Aerogate 2 Op hol?

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Vanmiddag bovenstaande aangeschaft, leek het allemaal aardig te doen, totdat het spoken in mijn pc begon.

Ineens kwam de pc bij het booten niet verder als het "full screen logo display" van de msi bios. Aan de d-leds zag ik dat het een fdc-error was, maar dat leek me nogal sterk aangezien ik nix aan mijn floppydrive controller had veranderd.

Maargoed, ik alles qua sensoren afgekoppeld en alles in oude staat terug gebracht, en weer aangrzet. Nog steeds zelfde probleem, boot naar logo scherm, en dan hangt ie finaal. Ik snapte er niets van, alle sensoren en zo maar weer terug aan gesloten om elders het probleem te gaan zoeken. Wilde de pc weer aanzetten, maar dat ging niet, knop deed helemaal NIX.

Dus ik de voeding 10 minuten uit gehad en opnieuw geprobeerd, hielp nix.
Andere voeding erin gezet, en ineens weer no problemo.
Dus ik blij, gelukkig geen kapot mobo....

Voor ik op weg ging naar de winkel om een nieuwe voeding voor mijn pc te halen (die andere voeding was geleend) toch nog even mijn eigen voeding geprobeerd (had inmiddels 45 min uit gestaan) en toen ineens geen centje pijn meer, ondertussen had ik inmiddels de cmos ook ge-cleared mbv de jumper. Hij bleef dus ook niet meer hangen bij het logo screen.... en het werd nog gekker.

Na een uur normaal gebruik begint die aeromaster ineens te gillen, vga fanspeed was 0, ja natuurlijk, er zit niks op die poort aangesloten, in het display stond zelfs letterlijk OFF bij vga, wat doet ie dan raar? Na een reboot ging dit probleem weg.

Vervolgens dacht ik "nou vind ik die disco mooi genoeg, van mij mag die dial op een kleur blijven staan" en druk op de knop COLOUR. Maar nee, daar reageert ie dus niet meer op (Deed ie eerst wel hoor).

Ik kan niet rebooten de komende tijd ivm serverbelasting, weet iemand wat dit voor ongein allemaal is?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zit er nog garantie op dat moederbord? Probeer eens een andere cpu....

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Prutz0r schreef op 30 januari 2004 @ 20:00:
Zit er nog garantie op dat moederbord? Probeer eens een andere cpu....
Huh.... hoezo dat dan? aangezien die aeromaster niet aangestuurd word door de cpu en ook de hele tijd vaag doet, lijkt het mij eigenlijk dat het probleem in de Aeromaster zelf zit...?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Gelijk omruilen dat ding!
Er is een behoorlijke partij die gewoon niet goed werkt.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
bedankt voor de tip, nou maar hopen dat ik nu wel een goeie krijg!

Verwijderd

En werkt die aerogate 2 dan wel goed met die nieuwe voeding?

Want je zegt dat je je oude er weer instak, en toen begon ie te flippen. Maar met die andere voeding werkt alles perfect?

*koenpje heeft ook een Aerogate 2, en is daar zeer blij mee :)

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
ik heb die andere voeding niet zover getest om eerlijk te zijn, hij zat namelijk vastgesoldeerd aan de kast (dell zuigt soms echt) dus kon ik hem niet inbouwen, ik heb hem alleen gebruikt om het mobo van power te voorzien om te kijken of ie nog leefde....

Pagina: 1