dual monitor probleem...

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik ben 'n niet zo heel erg tweaker maar ik hoop dat jullie me toch kunnen/willen helpen met het volgende...
ik heb 2 * 17" merkloos draaien op een PII 400, 256 Mb, prim card is Viper 550 met 3DFX Voodoo2 kaart, secundair is een S3 trio 64 V2-DX *pffff* en 't geheel draait vlekkeloos onder '98 SE behalve 't volgende, mon. 1 draait op 1024*768, 32 bits de secundaire 800*600 bij 16 bits, wil ik die op 1024*768 laten draaien dan lukt dit slechts op 256 kleuren...waarom?
is die kaart te slecht?, mis ik drivers?, moet ik perse het merk monitor instellen? (standaard 1024*768@75Hz should do it?)
ik begrijp 't niet helemaal...ow *hehehe* kan ik aan die s3 nog eens een Voodoo1 kaart hangen? of loopt alles dan hopeloos vast.... (2 video kaarten, 2 voodoo kaarten&windows, da's vragen om ellende....)

ik dank U allen nu al!
Chiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Als je op 800x600 op 16b kunt draaien en op 1024x768 op 8b (256 kleur), is duidelijk wat er aan de hand is- je hebt maar 1MB videogeheugen :o

Hoeveel videogeheugen je nodig hebt kun je berekenen met de volgende formule:

(pixels x)x(pixels y)x(aantal bits kleurdiepte)/8=aantal benodigde Bytes. Deel dat door 1024 en je hebt de benodigde KB, deel het nog eens door 1024 en je weet hoeveel MB je nodig hebt.

Twee Voodoos in een systeem kan alleen met identieke Voodoo2 kaarten (in zogeheten SLI modus). Sowieso zullen die op je primaire kaart aangesloten moeten worden. Als je op beide kaarten een Voodoo aansluit zal alleen degene die aan je primaire kaart (in Windows- hoeft niet hetzelfde te zijn als in BIOS) aangesloten is werken.

Samengevat: voor wat je wilt ga je een andere tweede kaart nodig hebben ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat ik nou gedacht hebben dat mijn S3 Trio 64V2-DX/GX een 4 Mb kaartje was....*jank*
okay welke kaartjes komen hiervoor dan in aanmerking??

thnx anyway