TV-out wat kan mijn TV aan ook qua geluid?

Pagina: 1
Acties:

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 11:33
Ik wil graag mijn computer aansluiten op mijn tv en op mijn radio.

Op mijn videokaart heb ik alleen een s-video uitgang.

Mijn tv is een Grundig 5540/1 TOP (http://www.grundig.nl/pdf/manuals/dav_tvr_5540_1_top.pdf).
Die heeft zover ik het kan zien alleen een av-euro (scart) aansluiting en een video + audio aansluiting.

Nu heb ik mijn stereo aangesloten op de tv via de koptelefoonaansluiting, omdat mijn stereo een veel beter geluid geeft. Mijn stereo heeft echter maar 1 aansluiting en die zit nu dus vol.

Ik heb de search gebruikt de faq doorgelezen en ff op internet rondgekeken en wat ik daaruit heb begrepen is dat ik een scart adapter moet kopen en een s-video kabel. Ik neem aan dat dit klopt en dat mijn tv het signaal dan aankan van mijn computer (ik kan niet echt vinden of mijn tv dit aankan???).

Wat ik mij alleen afvraag of ik als ik zo'n adapter gebruik mijn geluid van de computer ook op mijn stereo af kan spelen. Dit loopt dan dus via die adapter en via de tv. Als het kan raak ik dan ook kwaliteit kwijt of is het geluid mono??

Ik weet niet of dit het juiste forum is maar anders verplaatsen jullie hem maar.

Verwijderd

Beetje erg basic dit, een beetje rondneuzen bij de electroboer en je had het al voor elkaar kunnen hebben.

Koop een scartblokje met een svideo ingang

videokaart --> svideo kabel --> scartblokje op tv

Koop ook een jack naar tulp kabel. plug de jack (3.5mm) in je geluidskaart en de twee tulpjes in je stereo. Of als je daar geen tulpingang op hebt moet je een jack naar jack plug hebben, maar dat is minder.

Succes.

• Spivvi
Ja hier was ik dus al achter maar ik wil mijn geluid laten lopen via de tv en vraag me af of dat scheelt in kwaliteit?

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
dus je geluid loopt

pc--(s-video)-->Scartblok-->TV--(headphonedraadje)-->Stereo?

dan is de kwaliteit denk ik de kwaliteit van de zwakste factor... (ik zou zeggen: tv, of linkt de tv met headphone alleen het geluidssignaal door? Dat weet ik dus niet :P )

maar waarom zo, als ik zo vrij mag zijn?

[ Voor 67% gewijzigd door paulman op 30-01-2004 21:43 ]

• Spivvi
yup, maar ik vraag me dus af hoe de verbinding scart-headphone dus is binnen de tv als dat tenminste de zwakste factor is.

[ Voor 96% gewijzigd door Spivvi op 30-01-2004 21:42 ]

• paulman
net zoeven mijn vader geraadpleegd, en als het goed is wordt het signaal dat binnenkomt in de scart, direct doorgelinkt naar de headphone

OH WACHT

het signaal wordt wel degelijk beinvloedt......!
het gaat via de audio-versterker van de televisie (de headphone-aansluitng hangt daar bij goedkope (lees: mijn) tv, daar ook aan, middels een weerstand.

Het ligt hierbij aan de kwalitiet van de audioversteker, of dit signaal ten opzichte van het signaal afkomstig van de pc minder wordt

[ Voor 62% gewijzigd door paulman op 30-01-2004 21:49 ]

• Spivvi
Ik denk wel dat het idd via de audioversterker van mijn tv loopt maar de tv geeft zelf geen verslechtered signaal (wordt zelfs beter :)), dus kan ik dan aannemen dat die uitgang op mijn tv goed is?

[ Voor 75% gewijzigd door Spivvi op 30-01-2004 21:51 ]

Verwijderd

Ik kan in de gebruiksaanwijzing niets over s-vhs vinden. Volgens mij heeft een scart-plug met verloop naar s-vhs alleen zin als de scart-aansluiting van de tv daarvoor geschikt is.

• Spivvi
Ja dat vroeg ik mij dus ook nog af, maar daar staat nix over in, dus is mijn tv dan helemaal niet geschikt om aangesloten te worden op mijn tv-out aansluiting van mijn computer?

Verwijderd

Sommige kaarten van Nvidia hebben een adapter kabel van s-vhs naar F-BAS oftewel ongemoduleert video signaal naar een tulp stekker. Dit kabeltje zet het signaal niet om, maar de video-kaart geeft dit signaal zelf af als dit kabeltje gebruikt wordt. De s-vhs uitgang van de video-kaart heeft dan meer als vier aansluitpennen. Dit signaal kan naar elke scart aansluiting.

• paulman
scart is gewoon een signaal in een bepaalde opstelling dacht ik...... er zit geen hele adapter oid in zo'n scart doosje....

lijkt mij gewoon kunnen iig, gewoon je tv op AV zetten en gaan met die banaan (sorry voor kwetsend taalgebruik jegens bananen)

[ Voor 25% gewijzigd door paulman op 30-01-2004 22:16 ]

Verwijderd

Een scart plug heeft zoveel pennen omdat er vele soorten signaal door kunnen; RGB, F-BAS,
S-VHS, stereo geluid. Maar de aansluiting op de TV is niet altijd geschikt voor al deze normen. Bij eenvoudige TV's zijn alleen F-BAS en geluid uitgevoerd.

• Spivvi
Mijn s-vhs uitgang in de videokaart heeft gewoon 4 aansluitpuntjes en ik heb ook niet zo'n kabeltje en ondersteund dit dus denk ik niet.

Kan ik dus nu niet een kabel kopen tussen mijn tv-kaart en mijn scart aansluiting?

Verwijderd

Helaas niet.
Pagina: 1