Toon posts:

[Batch] Auto delete

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een batch scriptje maken dat automatisch mijn temp dirs leeggooid.... doe ik het zo goed of kan ik het beter anders doen??

@echo off
@c:
@cd\
@cd windows
@echo j|if exist c:\windows\temp\*.* deltree /y c:\windows\temp\*.* > nul
@cd\
@cd Documents and Settings\Ricardo\Local Settings
@echo j|if exist C:\Documents and Settings\Ricardo\Local Settings\Temp\*.* deltree /y C:\Documents and Settings\Ricardo\Local Settings\Temp\*.* > nul
@echo j|if exist C:\Documents and Settings\Ricardo\Local Settings\Temporary Internet Files\*.* deltree /y C:\Documents and Settings\Ricardo\Local Settings\Temporary Internet Files\*.* > nul

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 21:09 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Natuurlijk leuk om het te leren maar je doet het wat overdreven moeilijk. Dus wat tips:
  • Als je al @echo off doet, zin alle volgende regels al zonder echo en kan je dus die @ weglaten, alleen de eerste laat je staan om ook geen echo off te zien.
  • De if exist zijn eigenlijk overbodig: als de dit leeg is, kan een delete geen kwaad.
  • Van dir wisselen is niet nodig zolang je absolute paden aanroept. (En iets anders zou onveilig zijn omdat je dan per ongeluk de verkeerde dir zou kunnen verwijderen, dus laat dat zo).
  • Let op de spaties, gebruk daar de 8.3 benaming (te vinden met dir /x) of gebruik aanhalingstekens. Dus "C:\Documents and Settings\Ricardo\Local Settings\Temp\*.*"
In de SA FAQ: overig staan wat handige sites om te lezen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 30 januari 2004 @ 21:27:
Natuurlijk leuk om het te leren maar je doet het wat overdreven moeilijk. Dus wat tips:
  • Als je al @echo off doet, zin alle volgende regels al zonder echo en kan je dus die @ weglaten, alleen de eerste laat je staan om ook geen echo off te zien.
  • De if exist zijn eigenlijk overbodig: als de dit leeg is, kan een delete geen kwaad.
  • Van dir wisselen is niet nodig zolang je absolute paden aanroept. (En iets anders zou onveilig zijn omdat je dan per ongeluk de verkeerde dir zou kunnen verwijderen, dus laat dat zo).
  • Let op de spaties, gebruk daar de 8.3 benaming (te vinden met dir /x) of gebruik aanhalingstekens. Dus "C:\Documents and Settings\Ricardo\Local Settings\Temp\*.*"
In de SA FAQ: overig staan wat handige sites om te lezen :)
thnx ga het ff aanpassen...

het vervelende is dat sommige files zichzelf niet 'willen' deleten :S