5900XT + Q17 = korrelig?

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:20
Vandaag zijn (eindelijk) mijn nieuwe Club3D GeForce 5900XT en Hyundai Q17 aangekomen. Meteen alles aangesloten natuurlijk om te kijken hoe het allemaal eruit ziet. Nu heb ik een beetje korrelig beeld. Lijkt alsof het gedithered is met zeet kleine, doch opmerkbare kleurverschilletjes. Wat kan ik hiertegen doen? Ik heb eigenlijk geen idee.

Ook is het beeld nogal grijs. Ik heb al met het contrast van de verschillende kleuren lopen spelen, maar zoals op een CRT is het nog lang niet (en ook mijn oude 15" TFT deed het beter). Ik heb het scherm overigens digitaal aangesloten met bijgeleverde kabel.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Brent
En omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/sc4korrels.JPG
De JPG-compressie heeft het geheel een beetje gesmudged, maar het korrilge komt wel over denk ik.

Ik heb ook geprobeerd om het scherm analoog aan te sluiten, maar dat maakt niets uit.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:37
Maak er dan ook een PNGtje van, dan heb je geen last meer van JPEG artifacts en kleuren die niet correct worden weergegeven...

• Brent
ik heb een beetje met de kleuren gespeeld om het wat duidelijker te maken, maar erg veel niet. Het gaat er meer om dat je ziet wat het probleem is.