Gisteren eindelijk m'n GBA Fronlit Mod pakket binnen gehad van Lik-Sang. Ik heb er 15 dagen op moeten wachten, maar achteraf gezien, was het dit zeker wel waard!
Veel van jullie zullen het destijds misschien al wel gelezen hebben dat (toen nog Portable-Monopoly geheten) TritonLabs een stukje hardware ontwikkeld heeft om in je GBA in te bouwen zodat je toch licht hebt. Zodoende hoef je dus niet voor veel €€€ een nieuw GBA SP1 te gaan kopen. Nou, ik ben dus zo iemand die dus maar eens zo'n ding besteld heeft, en na een paar uurtjes knutselen is het me gelukt om hem in te bouwen
Genoeg geouwehoerd, we zullen maar eens wat pics plaatsen
Pics met toestemming van WhiteDust...
Alle spulletjes zitten netjes verpakt in plastic, hier zie je wat je allemaal krijgt:
De GBA zelf niet natuurlijk
, wel die mooie beschermhoes 
Zelfs de schroevendraaier zit inbegrepen.

Zo is het dus niet te doen hè Nintendo. Ik bedoel, zonder mobiele zon boven je GBA? Daar moest dus iets aan worden gedaan

Eerst netjes alle schroefjes losmaken met de bijgeleverde Tri-Wing schroevendraaier.

Dan is het achterkantje los, en kan je alle knopjes er gemakkelijk afhalen.

Vervolgens schroeven we het moederbordje los...

en kunnen we het schermpje los gaan peuteren met de bijgeleverde "zwarte pinpas"
Dit kost nog aanzienlijk veel moeite, het schermpje zit met een of andere dubbelzijdige tape stevig vastgeplakt

Nu kunnen we ook het voorkantje losmaken. Ook deze zit met dezelfde tape vastgemaakt.

Nu kunnen we de ruimte voor de Afterburner gaan vrijmaken

Een stukje plastic hier, een stukje plastic daar...

En dan haal je dit ongeveer in totaal weg

Dan moeten de bewaarde plak strips terug geplakt worden.
Let op dat je niet net als ik met je kamerjas erbovenop gaat zitten, dan plakt het namelijk niet fatsoenlijk meer

Vervolgens kan je de rode en de zwarte draad vast solderen aan de Afterburner.

Vervolgens het weerstandje op maat maken en vast solderen aan het S2 punt. Let op, dit is tricky, want het mag dus niet aan de buren vast gaan zitten

Dan de zwarte draad aan de GRND vast solderen, en de rode draad aan het andere eind van het weerstandje. Ik heb zoals je ziet dus geen gebruik gemaakt van de bijgeleverde pot-meter. Ik kom nooit buiten, zie nooit zonlicht, dus heb mijn lampje altijd nodig

Als je dat allemaal zonder fouten overleefd hebt, dan ben je zo goed als klaar en kan het geheel weer in elkaar geschroefd worden
Ik heb zoals je ziet de draadjes wel wat korter gemaakt: circa 50%

Als je de rest van de onderdelen hebt teruggeplaatst, en alles netjes hebt dichtgemaakt, ziet je GBA er weer als vanouds uit, met wat extra interne onderdelen dan

+/- 2,5u later:
Woei, dat ziet er goed uit.
En dat voor maar €31,90 inclusief verzending en alles 

* FitNiX Beeld én geluid zeggen meer dan plaatjes alleen: EEN FILMPJUH
Veel van jullie zullen het destijds misschien al wel gelezen hebben dat (toen nog Portable-Monopoly geheten) TritonLabs een stukje hardware ontwikkeld heeft om in je GBA in te bouwen zodat je toch licht hebt. Zodoende hoef je dus niet voor veel €€€ een nieuw GBA SP1 te gaan kopen. Nou, ik ben dus zo iemand die dus maar eens zo'n ding besteld heeft, en na een paar uurtjes knutselen is het me gelukt om hem in te bouwen
Genoeg geouwehoerd, we zullen maar eens wat pics plaatsen
Pics met toestemming van WhiteDust...
Alle spulletjes zitten netjes verpakt in plastic, hier zie je wat je allemaal krijgt:
De GBA zelf niet natuurlijk
Zelfs de schroevendraaier zit inbegrepen.

Zo is het dus niet te doen hè Nintendo. Ik bedoel, zonder mobiele zon boven je GBA? Daar moest dus iets aan worden gedaan

Eerst netjes alle schroefjes losmaken met de bijgeleverde Tri-Wing schroevendraaier.

Dan is het achterkantje los, en kan je alle knopjes er gemakkelijk afhalen.

Vervolgens schroeven we het moederbordje los...

en kunnen we het schermpje los gaan peuteren met de bijgeleverde "zwarte pinpas"
Dit kost nog aanzienlijk veel moeite, het schermpje zit met een of andere dubbelzijdige tape stevig vastgeplakt

Nu kunnen we ook het voorkantje losmaken. Ook deze zit met dezelfde tape vastgemaakt.

Nu kunnen we de ruimte voor de Afterburner gaan vrijmaken

Een stukje plastic hier, een stukje plastic daar...

En dan haal je dit ongeveer in totaal weg

Dan moeten de bewaarde plak strips terug geplakt worden.
Let op dat je niet net als ik met je kamerjas erbovenop gaat zitten, dan plakt het namelijk niet fatsoenlijk meer

Vervolgens kan je de rode en de zwarte draad vast solderen aan de Afterburner.

Vervolgens het weerstandje op maat maken en vast solderen aan het S2 punt. Let op, dit is tricky, want het mag dus niet aan de buren vast gaan zitten

Dan de zwarte draad aan de GRND vast solderen, en de rode draad aan het andere eind van het weerstandje. Ik heb zoals je ziet dus geen gebruik gemaakt van de bijgeleverde pot-meter. Ik kom nooit buiten, zie nooit zonlicht, dus heb mijn lampje altijd nodig

Als je dat allemaal zonder fouten overleefd hebt, dan ben je zo goed als klaar en kan het geheel weer in elkaar geschroefd worden
Ik heb zoals je ziet de draadjes wel wat korter gemaakt: circa 50%

Als je de rest van de onderdelen hebt teruggeplaatst, en alles netjes hebt dichtgemaakt, ziet je GBA er weer als vanouds uit, met wat extra interne onderdelen dan

+/- 2,5u later:
Woei, dat ziet er goed uit.

* FitNiX Beeld én geluid zeggen meer dan plaatjes alleen: EEN FILMPJUH
[ Voor 17% gewijzigd door FitNiX op 24-06-2004 21:17 ]