kerio mailserver problemen

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 19:51
Ik heb de kerio mailserver draaien, en ben nu bezig met het schrijven van een script voor het maken van een webbased email-account creatie systeem(PHP). Ik kom er alleen niet uit welke bestanden ik nou precies moet wijzigen voor het aanmaken van accounts, of hoe het op een andere manier kan doen. Weet iemand een mogelijkheid hiervoor?

Daarbij heb ik nog een probleem. Het verzenden van berichten gaat niet goed naar hotmail, zover ik heb getest wel naar andere mail(Mijn chello account ontvanget ze wel). Ze zitten ook niet in de spamfilter. Weet iemand waarom hotmail ze niet ontvangt?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Scorpion1984 schreef op 30 januari 2004 @ 21:44:
Ik heb de kerio mailserver draaien, en ben nu bezig met het schrijven van een script voor het maken van een webbased email-account creatie systeem(PHP). Ik kom er alleen niet uit welke bestanden ik nou precies moet wijzigen voor het aanmaken van accounts, of hoe het op een andere manier kan doen. Weet iemand een mogelijkheid hiervoor?
Jij wilt wel heel enge dingen hoor ;). Voor zover ik weet kun je alleen gebruikers aanmaken via de Administration Console en niet webbased.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

je kan proberen je user file te vergroten vanuit PHP
dit is puur XML dus waarschijnlijk wel te doen.

alleen vrees ik dat je je mailserver moet restarten voor de nieuwe gebruikers.

en bij mij werkt naar hotmail ook gewoon (heb ook Kerio Mailserver)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Scorpion1984
Robinski schreef op 30 januari 2004 @ 23:12:
...
en bij mij werkt naar hotmail ook gewoon (heb ook Kerio Mailserver)
Ja ik denk niet dat het ligt aan de mailserver, heb ook een andere geinstalleerd gehad, en toen had ik hetzelfde probleem. Ik snap het niet, waarom komen de mailtjes niet aan bij hotmail, en ergens anders wel.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 16:23
Kan hij de MX van hotmail wel resolven dan ?

Doe eventueel een dnscheck op hotmail.com om te kijken of je wel beide hetzelfde resolved.

http://www.checkdns.net/q...in=hotmail.com&detailed=1

• Scorpion1984
Hij kan de MX van hotmail wel resolven, maar als ik op de computer een ping request do naar mx1-mx4 .hotmail.com krijg ik voor mx2 en mx3 dezelfde ip's terug als bij de bovenstaande checkdns.net en voor mx1 en mx4 een andere ip.

• Scorpion1984
Mmh, het lijkt erop dat als ik reply kies naar een hotmail adres, dat het wel goed gaat en anders niet, ik snap het niet echt :S

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je jouw tweede probleem duidelijker proberen te omschrijven dan 'het gaat niet goed'? Krijg je een bounce, zo ja wat staat daar in, staan er foutmeldingen in de logfiles van kerio, voor zover die aanwezig zijn?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Scorpion1984
Er staat helemaal geen foutmelding, geen bounce, geen mailtje terug dat het niet goed is gegaan, hij staat ook niet in de lijst met nog te verzenden emails. ER valt helemaal nergens uit op te maken dat het fout gegaan is, ook is hij niet gestrand in de spamfilter bij het hotmail adres. Het is alsof er nooit een email verzending poging is plaatsgevonden. Daarbij komt nog eens dat het soms wel goed gaat.

• blackd
  • Niet online
Hmm ja. Als ik het goed heb zit je bij Chello. Probleem is dat Chello als range in nogal wat blacklists staat. Dat komt niet perse door jouw host. Haal jouw IP maar eens door 'spam database lookup' op www.dnsstuff.com of http://openrbl.org/

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre Hotmail deze blacklists gebruikt (sommige servers weigeren gewoon mail van een host die in een blacklist staat, wordt niet als junk gemarkeerd en komt daardoor ook niet in je junk folder), maar dat zou een oorzaak kunnen zijn voor je probleem.

Maar nogmaals, ik weet niet of Hotmail die blacklists gebruikt en zo ja hoe streng dat is.

Wat je zou kunnen proberen, voor zover je dat nog niet hebt gedaan, is alle mail via de hosts van chello versturen, smart relay oid aanzetten dus. Misschien dat dat beter gaat. Mijn eigen mailserver checkt elke host in de Received: headers dus bij mij zou dat geen effect hebben, misschien wel bij Hotmail.

• Scorpion1984
DNS lookup error: SERVER FAILURE >> denk dat dat het is, aangezien je bij een dns lookup het chello adres krijgt, iets met a2000.nl. En hij zich zelf als mail.pvdl.nl.eu.org, misschien dat dat het probleem is. Hoe los ik dat op?

[ Voor 7% gewijzigd door Scorpion1984 op 31-01-2004 13:52 ]

• blackd
  • Niet online
Scorpion1984 schreef op 31 januari 2004 @ 13:52:
En hij zich zelf als mail.pvdl.nl.eu.org, misschien dat dat het probleem is. Hoe los ik dat op?
Dat zou het ook kunnen zijn. Ik denk dat je die hostname gewoon ergens in Kerio kan instellen, in Mdaemon kan dat in ieder geval wel.

Hotmail checkt dan wellicht of je reverse dns overeenkomt met de gegeven hostname...

[ Voor 12% gewijzigd door blackd op 31-01-2004 13:58 ]

• Scorpion1984
Euhm ja ik heb dus de hostname ingesteld maar het werkt nog steeds niet.

• Scorpion1984
Weet iemand een andere oplossing?
Pagina: 1