Printer keuze.

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Het is wel eerder ter sprake gekomen, maar de search functie werkt om een of andere reden bij mij niet. Ik wil graag een andere printer kopen. Eentje die min. 6 ppm doet en het liefst ook in kleur. Zelf zat ik te denken aan een HP 720. Heeft een van jullie ervaring met deze printer of heeft iemand een ander advies. Maakt ie bv te veel lawaai of is de printkwaliteit niet zo goed etc.

Ik heb er ook al aan zitten denken om een klein laserprintertje te nemen, maar die zijn al gelijk zo duur.

Oh ja, ik wil niet dat het papier in de papierbak moet staan (zoals bij Epson)

Tjielp... een vogel.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb zelf een HP 720 en dit is eindelijk een printer waar ik tevreden over ben. Heb altijd HP gehad (gelukkig nooit epson of die gezuigde canon)en dit is gewoon een zeer snelle deskjet waar je mooie kleurenpagina;s mee kan afdrukken. Dit dankzij de Photo Ret II techniek. Hij is ook zeeer stil, je oort alleen maar zzzzzz zz zzzzzz zz. Snappie...
Ik zou zeggen kopen dat ding. Als je hem te duur vindt kun kan ik je ook de HP 710 aanraden. Deze is identiek aan de HP 720, maar print de pagina's de helft zo snel.

Kopen dus die 720

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Toch zou ik voor een Epson gaan. Als ik een fotoprint van een Espon 640 vergelijk met een fotoprint van een HP720, nou dan weet ik wel wat ik zou kiezen. Die van die HP ziet er gewoon niet uit. Misschien is een Epson wat trager, maar dan heb je ook wel mooiere afdrukken. Ik ben een jaar geleden voor een 640 gegaan en heb daar nog geen minuut spijt van gehad. Mijn vader daarentegen is jaloers op mij. Hij heeft een HP710 (langzamere 720 zeg maar) en daar is ie totaal niet tevreden mee. Foto's komt ie altijd bij mij printen.... :P

Verwijderd

Volgens mij is Epson de enige met als optie postcript (Birmy Powerrip, module ong. 500,-).
Wil je snelheid kies dan Lexmark, wil je foto-print kwaliteit dan is Epson de enige, ook vanwege de exstra optie postcript!

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik heb dus een Epson Stylus 400, maar ik ben over 2 dingen niet zo tevreden. Hij zuipt inkt, en maakt onwijs veel tering herrie.
En eigenlijk wil ik ook eentje die iets sneller is dan 4 ppm.
Inderdaad over de fotokwaliteit ben ik ook goed te spreken (van Epson). Nu wil ik dus weten of de printkwaliteit ok is (van HP en of ie ook echt snel is). Als we het er toch over hebben, hoe werkt die fotokwaliteit van HP eigenlijk, hoeveel DPI is het

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Heb net m'n ouwe 850C vervangen (laten vallen - kon dat beestje net niet meer hebben) door een 970CXI .. zonder woorden .. subliem.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

BlackLotus:
voor de niet printerkenners onder ons, over welk merk heb je het dan?
en waar baseer je die subliemiteit op?

• Martijn
  • Laatst online: 19:40
Hij heeft het over Hewlett Packard...

Verwijderd

Koop nou gewoon HP want die zijn gewoon het beste!!!! Ik gebruik al jaren lang HP en echt nooit gezeur mee gehad, gewoon top op printergebied.
Epson zal ook wel mooi zijn, maar ik wist het wel......succes.

Verwijderd

Die 720 is inderdaad een prima printer (erg stil inderdaad), maar afdrukkwaliteit is iets minder dan de Epson.

1 ding: Koop nooit de 710 ipv 720 om die 50 piek verschil. Ten eerste is de 710 langzamer dan de 720, mooi meegenomen dus. Handiger om te weten is dat bij de 710 21ml cartridges zitten en bij de 720 42ml cartridges. Het verschil in prijs is 50 piek, het verschil in inkt in principe 70/80 piek.

Verwijderd

Ik ben overgestapt van een Epson naar een HP. Redenen: de Epson is traag, maakt takke veel herrie (en bovendien schudde mijn hele tafel mee) en het verschil in kleuren is er wel maar is marginaal, een gewone gebruiker ziet het verschil niet.
De HP720 is prima getest en zelfs beter uit de test gekomen dan zijn duurdere broers de HP810 en HP815.

Verwijderd

koop een Lexmark Z-31
hebbie 1200*1200 dpi...fotokwaliteit
twee keer zoveel als de HP720/710 en die is evenduur.....
HP betaal je echt veel teveel voor de naam....verkoop zelf echt bijna alleen maar Lexmark....gaat nooit kapot integenstelling tot HP....

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Lexmark... Klinkt wel een beetje twijfelachtig, maar de specs liegen er niet om. Wat een resoluties. Nu alleen nog ff kijken wat ie kost. Zijn er nog meer goede referenties over deze printer.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik heb een review gelezen, maar daar kwam de lexmark toch niet zo heel goed uit de bus. Met name de kleuren kwaliteit was niet zo geweldig.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ben zeer tevreden over mn Lexmark Z31.
Bas, als je twijfeld vanwege de naamsbekendheid van Lexmark.. ze maken al jaren de printers voor IBM :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Oeps :o

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ik heb thuis ook een Lexmark staan.
een PS4049 ofzo,
A3 printen, ook nog redelijk snel ook.
Ook nog in kleur ook.

Alleen de mijne was toendertijd (aantal jaartjes terug) errug prijzig en is niet meer te verkrijgen dacht ik..

maar hij blijft leuk

Verwijderd

Neem noooooooooooiiiiiiiiiiiiit een Epson. Zo lang die ut doet geen probleem. Goede kwaliteit, wel veel herrie. Maar als tie stuk gaat? Tja veel bellen en wachten. Dan wordt ie opgehaald door een vaag onderhoudsbedrijf. Weken later komt een compleet ander exemplaar terug (in mijn geval een jaar of tig ouder) die het ook niet doet of nog slechter is dan wat je hebt ingeleverd. Service is echt zeer slecht en reageert alleen na heel lang en indringend zeuren. Dus.. ga maar voor een HP.

Verwijderd

HP 710 fl 349,- 600dpi
HP 720 fl 399,- 600dpi (is 2ppm sneller)
Lexmark Z31 fl 349,- 1200dpi evensnel als de 720
lexmark kan zelfs ouderwets kettingpapier aan en trekt automatisch je papier recht...lukt niet met een hp..scheef is scheef...

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Thanx, coole site, maar ik lees daar dat de HP 720c niet meer leverbaar is. Gaat deze printer vervangen worden door een ander model?

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Ik zou een Lexmark nemen. Ik heb nu een lexmark 3200 en die print al mooier dan een hp 710/720. Bovendien zijn de patronen heel makelijk bij te vullen en je ziet het verschil gewoon niet. Kosten 250 balle. Ga daar maar eens aan staan met je HO of Epson

• Roelof
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

De lexmark is inderdaad een goede printer, als je voor de orginele inkten gaat. Als je gaat voor een kloon inktvulling kun je beter HP of Epson nemen. Het verschil in afdrukkwaliteit tussen originele inktvullingen en klonen rechtvaardigen IMHO niet het prijsverschil. De printerfabrikanten vragen tussen de 2000 en 6000 gulden per liter voor die originele inkten !!!!
Je moet wel even zoeken naar de beste kloon voor je printer want er zit wel verschil tussen (rood is soms oranje, dat soort dingen)

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Pagina: 1