Tja, wat valt er nog voor mij te zeggen op zulks moois
Goed, dan toch mijn mening, hopelijk heb je er wat aan

:
Foto 4: jammer van het net-niet sillout, denk dat dat net wat extra's had gegeven, alhoewel de foto nu ook een juweeltje is met het licht vanachter de molen en die witte streep evenwijdig aan de wieken. Toeval?
Foto 9: ik krijg hierbij het gevoel dat je achter je buro zat, de kat aandacht kwam zoeken en je er maar een foto van hebt gemaakt. Hij springt er uit wmb als enige niet 'gemaakte' foto. Op zich leuk, maar dat is nu net waar je goed in bent: mooie contrasten en lichteffecten, en dan ineens zoiets! Misschien de volgende keer een andere achtergrond en een wat andere lichtwerking (minder difuus licht bijvoorbeeld) gebruiken?
Foto 10: Tegen de zon in genomen, dus een beetje stating the obvious, maar ik vind hem te donker: had nog even 5 minuten gewacht tot de zon wat verder onder was en je krijgt een veel boeiender kleurpatroon, beetje zoals bij #11 en #12. Nu is de foto erg kil en kleurloos, niet je stijl IMHO
#8 is verder gewoon ook echt mooi, ik vind die grofkorreligheid juist wel wat hebben, then again, wie ben ik. De expressie op haar gezicht, het net iets te felle licht op haar wijsvinger, al met al ademt de foto een beetje oude groezelige sfeer uit, heerlijk! Zelf net een rolletje analoge zwart-wit opnames weggebracht, als die er net zo mooi uitkomen... (kan ik ze nog niet laten zien door m'n brakke scanner, maar dat terzijde

)
Hoop dat je er wat aan hebt, en vooral, keep shooting!