2x 3Com... hoe veilig... via Chello+netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36
Heb de search gebruikt, maar niet echt met goed gevolg..

Kep nu Chello.. Internet=perfect.. nu heb ik een tweede netwerkkaart (ook 3Com) ingebouwd. Wordt goed herkend enzo.. maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet gehackt wordt? Als ik namelijk aangeef (voor mijn interne netwerkkaart) dat ik de bestanden en printers wilt delen, dan wordt dit ook aangevinkt voor de "Chello-3Com kaart"....

Kep wel ZoneAlarm, maar dit wil ik wel ff zeker weten...

Jaap

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kan t bij die 3com gewoon afvinken...je kunt ook een w8woord op de gedeelde mappen zetten door er met rechts op te klikken en dan "delen"...

Suc6!

• Janoz
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Welke windows gebruik je?? Win9x maakt geen verschil tussen de verschillende netwerkkaarten. stuff delen aan, dan voor beide netwerkkaarten...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• J.apiooo
Dus wanneer jij voor de ene kaart de 2 vinkjes (bestanden+printer delen) aanzet, dan laat hij die instellingen voor de andere kaart met rust????

Hmm.. dat met die wachtwoorden werkt wel, maar is hier echt een goede oplossing voor.. dit lijkt me een beetje 'scary'

Jaap

• J.apiooo
Kep inderdaad Win98SE... dus wat dat betreft had ik beter WinMe of Win2000 geinstalleerd kunnen hebben... Dus ik moet me hier gewoon bij neerleggen en met die wachtwoorden werken of weet iemand hier toch een oplossing voor???

Jaap

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb Win98 SE...en ik kan gewoon voor elke kaart apart kiezen.

Verwijderd

is nix van waar joh. ik heb win98se en kan per netwerkkart aangven of ze moeten delen of niet. eigenschappen van de netwerkkaart onder netwerkeigenschappen. dan bij tablad bindingen, kun je hem zo weg vinken voor de netwerkkaart voor internet......no problemo, trouwens OOK wachtwoorden, voor het geval je iets fout doet....

tweakers is the best

• J.apiooo
Tenks.. het netwerk werkt.. Kep het vinkje onder TCP-IP eigenschapppen van Chello-kaart bij 'bestanden en printerdelen' uitgezet (bij bindingen...) Zo moet het toch veilig zijn (in samenwerking met ZoneAlarm...)

Nog andere aanbevelingen..?

Jaap

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Jah leuk, passwords gebruiken voor shares onder windows 9x. -> Mag ik jullie IP's dan?

• J.apiooo
OK "scorpions".... Zou jij me dan kunnen vertellen hoe ik de boel het best in kan richten????

Dus en Internet via Chello & Intern netwerk... op een veilige manier???

Jaap

Verwijderd

heb je nog een oude 486? probeer eens freesco. Ook al heb je nog nooit met linux gewerkt, dit moet je aan de praat kunnen krijgen: Zelfs een kind kan de was doen. zoals met alle software, RTFM
De boys op het werk waren er zeer te spreken over voor thuis(en normaal stoeien ze met grote snelle netwerken)
Pagina: 1