Toon posts:

Karamba op Mandrake 92

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil graag gebruik maken van het uiterst handige tooltje Karamba. Hiermee wilde ik de OSX bar nabouwen. Idee is simpel= even installeren.
Mooi niet. Vele foutmeldingen, allemaal met te installeren componenten van Mandrake te maken. Deze heb ik uit de weg geruimd. Er rest mij één probleem:

- - - - - - - - - - -
configure:22295: error: Qt (>= Qt 3.0) (headers and libraries) not found. Please check your installation!
For more details about this problem, look at the end of config.log.
- - - - - - - - - - -

Deze komt als ./configure doe in de map superkaramba-0.33. Ik geb superkaramba versie 0.33 als tarball gedownload.

Iemand ervaring met dit tooltje?

Ik kan de configlog wel gaan publiceren, maar deze is erg lang. Plus dat ik niets bijzonders kan vinden onder de foutmelding.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 18:20 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Geen ervaring met karamba compileren, maar dit type foutmelding kun je bijna altijd met
code:
1
./configure --with-qt=/path/naar/qt --andereopties

of iets dergelijks fixen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
heeft geen uitwerking, sorry.

wat ik graag wil weten is wat de inhoud is van de foutmelding, want van deze snap ik geen moer. de config file heb ik ook doorgespit, maar ik krijg er niets herkenbaars uit. als iemand dat wil kan ik die mailen. hier plaatsen resulteerd in een slotje en mijn server ligt tijdelijk plat.

Verwijderd

Je moet de 'devel' pakketten installeren. In het MCC, bij software installeren, voer je in het zoekveld 'qt' in en dan zie je vanzelf welke het is.

Van Superkaramba (zo heet het al een tijdje) zijn trouwens gewoon RPM's te vinden. Zelf bakken is niet nodig.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:32:
wat ik graag wil weten is wat de inhoud is van de foutmelding,
De uitleg is vrij simpel hoor ;)
Hij kan de library QT3 niet vinden, hij zoekt een versie die een versienummer heeft boven de 3.0, of gelijk daaraan..
Nu hoor ik je roepen:
'Maar ik heb QT geinstalleerd, en het versie nummer klopt ook! Je liegt!'
Dat klopt, maar QT staat in 2 gedeeltes op je cdrom, mandrake (En vele andere distro's) splitsen deze op in 2 gedeeltes: Een runtime gedeelte (die jij hebt geinstalleerd) en een development gedeelte. Deze laatste heb je alleen nodig als je programma's zelf wilt compileren die QT nodig hebben.

Dus jij hebt deze rpm nodig, daarna zal karamba prima installeren.
Maar je kunt ook even hier kijken of karamba niet al in een RPM verkrijgbaar is voor Mandrake, dat is een stuk netter weer te deinstalleren ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.