Toon posts:

switch van voeding op laptop TFT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop waar de voeding van het TFT schermpje het heeft begeven.
Nu wil ik een voeding van andere oudere laptop die ik nog had staan aansluiten op deze laptop. als ik de voeding van die oudere laptop aansluit op de nieuwe doet hij het als ik de stoomtoevoer door de oude laat gaan. Nu wil ik de voeding gewoon via nieuwe laptop aanstuuren.
Ik heb wat draaitjes maar weet niet waar ze voor staan?

blouw-groen-geel-oranja-rood-bruin
hieraal wil ik de andere stroomtoevoer naar voeding dus op aansluiten

Zou je hier uit kunnen opmaken wat de plus en min pool is?

Verwijderd

???beetje onduidelijk??

wat ik eruit kan lezen is dat je geen licht meer hebt op je laptop,maar dat je wel donker beeld op het scherm hebt.klopt dat?

je kan in principe elke "voeding"(waarschijnlijk bedoel je de ccfl invertor) ervoor gebruiken mits je de aansluitingen weet/uitzoekt.de plus en min weet je snel genoeg.degene waar een zekering aan vast zit is de plus en de min valt ook wel meteen op.de andere zijn meestal enable en of contrast/helderheid pins.maar sluit je deze niet aan dan geen beeld.ikzelf heb al 3 laptops zo moeten "modden".
die overgebleven aansluitingen kan je testen met een weerstand van 10k die aan de plus(of min,beide proberen) en aan 1 van de aansluitingen houdt totdat je licht hebt.kan ook zijn dat je meerdere pins aan elkaar moet knopen om licht te krijgen.

er bestaat natuurlijk wel de kans dat die invertor kapot gaat als je toevallig de verkeerde aansluitingen te pakken hebt :+

Verwijderd

Topicstarter
a hier is mijn post gebelven :P

Afbeeldingslocatie: http://212.187.15.153/site/tweak/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://212.187.15.153/site/tweak/2.jpg

Dit is de voeding naar mij TFT schermpje. Ik heb alleen geen idee welke ik waar moet aansluiten.

Het is een voeding van een andere laptop. en deze wil ik aansluiten op jawel een ander maar ik weet niet wat waar moet?

Hoe zou ik hieraan kunnen zien wat + en - is?

Verwijderd

oranje en rood is volgens mij de plus.als je die printbaan volgt dan kom je F1 tegen.dat is een zekering.

bij C1 zie je aan de minkant dat hij op groen en geel zit.dat is volgens mij de min.

die andere twee moet je uitproberen want dat zie ik niet.

ps.. ben nog wel voorzichtig met die oude invertor.ik heb ook al meegemaakt dat ik die oude,ondanks dat die kapot was,er toch weer bij heb moeten zetten omdat hij iets met de freq deed voor het scherm.maar zoals ik hier zie denk ik niet dat het nodig is maar je weet maar nooit.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 10:25
Heb je geen Voltagemeter. Dan zou je alles kunnen meter van wat er op welke lijn wordt aan geboden.

Deze waardes vergelijk je dan met de aansluiting van de "nieuwe" inverter

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Die foto"s zijn van de nieuwe invertor, wat er uitkomt bij die ander is net zo"n probleem daar kom ik wel achter!! Ik wil alleen weten wat hier(zie foto) dus in moet!

ik denk dat het: blauw activator-- groen en geel zijn + 12 of 5V -- oranje en rood zijn de - (aarde)-- bruin zal dan ook iets van een activator moetten zijn..

Kan iemand mij bevestigen? wil hem niet mollen, wil een groot vermoedden hebben of het zeker weten :P

• Steefph
Je kan toch meten wat erin gaat mbv je oude laptop :?

Dit vergelijk je dan met je te gebruiken laptop.

En iets denken van zo zal het wel moeten kan meestal erg verkeerd lopen.

Blauw kan bijvoorbeeld ook een gnd zijn kijk maar naar huis ihnstallatie techniek 230V op de Bruin en Nul op de blauwe (ben liever geen vonken boer maar dit is wel standaard :p)

Als je het niet 99.5% zeker weet (100% weet je nooit iets zeker :p) dan kun je er beter vanaf blijven.

En dan blijft er altijd nog het al oude gezegde

Meten is weten over

[ Voor 77% gewijzigd door Steefph op 01-02-2004 15:30 ]

Verwijderd

absoluut niet uitgaan van de kleuren.in de sterkstroom zijn alle kleuren gelijk omdat het conform een NEN norm is.dat is bij electronica niet het geval.

als je kan meten op je laptop dan zou ik eerst die voedings spanning uitzoeken.als je oude convertor geen sluiting heeft dan zou je de spanning kunnen meten op de zekering die daar inzit.weet je meer als genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een probleem, die oude laptop doet het niet meer, hij heeft het een tijd gelden nog wel gedaan en toen kon ik ook de inventor van die oude aansluiten op de nieuwe. Maar hij geeft nu geen stroom naar de inventor. :r
helaas

• Steefph
En je weet wel zeker dat die inverter nog in orde is?

Kun je trouwens niet op die inverter iets van een serie nummer zien (of iets wat erop lijkt?).

[ Voor 49% gewijzigd door Steefph op 02-02-2004 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is te vinden maar daar vind ik geen relevant resultaat. geen pinout of iets dergelijkt.

Helaas!!

Misschien is de inventor inmiddels naar de knoppen ja!

kent iemand een winkel waar ik die dingen kan bestellen?
zijn niet heel duur neem ik aan, en dan heb ik de pinout er ook bij.

Verwijderd

Topicstarter
schop!!

Iemand

• Steefph
fabrikant van de laptop contacten.

Het is trouwens wel handig om de extra info erbij te zetten inverband met anderen die misschien hetzelfde probleem hebben.

Dus even de serials en dergelijke vermelden

[ Voor 73% gewijzigd door Steefph op 04-02-2004 10:12 ]

Pagina: 1