[PHP] - Onbekende fout

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 17:34
Hallo,
Ik ben voor mijn website bezig met een inlogsysteem. Een van de functies die ik daarin wil plaatsen is dat je in kan stellen in welke taal je de pagina's weergeeft. Ik doe dit dmv. een kolom in een tabel 'language' waarvan de waarde 'english' of 'dutch' is. Het inlogscript kijkt welke waarde language in de tabel heeft om vervolgens het bijbehorende bestand te includen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
  $q = mysql_query("SELECT * FROM tabel") or die (mysql_error());
  while ($show = mysql_fetch_object($q));
  { 
    include("lang/".$show->language.".php3");
  }
?>

Dit is alleen het gedeelte waar het om gaat, het script zelf bevat verder de rest van het inlogsysteem inclusief de databaseinformatie.

Het probleem is dat de code '$show->language' op een of andere manier '0' teruggeeft, in plaats van de echte waarde van language ('english' of 'dutch' dus). Ik heb al aan verschillende personen gevraagd waar het aan kan liggen, maar tot nog toe heb ik geen oplossing gevonden.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Groeten,
Jannis Nikoy.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:37

Tux

Probeer eens mysql_fetch_array($q) te doen en vervolgens print_r ($show); kijk dan wat er precies uit komt.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
while ($show = mysql_fetch_object($q)); uhm ff wat duidelijker de ; moet daar dus weg :P

[ Voor 35% gewijzigd door PrisonerOfPain op 30-01-2004 19:28 ]

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 17:34
Bedankt!

Ik snap echt niet dat ik daar niet eerder op gekomen ben... In totaal met zo'n 7 anderen zijn we een flinke tijd bezig geweest om er achter te komen wat er fout zat, en nu blijkt dat de oplossing doodsimpel is.. 1 ; weghalen. In ieder geval bedankt, nu werkt de boel teminste!

Groeten,
Jannis Nikoy.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit had je natuurlijk ook wel even zelf uit kunnen zoeken door op elk moment bepaalde relevante waarden af te drukken op het scherm oid. Debuggen noemen ze dat :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.