Toon posts:

Storend geluid met Creative ES1370 soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik wat afspeel, maakt niet uit met welk programma, is het net of de mp3tjes corrupt zijn. Terwijl ik voor 100% zeker weet dat ze goed zijn. Ik heb de drivers verniewd, zelfs een andere geluidskart geprobeerd, maar niks mocht baten...iemand een idee??????

Verwijderd

Had ik laatst ook, bleek aan mijn VIA chipset te liggen. Zoek eens op dit forum naar Via chipset en latency patch. En google dan even om die patch te halen.

Bij mij washet zo dat wanneer de HDD iets deed, ik gekraak hoorde in het geluid. Deed de HDD niets, was er niets aan de hand.

Als je geen VIA chipset hebt, ligt het ergens anders aan, maar ik weet niet waaraan omdat je startpost te summier is en verder relevante informatie ontbeert.

Post eens wat meer info en doe dat in het vervolg ook.

Verwijderd

Topicstarter
even wat meer specs.... het gaat om een creative 64/128 soundcard. En het mainboard van abit met een VIA VT8363 chipset en een AMD 1200Mhz. ik heb inmiddels the latency patch geinstalleerd (na veel zoeken). Maar in eerste instantie werd het alleen maar erger met de distortion. Ik heb nu de patch eraf geknikkerd, maar zoals verwacht is het probleem nog steeds aanwezig. Ligt nou puur aan die VIA chipset icm deze creative soundcard?? Als ik een andere soundcard zou installeren (ander merk cq andere chipset) is het probleem dan ook verholpen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Gebruik je Windows XP? Ik had vroeger zo'n Soundblastertje in m'n pc i.c.m. winxp. Nooit zuiver geluid uit gekregen (ook VIA chipset). Vreemde was echter dat die het in windows 2000 wel gewoon goed deed...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, is onder XP. ik had er tot voor kort ook geen problemen mee. kwam zo ineens opzetten. ik heb nu zo'n beetje alles al gedownload en geprbeerd, maar niks helpt tot nu toe. Alhoewel het nu wel een heel stuk minder is geworden. Heb jij er toen een andere soundcard ingezet?