[muis] alleen rechtermuisknop werkt

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Ik heb op een beurs een optische, draadloze muis van tevion aangeschaft. Op de verpakking staat:
Optische 5 Tasten Funkmaus.
Volgens de handleiding netjes aangesloten op USB (later ook nog via een USB-ps2-verloopstukje geprobeerd) & de ontvanger/muis op elkaar afgesteld...
Dit gaat goed, in zoverre dat de ontvanger aangeeft een signaal te krjigen... Echter, alleen de rechtermuisknop werkt goed. De muisaanwijzer wil nergens heen, wat ik ook doe met de muis. Ik heb dit op 2 bureaubladen (een wit & een houten), een muismat, een stuk witpapier, een andere muismat etc. geprobeerd, nergens ging het goed.
Zelfs op 2 verschillende pc's, op één van die 2 pc's is nu een niet-draadloze, optische muis aangesloten en die werkt prima, op dezelfde ondergrond... Dus daar zal het niet aan liggen...
Ik heb dus gebeld en gemaild naar digi-land, maar het mobiele nummer is momenteel buiten gebruik & voicemail uitgeschakeld. Email is nu na zo'n anderhalve week nog niet beantwoord.
Aanstaande zondag zou mijn garantie verlopen :(

Andere, relevante(?), informatie die ik me nog ff bedenk:
- Andere batterijen geprobeerd.
- PC1 XP Pro, PC2 XP Home.
- Beiden herkennen nieuw USB-app.
- Software van de bijgeleverde cd-rom is geïnstalleerd, browser mouse 1.0

edit:

Btw, ik heb de search gebruikt veel gevonden over optische dingen, maar niet mijn probleem.
Google zou ik niet weten waari k naar moet zoeken :?

edit:

Probleem wat duideljiker geformuleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door blizt op 30-01-2004 20:11 ]

United we stand, and divided we fall

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Ben er achter (door iemand anders van een ander forum, met waarschijnlijk dezelfde muis) dat 't hier *waarschijnljik* om een Medion MD 6419 gaat.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
* blizt neemt een aanloop, rent, haalt z'n voet naar achter & schoooopt.... z'n topic omhoog ;)

Verwijderd

Het connect knopje al geporbeerd?
Andere frequentie geprobeerd?

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Andere frequentie inderdaad geprobeerd op pc1, niet op pc2 geloof ik... Zal ik vanavond/zometeen eens done.
Connect knopje?

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Andere freq. werkt (nog al logisch, want hij ontvangt wel) dus niet & wat is connect-knop? :)

edit:

Volgens m'n vader is 't echt een probleem tussen 't station & de pc, is de muis prima...

[ Voor 68% gewijzigd door blizt op 01-02-2004 17:05 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Afbeeldingslocatie: http://i20.ebayimg.com/02/i/01/43/02/c4_1.JPG

Deze? Knopje onder het laadstation indrukken, ledje gaat knipperen, knopje onder de muis indrukken, ledje stopt weer met knipperen, muis werkt.

Doorgaans ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Die idd rataplan, en die stappen zijn ook gelukt. Hij wordt ook wel ontvangen want de rechtermuisknop werkt :P Je kan alleen de muisaanwijzer niet bewegen :(

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde,maar ik vindt het een beetje raar. Als je met je muis beweegt, gaat dan het gele ledje op de ontvanger knipperen?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

blizt schreef op 01 februari 2004 @ 17:41:
Die idd rataplan, en die stappen zijn ook gelukt. Hij wordt ook wel ontvangen want de rechtermuisknop werkt :P Je kan alleen de muisaanwijzer niet bewegen :(
Hmm... heb er zelf ook een, en [nutteloos]nergens last van![/nutteloos]

Als de batterijtjes leeg zijn wil 'ie wel eens tegenspartelen, maar als je'm vlak naast het laadstation houdt moet je 'm nog kunnen gebruiken... Het scrollwiel wordt trouwens rood verlicht als 'ie opgeladen moet worden. Over opladen: er zitten oplaadbare batterijen in? Zo nee, vooral niet in de cradle plaatsen :P Vooral wél proberen om er even 'gewone' (volle, jah) batterijen in te doen om te kijken of je rechargables wel goed zijn.

Groene ledje hoort te knipperen als de muis beweegt. Is dat wel het geval? > driver issue?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Maverick
  • Laatst online: 20:51
blizt schreef op 30 januari 2004 @ 20:04:
Aanstaande zondag zou mijn garantie verlopen :(
Dit slaat nergens op, is fijn dat ze dat zeggen, maar 2 weken is geen acceptabele garantie periode. Van zo'n apparaat mag je er vanuit gaan dat ie het +1 jaar doet, dus ze kunnen zeggen wat ze willen, je hebt gewoon recht op een werkend exemplaar.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Bovendien, ze waren niet bereikbaar & dus geldt 't niet... Ik kon er geen aanspraak op maken zeg maar... :D
@Rataplan: volgens mij knippert ie wel, zal morgen 'ns kijken.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Nog ff voor de geïntresseerden, ik had dus ene brief gestuurd naar digi-land... Wordt vandaag gebeld door ze dat er problemen waren bij de support maar ik mag ruilen bij hun in Zevenhuizen of op de volgende PC Discount, dus *ergens* in maart ff naar R'dam.

[ Voor 3% gewijzigd door blizt op 14-03-2004 16:49 ]

Pagina: 1