Toon posts:

Problemen met Geforce Fx 5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een net nieuw systeem aangeschaft met oa een Geforce FX 5200. Ik neem aan dat dit een Geforce 4 is, klopt dit? Ook werkt deze helemaal niet bij spellen! Ik kan altijd alleen maar de mode "software-renderer" etc kiezen, shit dus! Ik heb al verschillende keren de drivers van Nvidia.com gedownload maar het werkt gewoon niet. Windows herkent de kaart, alleen geen spel werkt ermee. En dat is zonde want het RAM is 128MB...
Wie kan mij helpen?!

Rob

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

DirectX 9 geïnstalleerd van Microsoft?

Windows update, staat onder Recommended updates.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik heb Direct X 9.0 samen met de demo van het spel farcry geïnstalleerd...

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 16:22
Hmm ik denk dat het aan de rest van je systeem ligt vertel er is wat meer over.
Verder is er nix mis met de GF FX 5200 kijk maar hier is een volledig rapport erover. Als het niet aan de rest van je systeem ligt dan is het mayb toch wel je drivers. Heb je ze ook al is volledig ge-uninstalled? ATI heet een volledig uninstall programmaatje, Nvidia heeft dat vast ook. Probeer de drivers is volledig te uninstallen en dan weer te installeren, misschien dat dit helpt

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu wel een update van Windows Update aan het installeren...maar hij stond niet onder essentiële updates...misschien is dat het....

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nog steeds niet...
weet iemand hoe ik mijn geforce pratende kan krijgen...?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ook dat werkt niet...
weet iemand hoe ik mijn geforce pratende kan krijgen?

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

offtopic:
dit is wel een beetje posten om je topic bovenaan te krijgen ^^^

Maar heb je al geprobeerd de drivers van de fabrikant zelf te gebruiken ipv de NVidia? Ik had eerst zelfde soort probleem, althans mijn GF4 werkte niet goed (hij deed het wel, maar niet optimaal), nu wel met Asus drivers.

offtopic:
GeForce FX 5200 is geen GeForce 4 :)

[ Voor 8% gewijzigd door the_RJ op 30-01-2004 19:01 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
ow...maar ik heb een DELL computer...en ik heb volgens mij geen Asus moederbord. Mijn verdere specs zijn P4 3.0 GHZ, 512 MB RAM, geforce 5200...
hmm als dit geen geforce 4 is...kan ik dan concluderen dat ik afgezet ben en maar beter geen pc games kan spelen?:P

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46

Nick Name

SinFest!

Een oplossing heb ik niet, maar ik kan je vertellen dat FarCry wel degelijk werkt met een FX5200.

Overigens is de FX5200 zeker geen snelheidsmonster voor spelletjes ;) (welk merk heb je eigenlijk?)

[ Voor 35% gewijzigd door Nick Name op 30-01-2004 19:03 ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 16:28
De geforce 5200 valt onder de fx generatie, de geforce 4 is de voorloper hiervan, officieel is de fx5200 de opvolger van de gf4 ti4200 (dacht ik??).

Dus afgezet ben je niet en dat je geen pcgames ermee zou kunnen gaan spelen is ook een vreemde conclusie van je...

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Je moet ook effe jouw systeem spec opgeven.

Misschieni is AGP driver niet goed geinstalleerd... zoals Smartgart enzo... als je Via chipset hebt download dan nieuwste driver en als je Nforce mobo hebt download Nforce driver.

Lucky Goldstar

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 19:02:
ow...maar ik heb een DELL computer...en ik heb volgens mij geen Asus moederbord. Mijn verdere specs zijn P4 3.0 GHZ, 512 MB RAM, geforce 5200...
hmm als dit geen geforce 4 is...kan ik dan concluderen dat ik afgezet ben en maar beter geen pc games kan spelen?:P
Afgezet? In principe is de FX serie beter als de GF4, hoewel de FX5200 niet de videokaart is voor spellen, dan moet je richting de 5600 en liever verder, maar waarom zou je afgezet zijn? Stond er dat je een GF4 zou krijgen?
Het heeft overigens niets met Asus moederbord te maken, maar met je merk videokaart

[ Voor 7% gewijzigd door the_RJ op 30-01-2004 20:10 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41

Talon

Booooom !

De Geforce FX 5200 is de opvolger van de MX480.
En dat is nou niet echt een gamerskaartje.
Jammer dat die dingen wel door fabrikanten worden gehyped als "Krachtige FX Graphische Kaart"

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46

Nick Name

SinFest!

Als je dxdiag runt, krijg je dan nog errors of conflicten te zien? (start->run/uitvoeren->dxdiag)
En geeft de device manager nog problemen aan? (control panel->system->hardware->device manager)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het lijkt me nu wel duidelijk dat een FX5200 niet echt... perfect is voor gamen. Maar tot op zekere hoogte kan hij het wel!

Als het systeem onstabiel daartegen is heb je een probleem met welk spel je ook wilt spelen!

De meest simpele redenen waarom een systeem onstabiel zou zijn
- Moederbord Drivers
- Andere drivers
- Lage Kwaliteit Hardware ( ja ja sommig spul is erg..slecht )

[ Voor 28% gewijzigd door swampy op 30-01-2004 22:43 ]

There is no place like ::1

Pagina: 1