Toon posts:

Windows XP Home opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een opstartprobleem met XP Home-edition. Gewoon opstarten duurt ongeveer 2 minuten voor het inlogscherm tevoorschijn komt. Als ik dan inlog en explorer start, geeft hij een foutmelding dat iexplore.exe is beschadigd en niet gestart kan worden. Ik heb inmiddels explorer opnieuw geinstalleerd en zelfs XP opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt.
Als ik echter in veilige modus met netwerkondersteuning opstart, werkt alles wel goed. Ik heb via msconfig alles opstartprogramma's uitgezet, maar het probleem blijft hetzelfde bij normaal opstarten (duurt lang, explorer werkt niet).
Ik heb inmiddels een virusscanner laten draaien, maar er is niets gevonden.
Kent iemand dit probleem en hoe kan het worden opgelost, zonder verlies van mijn data.

BVD B.A.

Verwijderd

Met de cd opstarten en een automatische repair laten doen. Lijkt mij de makkelijkste en de snelste manier.

Voor de rest, kan je in safe mode eens kijken of er speciale meldingen voorkomen in de eventviewer?

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 13:55
Hoe heb je windows opnieuw geinstalleerd? Eroverheen of met een forrmat, als je neit heb geformatteerd dan is dat een aanrader. En kijk idd ff in event viewer of er neit een programma een fout geeft. Als je windows opnieuw installeerd geeft ie die fout dan ook als je opstart zonder dat je extra programmas heb geinstalleerd? Misschien komt het door een "fout" programma

Verwijderd

www.ad-aware.com zut als spy ware weghalen
http://housecall.trendmicro.com
online virus scanner

verwijderen van kazaa media desktop

via software in je config scherm alle vage onbekende dingen verwijderen. zoals toolbars enzo

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 15:57 ]