteit glas daarvan beter is.

In ieder geval zijn ze hier in nederland te bestellen bij Konijnenberg (koopdigitaal.nl). Mijn Raynox heb ik 2e hands op marktplaats gekocht voor 80 euro incl. adapterring. Was slechts 3 maand oud en ziet er nog perfect uit.

Trek voor een Teleconv van Raynox ongeveer tussen 120-140 euro uit (1,4-1,85x), een Wide convertor 0,5x heb je al voor 100 euro. Deze zijn inclusief adapterring.

Een Fuji Teleconvertor 1,5x kost je 111 euro plus 44 voor de adapterring, de wide kost 162 plus 44 voor de adapter.

De kwaliteit van fuji zal ongetwijfeld beter zijn, echter ook veel duurder. De teleconverter van fuji vergroot slechts 1,5x tov. de 1,85x van raynox.

Tja, zelf kiezen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah das een duidelijke uitleg .
Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen die van Fuji , Raynox en Olympus.
Ik hoorde ook van die CA aan de randen maar is het in werkelijkheid echt zo erg ?
Heb je eventueel voorbeelden waar in het erg duidelijk te zien is?

bedank voor je snelle reactie.

m.v.g.
M_MASTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik thuis ff een fotootje van postten, zit nu op m'n werk. Vanavond dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow als je daar tijd voor hebt dan wacht ik met spanning af.
ps. als je een voorbeeldje van mijn pics wilt zien geef maar een gil.
( ik zou het niet gepast vinden om in jouw showcase topic pics te posten.)

m.v.g.
M_MASTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

Pelle

🚴‍♂️

#5 (kan nog wel wat sharpening gebruiken) en #8 zijn erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 11:50:
Ow als je daar tijd voor hebt dan wacht ik met spanning af.
ps. als je een voorbeeldje van mijn pics wilt zien geef maar een gil.
( ik zou het niet gepast vinden om in jouw showcase topic pics te posten.)

m.v.g.
M_MASTER
moh doe maar hoor, het is toch in het kader van deze discussie? Niet compleet doelloos zoals jvvv hierboven :)

Desnoods alleen met een link

BTW je hoeft niet steeds de groeten te doen, dat doen we hier niet op GoT. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval ben ik benieuwd wat jullie vinden van deze foto .

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-master/pics/race_resize.jpg%20,
Orgineel

camera: Fuij finepix s602z -- fotoinfo: ONK races hengelo (gld) 11-05-2003

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 13:37 . Reden: link naar ogineel toe gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 13:14:

[afbeelding]
camera: Fuij finepix s602z -- fotoinfo: ONK races hengelo (gld) 11-05-2003
kun je ook het origineel als link postten? daar is wat meer op te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link naar orgineel >> Orgineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mooie foto, al vind ik het jammer dat er teveel achtergrond zichtbaar is. Ook is het jammer dat de 4e rijder niet helemaal achter de 3e vandaan komt, maarja, daar kun je niets aan doen. Ik had een wat meer closeup gepakt met iig minder lucht. Die is door de grijze bende toch niet echt interessant. De kleuren komen niet echt over, ze springen er niet echt vanaf, helaas waarschijnlijk door de grauwe dag.. De pionnen links trekken de aandacht en storen het beeld.

Meer kan ik er niet aan afkraken dus verder wel een leuke foto :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 13:55:
[...]

al vind ik het jammer dat er teveel achtergrond zichtbaar is. Ook is het jammer dat de 4e rijder niet helemaal achter de 3e vandaan komt, maarja, daar kun je niets aan doen. Ik had een wat meer closeup gepakt met iig minder lucht.
nu kun je mischien wel begrijpen waarom ik graag een telecoverter wil,
dit is namelijk full zoom :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:32

wiewatwaar

whatever

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 13:14:
11-05-2003
1 Horizon rechtzetten
2 Overbodige achtergrond verwijderen. Kies daarbij of de motoren ergens heen gaan (onderwerp rechts) of ergens vandaan komen. (onderwerp links)
3 Foto is wat contrastarm kijk of daar nog iets aan te doen is.
4 Eventueel de verzadiging van de kleuren van de motoren opvoeren zodat ze er beter uitkomen. (even proberen, kan al snel te veel van het goede zijn)

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Pagina: 1